Geplaatst op: 01-07-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Zesde Kids Climate Conference bij Center Parcs

Zesde Kids Climate Conference bij Center Parcs

Duurzaamheid en kinderen zijn een mooie combinatie. Dat dachten ook Center Parcs het het Wereld Natuurfonds. Beide organisaties hosten van 20 tot en met 22 september 2019 voor de zesde keer de Kids Climate Conference en bundelen dit jaar voor het eerst de krachten met de gemeente Horst aan de Maas.


Tijdens de kinderklimaattop buigen ruim 150 geselecteerde Nederlandse en Belgische kinderen zich over belangrijke duurzaamheidsvraagstukken. In De Heere Peel - een natuurgebied in de gemeente Horst aan de Maas dat tussen de vakantieparken Limburgse Peel en Het Meerdal van Center Parcs ligt - bedenken zij tijdens workshops creatieve oplossingen die bijdragen aan een betere wereld. Dit jaar staat de Kids Climate Conference in het teken van een voedingsbodem voor een betere aarde.

Voortrekkersrol

  

Center Parcs geeft om mens en natuur en wil een voortrekkersrol vervullen op het gebied van duurzaamheid. Kinderen kunnen hieraan een waardevolle bijdrage leveren. De Kids Climate Conference begon zes jaar geleden als een klimaattop voor kinderen van 8 tot 14 jaar. Het succesvolle initiatief groeide al snel uit tot het grootste duurzaamheidsevent voor kinderen. De komende editie staat in het teken van de rol die de aarde kan vervullen als voedingsbodem voor goede ideeën.

Begeleid door professionals

  

"Tijdens inspirerende workshops, begeleid door professionals van innovatieve bedrijven, dagen we de kinderen uit om hun gedachten de vrije loop te laten en na te denken over hoe we samen kunnen komen tot een betere eerlijke aarde, met een goed leefklimaat voor alles wat leeft”, zegt Erwin Dezeure, CSR directeur van Center Parcs. "De Kids Climate Conference is een ideaal podium voor kinderen om mee te praten over een thema dat juist voor hun generatie zo belangrijk is. Elk jaar leidt dat tot ontzettend veel creatieve ideeën en ik ben erg benieuwd welke oplossingen de kinderen dit jaar bedenken. De ideeën worden door de kinderen aangeboden aan de Tweede Kamer in Nederland en aan het Vlaams parlement in België”.

Kinderen zijn de toekomst

  

Eén van de partners van de Kids Climate Conference is de Missing Chapter Foundation, een organisatie die een gelijkwaardige dialoog tussen verschillende generaties wil stimuleren. Deze stichting is door prinses Laurentien in 2009 op persoonlijke titel opgericht. "We horen het elke dag: kinderen zijn de toekomst. In welke wereld leven zij over 30 jaar en hoe is het dan met onze planeet gesteld? We willen de wereld goed overdragen aan de generaties die na ons komen. Dat kunnen we alleen bereiken door er samen de schouders onder te zetten. Daarom ben ik erg blij dat ruim 150 kinderen ook dit jaar tijdens de Kids Climate Conference hun stem laten horen en komen met oplossingen die kunnen bijdragen aan een betere wereld”, aldus Laurentien van Oranje, oprichtster van Missing Chapter Foundation.

Gemeente wil vooroplopen met duurzaamheid

  

De gemeente Horst aan de Maas is medeorganisator van de Kids Climate Conference. De gemeente heeft duurzaamheid al jaren hoog op de agenda staan en won dit jaar de European Green Leaf Award, een internationale duurzaamheidsprijs voor gemeenten ingesteld door het Europees Parlement. Zij kreeg deze prijs vanwege de grote rol die inwoners spelen tijdens initiatieven op het gebied van duurzaamheid. "We zijn er ontzettend trots op dat we een bijdrage leveren aan de organisatie Kids Climate Conference. We vinden het erg belangrijk dat kinderen kunnen meepraten over duurzaamheid en ik ben ervan overtuigd dat dit veel mooie en creatieve ideeën zal opleveren”, zegt wethouder Duurzaamheid Thijs Kuipers van de gemeente Horst aan de Maas.

 
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, duurzaam toerisme, kinderen

||| Blogs |||

08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/09/20
Exclusief voor leden
RMO toont live restauratie sarcofaag
Tegelijkertijd wordt onderzoek gestart in Simpelveld naar de gevonden villa's
21/09/20
Exclusief voor leden
Ondernemersorganisaties en vakbond vragen om overgangsregime naar nieuw pensioenstelsel
FNV, VNO-NCW en MKB-Nederland roepen het kabinet op om snel gezamenlijk een overgangsregime te ontwikkelen in verband met de komst van het nieuwe pensioenstelsel.
20/09/20
Naamsbekendheid Nederlandse Hanzesteden fors gestegen
De negen Hanzesteden in Oost-Nederland zijn flink in bekendheid gestegen, zowel binnen Nederland als bij Duitsers en Belgen.
20/09/20
HISWA-RECRON wil van Duitse regering meer differentiatie in toeristengebieden
HISWA-RECRON heeft bij het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken geklaagd over de aanwijzing van de gehele provincies Noord- en Zuid-Holland als risicogebied.
20/09/20
KHN verwijt kabinet symboolpolitiek
Koninklijke Horeca Nederland kwalificeert de maatregelen van het Nederlandse kabinet om in de Randstad de coronaepedemie te te dammen als symboolpolitiek. Saillant detail is dat ook KHN erkent dat er voor sommige horeca voorlopig geen toekomst is.
20/09/20
ZooParc Overloon investeert in nieuw expeditiedeel
Dierentuin ZooParc Overloon heeft een nieuw expeditiedeel geopend.
20/09/20
Grote uitbreiding Efteling in de ijskast
De Efteling heeft de investeringsplannen voor nieuwe themagebieden voorlopig on hold gezet. Directe aanleiding is de coronacrisis.
19/09/20
Eerste twee ‘Fietsslingers van Salland’ gelanceerd
Salland Marketing, onderdeel van MarketingOost, lanceert twee nieuwe fietsroutes onder de naam ‘Slinger van Salland’.