Geplaatst op: 18-09-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Mini-campingsamenwerking Mijn Lievelingsplek wint innovatieprijs

Mini-campingsamenwerking Mijn Lievelingsplek wint innovatieprijs

Mijn Lievelingsplek, een samenwerkingsverband van 17 minicampings in Zeeland, heeft de PROFIT-innovatieprijs gewonnen. Naast de eer en de waardering mogen ze een bedrijfsfilm laten maken waarmee ze de Duitse markt op kunnen. Dat is hard nodig want waar op reguliere campings aan de Zeeuwse kust veel Duitse gasten te vinden zijn, weten Duitsers de mini-campings nog niet te vinden.


PROFIT is internationaal project van Nederland, België, Frankrijk en Engeland om MKB-ondernemers in de vrijetijdseconomie concrete handvatten te bieden om te kunnen innoveren. In Nederland stond Zeeland centraal en werd het project gedragen door HZ University of Applied Sciences en Economische Impuls Zeeland. Een van de onderdelen in het veel omvattende project was ondernemers te begeleiden in concrete innovatietrajecten. Daaraan deden ruim 30 ondernemers mee. Mijn Lievelingsplek werd gisteren op de slotbijeenkomst in De Timmerfabriek in Vlissingen uit drie genomineerden verkozen tot winnaar en dingt nu mee voor de Europese Award.

Wat is Mijn Lievelingsplek?


Een jaar geleden besloten 17 Zeeuws boerinnen met een mincamping samen te gaan werken en zich te verenigen in Mijn Lievelingsplek. Het doel van de boerinnen is om samen meer Duitse kampeerders naar Zeeland te halen. 


Niet iedereen kan lid worden van de samenwerking. Gastvrijheid, kwaliteit en comfort staan voorop. Alleen vrouwen kunnen lid worden en aan de bedrijven worden ook kwaliteitseisen gesteld. De campings hebben bijvoorbeeld allemaal verwarmd sanitair, 10 ampère stroom, wifi en een hoge waardering van gasten. Daarnaast zorgen de Zeeuwse boerinnen, elk op hun eigen camping, voor een warm onthaal van de gasten. Is de camping vol dan worden gasten naar een collega-lievelingsplek doorgestuurd. 


De samenwerking tussen de boerinnen zorgt niet alleen voor volle campings, maar het draagt ook bij aan de kennis van de eigenaren. In de rustigere periodes zijn er namelijk bijeenkomsten tussen de boerinnen, waar ze verschillende onderwerpen bespreken die ze tegen zijn gekomen op de campings. 


Om Duitse kampeerders over te halen op een minicamping te gaan kamperen moeten heel wat vooroordelen worden weggenomen. Zo denkt een Duitse kampeerder dat mini staat voor klein en geen kwaliteit. Daaraan wordt door de kampeerboerinnen van Mein Lieblingsplatz hard gewerkt. 

Waarom wint Mijn Lievelingsplek?


De innovatieve formule van samenwerking, de kennisverbreding en de oriëntatie op de Duitse markt maakt de stichting Mijn Lievelingsplek een bijzondere speler op de toeristische markt. Mijn Lievelingsplek wint daarom de award voor het beste innovatieplan binnen het Profit project.

Link: https://mijnlievelingsplek.nl
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, campings, kampeerterreinen, mini campings
     

||| Blogs |||

06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
18/06/19
Van Industrieel Erfgoed en Ultra moderne Ski Centrum
Van Industrieel Erfgoed en Ultra moderne Ski Centrum
18/06/19 · Attractieparken · Dagrecreatie · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag deel 3 van mijn vijfdaags avontuur bij onze Oosterburen. We gaan op bezoek bij het Bernepark waar het bezoekerscentrum in een oude waterzuivering is gebouwd. Je kunt er zelfs slapen in rioolbuizen. Ook bezoeken we Ski Resort Alpenpark- Neuss en slapen daar in Hotel Fire & ICE.
28/05/19
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
28/05/19 · Attractieparken · Dagrecreatie · Horeca · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag start ik met een vijfdaags avontuur voor de ultieme short stay-bestemming bij onze Oosterburen in Noordrijn-Westfalen, een economisch zeer sterke regio met veel inwoners en unieke toeristische hot spots!
14/01/19
Oude strijder
Oude strijder
14/01/19 · Attractieparken · Beleid · Dagrecreatie · Duurzaam toerisme · Horeca · Leisure · Marketing · Natuur · Retail · Sport · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Watersport · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
25/09/18
En Footzy is (W)elke Plek
En Footzy is (W)elke Plek
25/09/18 · Dagrecreatie · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Het aantal kwalificaties in bijna 40 jaar noeste arbeid dat mij is opgespeld groeit nog steeds met...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

18/10/19
Roompot te koop voor 1 miljard euro
Dagblad FD meldt dat keten van vakantieparken Roompot te koop staat. Het overnamebedrag: 1 miljard e...
17/10/19
Bedrijven nemen meer maatregelen voor cyberveiligheid
Bedrijven en overheden nemen meer maatregelen voor cyberveiligheid. Hoe effectief die maatregelen zi...
17/10/19
Exclusief voor leden
Sky Princess vaart eerste cruise
Op 15 oktober is de Sky Princess tijdens een officiële ceremonie op de Fincantieri Scheepswerf in M...
16/10/19
Linnenpakketten zonder plastic
Hostelketen Stayokay tekende vorige week de Tourism Plastic Pledge. Het laaghangend fruit in de redu...
16/10/19
Exclusief voor leden
Leerlingen werken bij Mercure aan deelproject Planet 21
Scholieren van meerdere Wellantcollege’s in de regio Noord-Holland werken aan een deelproject van&...
15/10/19
Wat zijn de sleutels voor regionaal succes?
Regio’s concurreren keihard met elkaar op het binnenhalen van de beste bezoekers. Maar ook voor he...
15/10/19
HoistGroup neemt HotelEngine over
De HoistGroup, een Zweedse toeleverancier van diensten voor veel grote hotelketens, heeft HotelEngin...
14/10/19
Stevig debat in toerisme: van kwantiteit naar kwaliteit
Tijdens de Toerismetop viel het woord ‘kwaliteit’ vaak. De toeristen met een stevig gevulde port...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk