Geplaatst op: 22-08-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Wat levert een terras in een topweek op?

Wat levert een terras in een topweek op?
Bron: Pixabay

Nederland wordt mede als gevolg van de klimaatverandering steeds meer een terrasland. Maar hoeveel levert een terras een ondernemer eigenlijk op? 


Misset Horeca zocht het uit en vroeg de ondernemers van de terras Top 100 naar hun omzet en personeelsinzet in een topweek. Meest opvallende resultaat: een groter terras levert niet altijd meer omzet op.

Kleine terrassen

  

Terrassen tot 100 m2 leveren in een topweek met gemiddeld 2.182 kassabonnen een weekomzet van zo’n 50 duizend euro op, gemiddeld 23 euro per bon. Op dat terras worden gemiddeld 3,5 medewerkers ingezet.


Middelgrote terrassen

Grotere terrassen van 100 m2 tot 200 m2 zetten meer mensen in (5,5 medewerkers) maar leveren met 1.595 kassabonnen slechts een omzet van 33,5 duizend euro op, gemiddeld 21 euro per bon.

Grote terrassen

  

Nog grotere terrassen van 200 m2 tot 300 m2 hebben nog minder bonnen (ruim 1.400) maar draaien met 47,3 duizend euro wel meer omzet, een kleine 34 euro per bon.

 
 
Link: https://www.missethoreca.nl/cafe/artikel/2019/08/benchmark-terras-check-2019-meer-m2-niet-garant-voor-meer-omzet-101324473
Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, ondernemen, omzet, terrassen

||| Blogs |||

13/12/19
Pleasure for all! Hoe gastvrij zijn vrijetijdsbedrijven …?
Nederland heeft 2 miljoen mensen met een beperking. Wat doet de vrijetijdssector om ook deze gasten een warm welkom te heten?
03/12/19
Referentiekader ontbreekt voor vitale vakantieparken
Referentiekader ontbreekt voor vitale vakantieparken
03/12/19 · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Weet u nog mijn vorige column met daarin een vurig pleidooi dat het tijd wordt voor een minister van...
22/11/19
De plaag van goedkoop, goedkoper, goedkoopst
Het lijkt het toverwoord voor ons brein. Goedkoop. Een spotprijs werkt nog immer als een magneet voo...
14/11/19
Naar toekomstgerichte bewuste bestemmingen
Column van Menno Stokman (CELTH) over de nieuwe rol van de gastvrijheidsindustrie
22/10/19
Pleasure for all; ook Amerikaanse toestanden in Nederland …?
Autistische Amerikaan klaagt Disney aanDe Tampabay Times kopt op 2 oktober jl. ‘Man with Auti...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/12/19
FNV: Honderden reacties Schipholmedewerkers bij meldpunt ultrafijnstof
De FNV heeft een meldpunt geopend waarop Schipholmedewerkers hun zorgen en klachten over ultrafijnst...
16/12/19
40 cruciale management tips voor leisure
Expert in leisure Han Verheijden schreef heel veel columns voor magazine Recreatie & Toerisme. We wilden de loopbaan van deze markante ondernemer, consultant en lector beter afsluiten dan alleen een bundeling van columns. Daarom schreef Han zijn top 40 management tips.
16/12/19
Pikt de klant de wissel van Corendon naar luxe reismerk
Corendon ken je toch van de scherpe prijzen? Zo scherp dat er intern wel eens wordt gezucht of er ni...
13/12/19
Vacansoleil verkoopt camping Le Grand Dague en investeert in touroperating
Europees marktleider in luxe campingvakanties Vacansoleil heeft camping Le Grand Dague verkocht aan ...
13/12/19
Exclusief voor leden
KLM blikt vooruit met Tech & Travel Trends 2020
De manier waarop reizigers zoeken, boeken en op reis gaan, verandert. Hoe beïnvloeden technologie e...
12/12/19
Exclusief voor leden
Nederland heeft veel kwalitatief goede campings
Zo’n 187 campings in Europa mogen zich ANWB Top camping 2020 noemen. Van de 187 liggen er maar lie...
12/12/19
Exclusief voor leden
Limburg versterkt positie in mountainbiken
Zuid-Limburg heeft twee sportieve routes erbij. Het gaat om de Watersley Sports & Talentpark Sit...
12/12/19
Samenwerking VisitBrabant Convention Bureau en MeetingReview
Via de website van VisitBrabant Convention Bureau is het mogelijk om locaties te vinden voor vergade...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk