Geplaatst op: 15-08-2019
Auteur: Hans van Leeuwen
PleisureWorld NRIT

Nieuwe koers Beerze Bulten met renovatie vakantiebungalows

Nieuwe koers Beerze Bulten met renovatie vakantiebungalows
Op de foto: Gerrit Jan Hagedoorn - Bultje - Hans van Leeuwen - Johanneke Hagedoorn

De Beerze Bulten heeft haar 14 zespersoons bungalows gerenoveerd. Hans van Leeuwen mocht de openingshandeling verrichten.


"De geslaagde renovatie van onze bestaande vakantiebungalows betekent wederom een belangrijke mijlpaal voor ons familiebedrijf. Het betekent tevens de start van een nieuwe koers waarin de verhoudingen tussen het aantal kampeerplaatsen en bungalows wellicht in de toekomst zullen veranderen”, aldus Gerrit Jan Hagedoorn.


Op uitnodiging van de Beerze Bulten & Bultje heeft Hans van Leeuwen de ludieke openingshandeling mogen verrichten als sluitstuk van de renovatie. "Wij hebben Hans gevraagd of hij dat voor ons wilde doen. Het is Hans die de sector weet te prikkelen met zijn rol als inspirator en adviseur. Als auteur van Het Handboek voor de Bungalowsector en de organisatie van de Vakdag Het Vakantiepark van de Toekomst de juiste man.”

Drie jaar voorbereiding

  

De voorbereidingen op de grondige renovatie van in totaal 14 zespersoons bungalows uit 1996 heeft bijna drie jaar geduurd. "Na drie keukens, evenzovele interieurs en de bestaande badkamer was het tijd voor meer luxe en comfort”, vertelt Gerrit Jan. "In het begin dachten wij aan een tweede badkamer, open haard en een ruime living met schuifpui. Met al deze bouwkundige aanpassingen om maar vooral meer leefruimte te creëren kwam een renovatiebudget per bungalow van boven de honderdduizend euro. Een bedrag dat nooit meer terug te verdienen is. Niet haalbaar en realistisch en wij zijn er toen naar de basisuitgangspunten gegaan dat het een luxe trendy uitstraling heeft en een comfortabele warme bungalow met materiaalgebruik dat past in deze tijd waarin lifestyle onderdeel wordt van de beleving.”

Maximaal resultaat met renovatie budget van € 50.000, - per bungalow

  

"Omdat wij alles in eigendom beheren en de wij verhuurtarieven niet wilden verhogen, moesten wij naar een bijstelling van het renovatiebudget. De huidige bungalows kunnen er nu weer dertig jaar tegenaan en dan zal het tegen die tijd wel zover zijn dat er iets anders moet komen. Dit betekende een bijstelling van het budget tot maximaal €50.000,- per bungalow. Door de renovatie hopen wij op betere reacties van de gasten en een hogere bezetting van de schouderseizoenen.” Johanneke Hagedoorn vult aan: "De grijze stenen, het metselwerk en de plavuizen pasten allemaal niet meer bij de huidige tijd. De badkamer was ook niet meer van deze tijd. We hebben alle bungalows gestript en kritisch gekeken naar slimme oplossingen toch voldoende ruimte te creëren. Ruimte is immers het nieuwe luxe!"




"Zo hebben wij de hangkasten op de slaapkamers vervangen door slimme inbouwkasten. Tegenwoordig laat men de kleren in de tassen zitten en door kortere verblijven neemt men simpelweg minder mee. Een klein kookeiland gekoppeld aan de eetkamertafel geeft een extra luxe impuls en de tuingerichte opstelling met een trendy interieur biedt dat comfort waar gasten naar op zoek zijn. De openhaard is gezien de beperkte ruimte gesneuveld in onze ideeën. Heel veel aandacht is gegaan naar de details die juist het comfortgevoel extra versterken zoals de kwaliteit van de bedden, gordijnen en sfeervolle accessoires. De oude uitstraling is geheel verdwenen en wij zijn trots op dit resultaat.”

Nieuwe visie en missie

  

Dit is een voorbode van een uitgebreid interview met Gerrit Jan en Johanneke Hagedoorn in het kader van hun nieuwe visie en missie 2030 waarbij wij uitgebreid ingaan op hun nieuwe plannen en uitdagingen. Dit diepteinterview zou een spiegel kunnen beteken voor veel collega’s uit de branche waarbij het om serieuze kengetallen, resultaten en benchmark gegevens gaat die met de sector gedeeld worden. 



 
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, bungalowparken, campings, kampeerterreinen, investeringen, innovatie
    

||| Blogs |||

10/09/19
WARNING – VAKANTIESCHAAMTE!
De Wereld Draait Door gaat weer van start. De files zwellen aan. De scholen zijn weer begonnen. De meteorologische zomer is beëindigd. Dan weet je dat het jaarlijkse ritueel van massale volksverhuizingen wederom achter de rug ligt: de vakanties zijn voorbij. Toch zit daar ook een negatief kantje aan.
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
03/09/19
Duurzame bestemmingen; hoe doe je dat? Op zoek naar ‘pareltjes’ uit de Oostenrijkse Alpen
Veel toeristische bestemming willen het zijn of willen het worden in de toekomst; een duurzame beste...
24/07/19
Het einde van het dagticket komt in zicht. Gelukkig maar!
Tickets van dagattracties worden ieder jaar duurder. Dit is nodig, om de kortingsacties van supermar...
08/07/19
Worden zonvakanties te heet onder onze voeten?
Het weer. Waarschijnlijk na seks het meest gebruikte zoekwoord op Google. Zeker deze week zijn de tr...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

13/09/19
Exclusief voor leden
Omzetgroei horeca zwakt af
De omzet in de horeca stijgt in 2019 naar verwachting met 2% om in 2020 af te zwakken naar een groei van 1,5%. Problematisch is dat het aanbod nog steeds groeit en de koek dus met meer bedrijven moet worden gedeeld.
13/09/19
Exclusief voor leden
Meer festivals trekken minder bezoekers
Nederland telt steeds meer festivals die minder bezoekers moeten verdelen. Wat is er in de markt aan de hand?
13/09/19
Exclusief voor leden
Rotterdam Pride maakt eerste crowdsourcing pride vlag ter wereld
Tijdens de Pride week van 22 t/m 29 september met het thema House of Colours, bouwt Rotterdam Pride ...
13/09/19
Museumjaarkaart en CJP veranderen voorwaarden stilzwijgend verlengen abonnement
Museumkaart en CJP hebben hun werkwijze aangepast nadat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) he...
12/09/19
Marketing D-Day: van een zoeker naar een boeker
Donderdag 3 oktober vindt in de inspirerende omgeving van Emesa (Amsterdam) de vakdag Marketing D-Da...
12/09/19
Exclusief voor leden
TUI kiest exclusief voor trein naar Parijs
In het najaar van 2020 ruilt TUI vliegreizen naar Parijs in voor treinreizen. Wie dan een pakketreis naar Parijs bij TUI boekt, kan alleen nog maar met de trein reizen. TUI wil hiermee een bijdrage leveren aan het verminderen van de CO2-uitstoot.
12/09/19
Toeristen besteden 1,7 miljard euro in Drenthe
In de Drentse vrijetijdseconomie werd het afgelopen jaar 1,7 miljard euro uitgegeven Dat maakte Marketing Drenthe bekend op een werkbezoek van Provinciale Statenleden afgelopen.
12/09/19
Echte inkomens stijgen nauwelijks
Voor onze branche toch wel zorgelijk dat de koopkracht van Nederlanders in 2018 met slechts 0,3 procent is gestegen. De laagste groei sinds 2013. Dit ondanks de economische hoogtijdagen.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk