Geplaatst op: 13-08-2019
Auteur: Marc Gerlings

Vliegende mascotte Taiwan Tourism zweeft boven Overijssel

Vliegende mascotte Taiwan Tourism zweeft boven Overijssel
Foto: Taiwan Tourism

Om de veelzijdigheid van Taiwan te delen en bekendheid in alle windrichtingen te vergroten toert Taiwan Tourism Bureau deze zomer door Europa metOh Bear,een enorme heteluchtballon in de vorm van een bruine beer. Ook in Nederland stijgt de beer op en wel tijdens Twente Ballooning in Oldenzaal, Overijsel.


De vliegende mascotte van Taiwan is in het leven geroepen om te fungeren als vriendelijke reisgids voor iedereen die geïnteresseerd is in het bijzondere eiland. Hij deelt graag alles wat hij weet over het hart van Azië, zoals Taiwan Toourism het eiland ook noemt; van eeuwenoude tradities en culturen tot de nieuwste hightech snufjes en ontwikkelingen.

Dat Taiwan Tourism Bureau ervoor kiest om juist op deze manier voet aan grond te zetten in Europa is niet geheel onverwacht; het Aziatische eiland is namelijk groot fan vanballooning. Jaarlijks wordt er in de oostelijk gelegen stad Taitung het Taiwan International Hot Air Balloon Festival georganiseerd. Een enorm event waar ’s werelds meest beroemde luchtballonnen aan deelnemen en waar sinds de eerste editie in 2011 al meer dan 4.6 miljoen bezoekers op af zijn gekomen. Gasten kijken hun ogen uit bij de vele vliegshows, ballonvaarten en concerten. Er worden hier zelfs huwelijkceremonies voltrokken in de lucht. Natuurlijk laat de Oh Bear ballon ook hier zijn gezicht zien.

Twente Ballooning 2019
Tijdens de 27eeditie van Twente Ballooning, die dit jaar plaatsvindt van 21 t/m 24 augustus, gaan er dagelijks wel 35 heteluchtballons en meerdere zogeheten Special Forms de lucht in.

Wanneer je het spektakel vanaf de grond wil aanschouwen kost een entreeticket slechts €5,-, kinderen tot zes jaar mogen gratis het terrein betreden. Ben je een echte waaghals? Dan kun je voor €170,- aan boord stappen van een van de deelnemende ballonnen. Voor meer informatie en het bestellen van kaarten zie de website van het event.
Trefwoorden: ballon, marketing, toerisme, Taiwan, evvenement

CELTH
 






||| Nieuws |||

24/05/24
Exclusief voor leden
Airbnb en Fraudehelpdesk actie tegen vakantiefraude
Het vakantiegeld zit deze maand bij de salarissen. Fraudehelpdesk en Airbnb willen in een gezamenlijke actie daarom nu het bewustzijn vergroten voor scams of phishing door nepaanbieders van vakanties en accommodaties. Vakantiefraude is toegenomen afgelopen jaar.
24/05/24
Exclusief voor leden
Intensieve recreatie een van de problemen voor natuur Kennemerland-Zuid
De Ecologische Autoriteit heeft advies uitgebracht over de natuurdoelanalyse die de provincie Noord-Holland heeft opgesteld voor het Natura 2000-gebied Kennemerland-Zuid. De stikstofbelasting in dit gebied in Noord- en Zuid-Holland is te hoog. Ook het gebrek aan zandverstuivingen, intensieve recreatie en sterk verminderde konijnenbegrazing zijn een risico.
24/05/24
De Digitale Spellenbox maakt vakanties nog leuker
Om families en vrienden weer samen te brengen door een gezamenlijke speelervaring te bieden is de Digitale Spellenbox ontwikkeld en vorig jaar bij een aantal Landal GreenParks geïntroduceerd.
24/05/24
Van Gogh Village Museum wint publieksprijs beste gebouw van Nederland
Architectenbureau Diederendirrix heeft de publieksprijs gewonnen voor Beste gebouw van Nederland met het Van Gogh Village Museum.
23/05/24
Eén merk voor Roompot en Landal GreenParks
Roompot en Landal GreenParks gaan verder onder één naam: Landal. De naam Roompot verdwijnt op termijn van de markt. Het hoofdkantoor komt in Amsterdam. Dat heeft het bedrijf vandaag bekend gemaakt.
23/05/24
Koninklijke Horeca Nederland lanceert namens 6 fastservice-bedrijven het Fastservice Manifest
Zes bedrijven hebben in een Fastservice Manifest concrete ambities gedefinieerd om hun positieve impact op productsamenstelling, gevarieerd aanbod, kindermarketing, vestigingsbeleid en communicatie de komende jaren verder te vergroten.
23/05/24
88% klanten wil opnieuw boeken via vakantieplatform
Uit grootschalig onderzoek van Multiscope blijkt bijna negen op de toen klanten van plan om in de komende drie jaar opnieuw via hetzelfde vakantieplatform te boeken.
23/05/24
Vernieuwingen beursvloer Recreatie Vakbeurs 2024
Recreatie Vakbeurs onthult een aantal vernieuwingen voor de komende editie op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg. De horecastandhouders krijgen een betere plek en er komt een 'Recreatie Dorp'.

||| Agenda |||

27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
06/06/24
06/06/24 t/m 06-06-24: Nationaal Congres Citymarketing
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...