Geplaatst op: 09-08-2019
Auteur: Marc Gerlings

Beleefweek koppelt Limburgse natuur aan streekproducten

Beleefweek koppelt Limburgse natuur aan streekproducten
Foto: Limburg Marketing

De Beleefweek Limburg 2019 laat het Limburgse landschap beleven en streekproducten komen ruim aan bod. Van 6 tot en met 15 september 2019 organiseren de Nationale Parken ‘De Maasduinen’, ‘De Groote Peel’, ‘De Meinweg’ en ‘Nationaal Landschap Zuid-Limburg’, een week met aantrekkelijke activiteiten voor jong en oud in de natuur met dit jaar als thema ‘grenzeloos genieten’. Met de Beleefweek willen de initiatiefnemers laten zien hoe bijzonder Limburg is en welke verborgen pareltjes er nog te ontdekken zijn.


De activiteiten tijdens de Beleefweek vinden op en rondom de drie Nationale Parken en het Nationaal Landschap Zuid-Limburg plaats. Eén van die activiteiten is ‘Tour de Boer’ op 7 september a.s. waarop inwoners en bezoekers kennis kunnen maken met boeren in Zuid-Limburg.

Verder staan een ‘Jazz Tour aan de Maas’ in Ottersum op het programma, een ‘Volle maan zeiltocht’ in Ophoven/Kinrooi en ‘de Dag van de stroopstokers’ in Nederweert.

Trefwoorden: natuur, beleving, evenement

||| Blogs |||

13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...
13/12/19
Pleasure for all! Hoe gastvrij zijn vrijetijdsbedrijven …?
Nederland heeft 2 miljoen mensen met een beperking. Wat doet de vrijetijdssector om ook deze gasten een warm welkom te heten?
03/12/19
Referentiekader ontbreekt voor vitale vakantieparken
Referentiekader ontbreekt voor vitale vakantieparken
03/12/19 · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Weet u nog mijn vorige column met daarin een vurig pleidooi dat het tijd wordt voor een minister van...
22/11/19
De plaag van goedkoop, goedkoper, goedkoopst
Het lijkt het toverwoord voor ons brein. Goedkoop. Een spotprijs werkt nog immer als een magneet voo...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

17/01/20
Beste Nederlandse accommodaties 2019 volgens reviews
In de Jaarbeurs in Utrecht zijn gisteravond de Zoover Awards voor accommodaties uitgereikt. Camping ...
17/01/20
Eerste Virtual Reality waterglijbaan in Nederland
Breda heeft de primeur van eerste VR-waterglijbaan.
17/01/20
TUI en Breda University verdiepen samenwerking
TUI en Breda University of Applied Sciences (BUas) gaan nog intensiever samenwerken op het gebied van onderwijs, onderzoek en professionalisering in de reisbranche.
17/01/20
Eerste restaurant via Voice reserveren
Bar-restaurantketen STAN&CO, onderdeel van Debuut Horeca, is het eerste Nederlandse horecaconcep...
17/01/20
De zes campings van het jaar
Zes campings zijn door de ANWB uitgeroepen tot camping van het jaar. De ANWB heeft voor deze Nederlandse publieksverkiezing meer dan 25.000 stemmen ontvangen.
17/01/20
Horecava groeit stevig mee met de horeca
In totaal bezochten 75.000 foodservice professionals de nationale vakbeurs. Dit is een groei van rui...
17/01/20
Nederlands tulpenfeest: nationale tulpendag
Op Nationale Tulpendag, morgen zaterdag 18 januari 2019, vindt in Amsterdam de officiële aftrap van...
16/01/20
Exclusief voor leden
Vakanties van Nederlanders: Veluwe weer op positie 1
Gisteren werden de nationale cijfers uit het ContinuVakantieOnderzoek op de Vakantiebeurs gepresenteerd. In aansluiting daarop komen diverse DMO’s met de cijfers van hun regio. In dit artikel gaan we die voor u verzamelen en steeds actualiseren.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk