Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 02-08-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Kamerprijzen rond Pride fors omhoog, en weer omlaag

Kamerprijzen rond Pride fors omhoog, en weer omlaag
Bron: Pixabay

In de aanloop naar de Pride Amsterdam, waar honderdduizenden bezoekers uit binnen- en buitenland op afkomen, hebben vrijwel alle Amsterdamse hoteliers hun tarieven voor een overnachting al ruim vooraf flink verhoogd. Opvallend is dat vlak voor de Canal Pride de prijzen weer dalen. Dit blijkt uit onderzoek door Feestkleding365.nl, dat in aanloop naar Pride 2019, de Amsterdamse hotelprijzen van 100 hotels analyseerde.

Hotelprijzen ruim vooraf al verhoogd

  

In vergelijking met andere weekenden in juli en augustus hadden hoteliers meerdere weken voor aanvang van de Canal Pride de prijzen al met gemiddeld 18,8% verhoogd. Bij hotels in hartje centrum lagen de tarieven voor een overnachting zelfs 21,3% boven het gebruikelijke niveau.

Kamerprijzen dalen nu weer

  

Toch hebben hoteliers blijkbaar moeite om álle kamers gevuld te krijgen. In de laatste week voor aanvang van Pride Amsterdam daalden veel hotelprijzen namelijk weer, waarbij sommige hotels de tarieven zelfs met bijna 30% lieten zakken. Een voorbeeld is NH Hotel Amsterdam Flower Market, dat in eerste instantie een tarief rekende dat 37,8% boven het gemiddelde weekendtarief in het hoogseizoen lag. Vlak voor aanvang van Pride Amsterdam is de prijs voor een overnachting echter weer met bijna 15% verlaagd. 


Op Booking.com is 87% van het aanbod al gereserveerd. Ook Airbnb doet goede zaken, vrijdagmiddag is al 72% van het aanbod op Airbnb voor het weekend uitverkocht.

 
Link: https://www.feestkleding365.nl/onderzoek-pride-amsterdam
Trefwoorden: horeca, hotels, evenementen, restaurants

CELTH



||| Nieuws |||

08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Exclusief voor leden
Ruby Group opent eerste hotel in Griekenland
De Ruby Group breidt haar internationale aanwezigheid uit met de aankondiging van een nieuw hotel in Athene, Griekenland. Het wordt het eerste Griekse hotel van de keten.
30/06/25
Voyin introduceert automatische herboeking bij prijsdaling
Het Nederlandse traveltech-platform Voyin.com heeft een innovatieve functie gelanceerd: Book & Rebook. Deze technologie herboekt hotelkamers automatisch wanneer de prijs daalt na de oorspronkelijke reservering, zonder dat de gebruiker iets hoeft te doen.
24/06/25
Camping De Drie Provinciën wint opnieuw ACSI Award: seniorentoerisme als groeikans voor Drenthe
Camping De Drie Provinciën heeft voor het derde jaar op rij de prestigieuze ACSI Award voor Beste Campingrestaurant in de wacht gesleept. De feestelijke uitreiking op donderdag 12 juni markeerde niet alleen een bijzondere mijlpaal, maar ook het startpunt van een inspirerend gesprek over de toekomst van recreatie in Drenthe.
24/06/25
Inschrijving Horecava Awards 2026 geopend
De inschrijving is geopend voor de Horecava Awards 2026. Deze prestigieuze prijs bekroont vernieuwende producten, diensten en concepten die de horeca daadwerkelijk verbeteren of vernieuwen.