Geplaatst op: 12-08-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Tweede locatie voor VR-Room

Tweede locatie voor VR-Room

Op 1 september 2019 opent The VR Room haar deuren in Amsterdam. Na een succesvolle locatie in Utrecht opent de eerste Virtual Reality aanbieder van Nederland nu een gloednieuwe vestiging in Amsterdam.


The VR Room Amsterdam is gevestigd in Sloterdijk met een oppervlakte van 400 vierkante meter.

Alles-in-één

  

De nieuwe vestiging in de hoofdstad combineert alles waarmee The VR Room haar razendsnelle groei mogelijk heeft kunnen maken: een groot aanbod aan veelzijdige experiences; exclusieve licenties; 3vs3 VR Lasergamen; Assassin's Creed VR Escape Rooms in samenwerking met Ubisoft en Full Motion Racing Simulators.

Virtual Reality Lasergamen

  

Exclusief bij (partners van) The VR Room kan je sinds vorig jaar een volledig nieuwe manier van lasergamen ervaren. Bij het spelen van VR Lasergamen nemen drie spelers het op tegen drie andere spelers en worden zij uitgerust met een VR headset, een robuust wapen en een speciaal vest, zodat spelers daadwerkelijk de impact voelen als ze worden beschoten. Daarnaast kunnen spelers dekking zoeken achter fysieke torens om interactie met de echte wereld te versterken.



VR Escape Rooms

  

In maart 2018 introduceerde The VR Room haar VR Escape Rooms in samenwerking met Ubisoft. Bezoekers betreden hierin het universum van de immens populaire franchise Assassin’s Creed aan de hand van twee verschillende games. In de games wanen twee of vier spelers zich in prachtige virtuele werelden waar ze samen puzzels moeten oplossen die in het echte leven veel te gevaarlijk zouden zijn. "Het gebruik van Virtual Reality neemt toe en daarbij ook de kwaliteitseisen. Onze samenwerking met Ubisoft en het unieke VR Lasergamen zorgen ervoor dat wij mee blijven innoveren. We willen mensen de kans geven om VR te beleven op een manier die thuis onmogelijk is”, stelt Wouter van den Bijgaart, eigenaar van The VR Room

Racen zoals nooit tevoren

  

Ook kunnen bezoekers zich wagen aan Full Motion Racing, de meest meeslepende race ervaring ooit gemaakt. De hydraulische simulatoren maken de ervaring erg realistisch door de coureur alle bewegingen te laten voelen, gecombineerd met de windeffecten is het lastig om virtueel van echt te onderscheiden. "Het doel van The VR Room is altijd geweest om high-end Virtual Reality toegankelijk te maken voor iedereen, met deze prachtige vestiging hebben we dat voor elkaar gekregen. Ik kijk er naar uit om dit met het grote publiek te delen”, zegt Ivana Stavasius, vestigingsmanager Amsterdam.



 
Trefwoorden: attracties, lesuren, vr, virtual reality
    

||| Blogs |||

28/01/19
Overtoerisme dankzij of ondanks DMO’s?
Overtoerisme dankzij of ondanks DMO’s?
28/01/19 · Beleid · Dagrecreatie · Horeca · Leisure · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Het was weer lachen in het vuistje in het najaar met pijn in de portemonnee! Wie op Black Friday no...
14/01/19
Oude strijder
Oude strijder
14/01/19 · Attractieparken · Beleid · Dagrecreatie · Duurzaam toerisme · Horeca · Leisure · Marketing · Natuur · Retail · Sport · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Watersport · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
24/07/18
Time Out
Time Out
24/07/18 · Leisure · Han Verheijden | Lees meer
Zoals ik in mijn vorige column schreef, heb ik afgelopen winter een skiongeluk gehad. Hierdoor was...
26/04/17
Wat kunnen we leren van de verkiezingen?
Ruim 80% van de Nederlanders ging op 15 maart jl. naar de stembus. Dat komt toevalligerwijs (?) ong...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

13/09/19
Exclusief voor leden
Rotterdam Pride maakt eerste crowdsourcing pride vlag ter wereld
Tijdens de Pride week van 22 t/m 29 september met het thema House of Colours, bouwt Rotterdam Pride ...
12/09/19
Marketing D-Day: van een zoeker naar een boeker
Donderdag 3 oktober vindt in de inspirerende omgeving van Emesa (Amsterdam) de vakdag Marketing D-Da...
12/09/19
Geen EK atletiek indoor naar Apeldoorn
Afgelopen 30 april heeft de Atletiekunie haar intentie aangegeven bij European Athletics om als orga...
11/09/19
180 miljoen euro voor regionale opgaven
Vanaf maandag 9 september 2019 kunnen er opnieuw voorstellen worden aangemeld voor de Regio Deals. H...
11/09/19
Exclusief voor leden
Tweede banenmarkt door vijf parken en attracties in Limburg
De vraag naar goed en enthousiast personeel in Limburg is groot. Vijf bedrijven bundelen voor de twe...
10/09/19
Exposanten doen goede zaken in Batavia Haven in Lelyastad
Bijna 30.000 watersportliefhebbers hebben de afgelopen dagen in de Bataviahaven in Lelystad de 36e e...
09/09/19
Exclusief voor leden
Hoe verrandert Toverland de succesprogrammering van Halloween?
Attractiepark Toverland staat op 8 avonden in oktober in het teken van de Halloween Nights. Tijdens ...
06/09/19
Exclusief voor leden
Bouwhulp Sint Maarten afgerond preventie voor volgende orkanen
Het is vandaag precies twee jaar geleden dat orkaan Irma grote schade aanrichtte op Sint-Maarten. To...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk