Geplaatst op: 02-08-2019
Auteur: Marc Gerlings

Krijgen streekproducten de boost die nodig is?

Krijgen streekproducten de boost die nodig is?
Streekproducten, bezoekers en toeristen zijn er dol op. Lokale biertjes, groenten, fruit, zijn gewild. Toch blijft het vaak steken in de distributie. Voor beleving van de regio en het terugdringen van milieuimpact is een verhoging van het gebruik van streekproducten interessant. Blijkbaar kan de marktwerking op zichzelf dat niet genoeg lostrekken. Het ministerie van Landbouw komt met een plan voor een boost. Is een handelsmissie het antwoord? Gelukkig telt het plan meer punten.

Minister Schouten van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) wil de waardering voor Nederlandse streek- en regioproducten vergroten en de afzet ervan bevorderen. Het plan is om – in samenwerking met de provincies – een speciale handelsmissie in eigen land te organiseren om streekproducten bekender te maken en korte (voedsel)ketens te stimuleren. Knellende wet- en regelgeving voor streekproducenten wordt aangepakt. >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: streekproducten, regiomarketing, landbouw, beleving, bezoekers
     

||| Blogs |||

06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
11/06/19
Ik google, jij googlet en wij googlen
Ik google, jij googlet en wij googlen
11/06/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Afgelopen week bracht ik een bezoek aan Google in Amsterdam. Ik was altijd al nieuwsgierig naar de m...
18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
14/01/19
Oude strijder
Oude strijder
14/01/19 · Attractieparken · Beleid · Dagrecreatie · Duurzaam toerisme · Horeca · Leisure · Marketing · Natuur · Retail · Sport · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Watersport · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

15/10/19
Marathon zet Amsterdam dag lang internationaal in de media
De TCS Amsterdam Marathon is op zondag 20 oktober 2019 in 120 landen live te volgen bij 190 miljoen ...
15/10/19
Gitte Brugman stopt na Kunstmaand Ameland 2019
Het thema van de komende november Kunstmaand op Ameland is In Beweging. Een thema dat betrekking hee...
15/10/19
HoistGroup neemt HotelEngine over
De HoistGroup, een Zweedse toeleverancier van diensten voor veel grote hotelketens, heeft HotelEngin...
14/10/19
Breda wint Smart Tourism Award 2020
Breda sleepte deze week in de Finse hoofdstad Helsinki de Smart Tourism Award Accessibility 2020 in ...
14/10/19
Stevig debat in toerisme: van kwantiteit naar kwaliteit
Tijdens de Toerismetop viel het woord ‘kwaliteit’ vaak. De toeristen met een stevig gevulde port...
11/10/19
Food is toeristische kans voor de regio
Think global act local is een aloude managementwijsheid. Als het gaat om het thema food als kans voo...
09/10/19
NP Utrechtse Heuvelrug geeft vervolg aan Beleefweek
Op zaterdag 19 oktober gaat, na het succes van 2018, de tweede Beleefweek van Nationaal Park Utrecht...
03/10/19
Exclusief voor leden
Drie productontwikkelingen uit campagne 'Limburg lonkt'
Limburg lonkt, een campagne uit het samenwerkingsverband tussen marketingorganisaties Visit Zuid-Lim...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk