Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 19-09-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Roompot clustert wensaanvragen in Wensweken

Roompot clustert wensaanvragen in Wensweken

Heel herkenbaar voor veel grotere bedrijven in onze branche: de continue stroom aanvragen voor goede doelen en wensen van mensen in minder gelukkige situaties. Bij Roompot Vakanties stromen jaarlijks duizenden aanvragen binnen, gemiddeld zeven per dag. Om daarin een weloverwogen keuze te maken, werkt Roompot al voor het tweede jaar met zogenaamde Wensweken waarin aanvragen kunnen worden ingediend. De tweede editie gaat maandag 17 september van start.


Elke week komen er gemiddeld vijftig aanvragen tot sponsoring binnen bij Nederlands grootste aanbieder van vakantieparken. Dat zijn er meer dan zeven per dag. Om een helder overzicht, transparante en weloverwogen keuzes en een correcte opvolging te verzekeren, clustert Roompot Vakanties al die verzoeken sinds 2018 in de Wensweken. De meest bijzondere 50 wensen laat het in vervulling gaan.

50-50 verdeling


Deelnemers aan de Wensweken kunnen van vrijdag 20 september tot en met vrijdag 4 oktober hun wens kwijt op de sponsorpagina van de website van Roompot. Een jury gaat daarop aan de slag en bekijkt alle wensaanvragen zorgvuldig. Daarbij houdt de jury ook rekening met een landelijke spreiding en een 50-50 verdeling tussen financiële aanvragen en verzoeken voor een gratis verblijf in een van de 200 Roompot parken.  Een week later, van 14 tot en met 20 oktober, klopt Koos Konijn aan bij de gelukkigen aan en overhandigt hij hen een cheque waarmee zij hun wens in vervulling kunnen laten gaan. In totaal worden 50 wensaanvragen gehonoreerd.

Koos Konijn Foundation


Ook de Koos Konijn Foundation, die Roompot in het leven riep omdat elk kind recht heeft op een leuke vakantie hoe moeilijk hij/zij het thuis of door ziekte ook heeft, ontvangt wekelijks aanvragen. Dit varieert van gezinnen die willen verblijven op een van de parken, verenigingen die een bijdrage voor een dagje uit vragen of kinderen die Koos Konijn in levenden lijve willen ontmoeten. Zij kunnen eveneens hun verzoeken tijdens de Wensweken indienen. De Koos Konijn Foundation doneert namelijk verblijven in de 2 Koos Konijn Foundation Vakantiehuizen. In mei 2017 opende de Koos Konijn Foundation haar eerste eigen Koos Konijn Foundation Vakantiehuis op Roompot-vakantiepark Weerterbergen. Het tweede huis is in september 2018 geopend op Vakantiepark Hunzedal.

Trefwoorden: verblijfsrcreatie, bungalowparken, campings, goede doelen, wensen

CELTH



||| Nieuws |||

09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Nieuwe tool brengt toeristisch aanbod regio in kaart
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) heeft op 3 juli de Destination Data Monitor gelanceerd: een interactieve tool die inzicht geeft in het toeristisch aanbod per gemeente of regio.
04/07/25
Exclusief voor leden
Opening nieuwe camperplaats in hart van Emmen
Emmen verwelkomt camperreizigers met een gloednieuwe camperplaats aan het Westeind.
03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.