Geplaatst op: 15-08-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Duin- en Bollenstreek wil meerdaags wandelevenement

Duin- en Bollenstreek wil meerdaags wandelevenement
Bron: Pixabay

De Duin- en Bollenstreek wil een meerdaags jaarlijks terugkerend wandelevenement gaan organiseren. Het project valt binnen de ambities voor een gezonde en energieke regio van de Economic Board Duin- en Bollenstreek. Noordwijk Marketing gaat de komende periode de businesscase en een uitvoeringsplan verder uitwerken.


De Gezonde en Energieke Regio is één van de elf businesscases uit de Economische Agenda van de Duin- en Bollenstreek. Uit gesprekken met tal van partijen is gebleken dat een meerdaags wandelevenement als zeer kansrijk wordt gezien. Op basis hiervan zijn gesprekken gevoerd met tal van partijen. Één van deze partijen is de Koninklijke Wandel Bond Nederland, die inmiddels ook partner is in het project.


Hans van Buiten (projectleider Noordwijk Marketing) over het plan: "Een meerdaags wandelevenement past goed binnen de ambities die we als regio hebben op het gebied van gezondheid. Wandelen is een uitstekend hulpmiddel tegen overgewicht, stress en eenzaamheid. Eindresultaat van het project is een businesscase en uitvoeringsplan, op basis waarvan de uitvoering ter hand zal worden genomen.”

Concept

  

Doel is om in 2021 een vierdaags wandelevenement op te zetten, waarbij verschillende deelgebieden van de Duin- en Bollenstreek worden bezocht. Daardoor worden de routes voor wandelaars heel afwisselend. Het water van de Kagerplassen, de duinen van Noordwijk of Katwijk, de bloemen van Lisse en Hillegom en de cultuur van Leiden.

Bijdrage Economic Board

  

De Economic Board Duin- en Bollenstreek is enthousiast over het plan en levert een exploitatiebijdrage om het project aan te jagen. Lars Flinkenbusch, directeur Economic Board: "Een meerdaags wandelevenement in de Duin- en Bollenstreek past binnen ons programma Gezonde en Energieke Regio. Bovendien kan een dergelijk evenement zorgen voor economische stimulering, doordat een groot deel van de deelnemers ook in de regio zullen overnachten en besteden. Ook draagt het bij aan een positief imago van de Duin- en Bollenstreek en laten we de regio in al haar diversiteit zien.”  Naast de Economic Board zullen ook ondernemers bijdragen aan dit project. De verwachting is dat de businesscase en het uitvoeringsplan uiterlijk in het eerste kwartaal van 2020 kunnen worden opgeleverd.

 
Trefwoorden: dagrecreatie, sport, wandelen, evenementen

||| Blogs |||

14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/07/20
Exclusief voor leden
27 Utrechtse festivals ontvangen subsidie 2021 - 2024
27 festivals ontvangen in principe een bijdrage voor de periode 2021-2024. Spreiding is een belangrijk punt en de adviescommissie introduceerde een ontwikkelbudget. Het totale subsidiebedrag stijgt met 38% in vergelijking met de vorige periode.
15/07/20
Positief resultaat voor VVV Zeeland in 2019
VVV Zeeland heeft het boekjaar 2019 met een positief financieel resultaat af weten te sluiten. Dat is opmerkelijk aangezien de organisatie in mei van dat jaar nog de noodklok luidde.
15/07/20
Campagne Welkom terug in Nederland bereikt met een budget van 2.500 euro ruim 9,5 miljoen mensen
De online promotiecampagne ‘Welkom terug in Nederland’ is succesvol afgesloten. Met de belangeloos opgezette campagne en een (gesponsorde) investering van slechts 2.500 euro werd in amper zes weken tijd een bereik op (social) mediakanalen van ruim 9.5 miljoen mensen gerealiseerd.
15/07/20
Apenheul opent nieuwe speeltuin met gorillahoofd van zes meter
Apenheul heeft een nieuwe speeltuin geopend. De speeltuin is bijzonder gezien de unieke locatie middenin een heuvelachtig bos en natuurlijk door het enorme gorillahoofd waarin gespeeld kan worden.
15/07/20
TopParken gaat vakantiepark met 700 vakantiewoningen bouwen
TopParken gaat recreatiepark Dommelsvoort ontwikkelen. Het wordt een groot park met zo’n 700 vakantiewoningen in de vorm van een palmeiland.
15/07/20
Gelderland en Rijk investeren 25 miljoen in balans toerisme en natuur op de Veluwe
Het Rijk en de provincie Gelderland steken samen 25 miljoen euro in de Regio Deal Veluwe.
15/07/20
Boijmans werkt samen met Ahoy in creatief drive-thru museum
Museum Boijmans Van Beuningen is nu gesloten en toch kun je er heen. Boijmans en Rotterdam Ahoy make...
15/07/20
Nederlandse campings voorzien goede zomer
Nederlandse campings gaan een goed zomerseizoen tegemoet. Hoewel ruim 65% van de Nederlandse campings minder buitenlandse toeristen verwelkomt, wordt dit ruimschoots goed gemaakt door bezoekers uit eigen land.