Geplaatst op: 13-08-2019
Auteur: Marc Gerlings

Vliegende mascotte Taiwan Tourism zweeft boven Overijssel

Vliegende mascotte Taiwan Tourism zweeft boven Overijssel
Foto: Taiwan Tourism

Om de veelzijdigheid van Taiwan te delen en bekendheid in alle windrichtingen te vergroten toert Taiwan Tourism Bureau deze zomer door Europa metOh Bear,een enorme heteluchtballon in de vorm van een bruine beer. Ook in Nederland stijgt de beer op en wel tijdens Twente Ballooning in Oldenzaal, Overijsel.


De vliegende mascotte van Taiwan is in het leven geroepen om te fungeren als vriendelijke reisgids voor iedereen die geïnteresseerd is in het bijzondere eiland. Hij deelt graag alles wat hij weet over het hart van Azië, zoals Taiwan Toourism het eiland ook noemt; van eeuwenoude tradities en culturen tot de nieuwste hightech snufjes en ontwikkelingen.

Dat Taiwan Tourism Bureau ervoor kiest om juist op deze manier voet aan grond te zetten in Europa is niet geheel onverwacht; het Aziatische eiland is namelijk groot fan vanballooning. Jaarlijks wordt er in de oostelijk gelegen stad Taitung het Taiwan International Hot Air Balloon Festival georganiseerd. Een enorm event waar ’s werelds meest beroemde luchtballonnen aan deelnemen en waar sinds de eerste editie in 2011 al meer dan 4.6 miljoen bezoekers op af zijn gekomen. Gasten kijken hun ogen uit bij de vele vliegshows, ballonvaarten en concerten. Er worden hier zelfs huwelijkceremonies voltrokken in de lucht. Natuurlijk laat de Oh Bear ballon ook hier zijn gezicht zien.

Twente Ballooning 2019
Tijdens de 27eeditie van Twente Ballooning, die dit jaar plaatsvindt van 21 t/m 24 augustus, gaan er dagelijks wel 35 heteluchtballons en meerdere zogeheten Special Forms de lucht in.

Wanneer je het spektakel vanaf de grond wil aanschouwen kost een entreeticket slechts €5,-, kinderen tot zes jaar mogen gratis het terrein betreden. Ben je een echte waaghals? Dan kun je voor €170,- aan boord stappen van een van de deelnemende ballonnen. Voor meer informatie en het bestellen van kaarten zie de website van het event.
Trefwoorden: ballon, marketing, toerisme, Taiwan, evvenement

||| Blogs |||

22/11/19
De plaag van goedkoop, goedkoper, goedkoopst
Het lijkt het toverwoord voor ons brein. Goedkoop. Een spotprijs werkt nog immer als een magneet voo...
14/11/19
Naar toekomstgerichte bewuste bestemmingen
Column van Menno Stokman (CELTH) over de nieuwe rol van de gastvrijheidsindustrie
22/10/19
Pleasure for all; ook Amerikaanse toestanden in Nederland …?
Autistische Amerikaan klaagt Disney aanDe Tampabay Times kopt op 2 oktober jl. ‘Man with Auti...
10/10/19
Thoma Cook Failliet. Wie volgt?
Wat kan de Nederlandse taal toch gortdroog zijn. Kil en koel. Terwijl de aankondiging van de onderga...
10/09/19
WARNING – VAKANTIESCHAAMTE!
De Wereld Draait Door gaat weer van start. De files zwellen aan. De scholen zijn weer begonnen. De meteorologische zomer is beëindigd. Dan weet je dat het jaarlijkse ritueel van massale volksverhuizingen wederom achter de rug ligt: de vakanties zijn voorbij. Toch zit daar ook een negatief kantje aan.


||| Twitter |||

||| Nieuws |||

22/11/19
Aftellen tot Recreatie Vakbeurs 2019
De achttiende editie van Recreatie Vakbeurs in Evenementenhal Hardenberg staat in de startblokken. I...
22/11/19
TUI Nederland koopt onderdelen van failliet Thomas Cook
TUI Nederland heeft onderdelen van het failliete Thomas Cook overgenomen.
22/11/19
Stichting Handicart maakt grote duurzame slag
Oudere en mindervalide golfers lopen straks voorop als het gaat om duurzaamheid: de komende vijf jaar vervangt de Stichting Handicart haar complete golfwagenpark door nieuwe elektrische golfkarren.
22/11/19
Exclusief voor leden
126 vliegtuigen in bestelling door Emirates
Emirates, ’s werelds grootste internationale luchtvaartmaatschappij, heeft tijdens de Dubai Airsho...
21/11/19
Genomineerden Fietsroute van het Jaar
De strijd om de Fietsroute van het Jaar is weer losgebarsten. Vier routes in België, Frankrijk en Z...
21/11/19
Natuurmonumenten zoekt partner voor veerdienst Marker Wadden
Natuurmonumenten zoekt een partner voor de exploitatie van een veerdienst van en naar Marker Wadden.
21/11/19
Exclusief voor leden
easyJet gaat alle CO2-uitstoot compenseren en gaat in vakanties
easyJet heeft dankzij een recordzomer een sterk boekjaar achter de rug. De luchtvaartmaatschappij gaat vanaf deze week alle CO2-uitstoot van haar vluchten gaat compenseren. Touroperators krijgen er een concurrent bij want easyJet gaat ook strandvakanties en stedentrips aanbieden.
21/11/19
Exclusief voor leden
Explosieve groei van aantal starters in de horeca
Steeds meer Nederlanders kiezen voor het zelfstandig ondernemerschap. In onze branche is de groei zelfs spectaculair te noemen.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk