Geplaatst op: 13-09-2019
Auteur: Marc Gerlings

Museumjaarkaart en CJP veranderen voorwaarden stilzwijgend verlengen abonnement

Museumjaarkaart en CJP veranderen voorwaarden stilzwijgend verlengen abonnement
Museumkaart en CJP hebben hun werkwijze aangepast nadat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) hen had aangesproken op de regels rond het verlengen van de abonnementen. Zij voldoen nu aan de regels die gelden rond het verlengen en opzeggen van abonnementen. Beide partijen verlengden na het eerste jaar het abonnement automatisch met wederom een jaar, waarbij het vervolgens niet mogelijk was het abonnement tussentijds op te zeggen.

Aangepaste werkwijze Museumkaart

Museumkaart gaat met ingang van heden abonnementen aanbieden met een looptijd van 1 jaar. Na deze periode wordt het abonnement niet langer stilzwijgend verlengd. Consumenten ontvangen dan bericht dat de Museumkaart afloopt en kunnen vervolgens ervoor kiezen het abonnement te verlengen. Als de consument niets doet, stopt het abonnement. Museumkaart informeert zijn huidige abonnees hoe zij hun stilzwijgend verlengde abonnement kunnen opzeggen.

CJP

CJP kiest ervoor het abonnement stilzwijgend te verlengen. Na de vaste contractperiode van 1 jaar kan de consument op ieder gewenst moment per maand opzeggen. Eventueel teveel betaald abonnementsgeld krijgt de consument dan terug.

Consumenten krijgen met een abonnement op de Museumkaart makkelijk toegang tot ongeveer 400 Nederlandse musea. CJP biedt jongeren korting aan op festivals, concerten, theaters en musea.


Regels voor opzeggen en verlengen abonnementen consumenten

Als je een abonnement aangaat met een bepaalde looptijd eindigt deze na de afgesproken looptijd. De aanbieder kan bepalen of  het abonnement stilzwijgend voor onbepaalde tijd wordt verlengd. In deze verlengde periode kun je op elk gewenst moment opzeggen. Soms geldt dan wel een opzegtermijn. Deze mag niet langer zijn dan 1 maand.

Trefwoorden: cultuur, abonnement, marketing

||| Blogs |||

13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
24/03/20
Leidt het coronavirus straks tot een reset in ons denken en handelen?
En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
11/06/19
Ik google, jij googlet en wij googlen
Ik google, jij googlet en wij googlen
11/06/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Afgelopen week bracht ik een bezoek aan Google in Amsterdam. Ik was altijd al nieuwsgierig naar de m...
18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

26/05/20
VisitBrabant officieel partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland
VisitBrabant is partner geworden van het Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Dit kennisnetwerk bestaat uit circa 70 destinatie- en citymarketingorganisaties in Nederland.
25/05/20
iPublishing pakt sterke positie in jongerenreizen
Online mediabedrijf iPublishing heeft een portfolio van 7 jongerenvakantie websites, 14 gerelateerde premium domeinnamen en social media kanalen overgenomen van Summer Sites.
20/05/20
VVV Cadeaukaart lanceert cadeauzoeker
Vanaf heden kunnen houders van de VVV Cadeaukaart, naast het zoeken van ‘waar’ je deze kan beste...
07/05/20
Perspectief voor ondernemers
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen heeft vier scenario’s voor de toeristisch-recreatieve sector ontwikkeld. Volgens directeur Herre Dijkema moeten die scenario’s ondernemers perspectief op de toekomst bieden.
20/04/20
Kennismaken met het Kennisnetwerk Destinatie Nederland
Het Kennisnetwerk Destinatie Nederland heeft een digitale corporate brochure uitgebracht om haar stakeholders te informeren over haar strategie, programmalijnen, activiteiten en organisatie.
17/04/20
Eerste VVV Inspiratiepunt Achterhoek opgeleverd in Winterswijk
In Winterswijk is het eerste VVV Inspiratiepunt van de Achterhoek klaar om, zodra de maatregelen dit weer toelaten, haar deuren te openen. In het nieuwe inspiratiepunt kunnen inwoners en toeristen op een visuele manier inspiratie opdoen over Winterswijk en de Achterhoek.
04/04/20
Een streekmerk met marketingpower: goed voor landbouw, horeca en recreatie
Hoe haal je, als regio, het meeste rendement uit streekproducten? In Rivierenland hebben ze daar een uitgewerkt plan voor met als kers op de taart regionale attractie: De Streeckerij
29/03/20
Hoe gaan de DMO’s in het land om met de coronacrisis?
Hoe gaan de DMO's in Zeeland, Brabant, Limburg, Gelderland, Overijssel, Drenthe en Groningen om met de coronacrisis? Deel 2.