Geplaatst op: 20-06-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Samenwerking Roompot Vakanties en Ticketsplus verlengd!

Samenwerking Roompot Vakanties en Ticketsplus verlengd!

Al sinds 2017 houdt Ticketsplus zich bezig met directe ticketverkoop bij de 32 eigen vakantieparken van Roompot Vakanties. Door het aanbieden van tickets voor de leukste dagjes uit aan gasten die in de vakantieparken verblijven, wordt er een extra service aangeboden aan de gasten. Met trots vermeldt Ticketsplus dat de samenwerking met Roompot Vakanties wordt verlengd met 3 jaar. De samenwerking is erg succesvol en realiseert in de eerste 4 maanden van 2019 een groei van ruim 50% over dezelfde periode in 2018. Het streven voor de komende jaren is om de gast bij Roompot de regio van de vakantieparken beter te laten leren kennen en unieke belevingen te laten ervaren.

 

Ticketsplus | regio is opgezet door Ticketsplus met Roompot Vakanties als eerste klant. Het vernieuwende concept laat zien dat de service vanuit een accommodatie en haar receptie erg belangrijk is. Door directe ticketverkoop binnen het boekingsproces of aan de receptie van Roompot, worden haar gasten ontzorgd voor de rest van hun verblijf. Ze blijven in de Roompot beleving en hoeven bij het uitje zelf ook niet meer in de rij te staan om een kaartje te kopen.

Het afgelopen jaar zijn er veel uitjes aangesloten binnen het aanbod van Roompot. Waar er in het begin van de samenwerking veelal grote en bekende dagattracties verkocht werden, is het aanbod inmiddels uitgebreid met lokale uitjes zoals zwembaden, boottochten, kleine musea en speelparadijzen. De diversiteit van het aanbod zorgt ervoor dat het voor iedere Roompotgast aantrekkelijk is om de regio te ontdekken.

 

Ook de toeristische sector zal de komende jaren blijven groeien. In de eerste helft van 2018 ontving Nederland ruim 500.000 toeristen meer dan in dezelfde periode in 2017 volgens de cijfers van CBS. Meer dan de helft van de buitenlandse toeristen bezoekt daarbij een museum, attractiepark of dierentuin tijdens een vakantie in Nederland. Daarnaast wordt het voor vakantiegangers steeds belangrijker dat er veel mogelijkheden zijn voor uitstapjes bij het kiezen van een vakantiebestemming.

 

"Onze gasten hechten veel waarde aan de service en de kwaliteit die wij verlenen. Hun vakantie moet namelijk een unieke ervaring zijn, van de eerste tot de laatste dag. De ligging van onze parken is daarbij een belangrijke troef, ook voor de uitstappen die zij online of aan de receptie van onze parken bestellen. Onze receptionisten spelen daarin een belangrijke rol. Zij adviseren onze gasten over wat er allemaal te doen is in de omgeving. Dat Ticketsplus hen informeert over leuke evenementen en ontwikkelingen bij de uitjes is een grote meerwaarde voor onze gasten. Ticketsplus verzorgt dit hele proces en neemt de financiële handelingen uit handen.” 

- Jorin Bijl, manager Parks Roompot Vakanties.

 

"Ruim 2 jaar geleden hebben wij met ‘launching partner’ Roompot Vakanties ons nieuwste concept Ticketsplus | regio gelanceerd. Vandaag de dag is Roompot Vakanties flink groeiende en investeert zij steeds meer in gastbeleving en kwaliteit. Ook de komende jaren zal daarmee de verbinding met de regio belangrijker worden en zijn wij erg trots dat deze prettige samenwerking verder uitgebouwd kan gaan worden. Om ook in de toekomst te blijven groeien gaan we beter inspelen op de vrijetijdsbehoefte van de Roompot gasten. We zullen de focus nóg meer leggen op de customer journey en exclusieve arrangementen waardoor een vakantie als een unieke beleving wordt gezien.” 

- Willem-Jan Brabers, Ticketsplus

Link: https://www.ticketsplus.nl/,https://www.roompot.nl/
Trefwoorden: Directe ticketverkoop, samenwerking, nieuw concept ticketverkoop

CELTH



||| Nieuws |||

17/12/25
Meer ouderen dan jongeren in Nederland
Nederland maakt een bijzondere transitie mee. Vanaf dit jaar zijn er voor het eerst meer 65-plussers dan jongeren tot 20 jaar, blijkt uit CBS-data. Dat zal ook van invloed zijn op recreatie en vrijetijdsgedrag.
16/12/25
Amsterdam aantrekkelijk voor sportindustrie
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.
16/12/25
Utrecht Marketing gaat over naar Utrecht & Partners
Utrecht Marketing presenteerde onlangs haar Meerjarenplan 2026–2029 en ondertekende samen met wethouder Susanne Schilderman de meerjarenopdracht van de gemeente Utrecht. Tijdens dezelfde bijeenkomst maakte de organisatie bekend dat zij per 1 januari 2026 verdergaat onder een nieuwe naam: Utrecht & Partners.
16/12/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs start in 2026 met circulaire standbouw
Koninklijke Jaarbeurs introduceert vanaf 1 januari 2026 volledig circulaire standbouw voor exposanten op haar eigen vakbeurzen. Met deze stap versnelt Jaarbeurs actief de duurzame transitie binnen de evenementenbranche.
15/12/25
Zeeland dichter bij Brabantse steden en Zwolle
Zeeland en Noord-Brabant zijn beter met elkaar verbonden via een directe treinverbinding ieder uur. Dat werd op 15 december feestelijk gevierd op het station in Vlissingen.
15/12/25
Exclusief voor leden
Erfgoed Zwarte Molen wordt vakantieverblijf
Stichting Kempens Landschap opent in januari 2026 een erfgoedlogies in de Zwarte Molen in Lille. Deze 19e-eeuwse molen, die sinds 2016 eigendom is van de landschapsorganisatie, werd grondig gerenoveerd en ingericht als vakantiewoning voor vier personen. Met de herbestemming wil de Stichting het karakteristieke gebouw opnieuw actief deel laten uitmaken van de gemeenschap.
15/12/25
Verdubbeling doorfietsroutes tot 2030
De Nederlandse doorfietsroutes zijn het afgelopen jaar opnieuw flink uitgebreid. In 2025 is het netwerk gegroeid naar 1.118 kilometer gerealiseerde doorfietsroutes, een toename van 137 kilometer ten opzichte van vorig jaar. De komende vijf jaar verdubbelt dat waarschijnlijk met 1.198 kilometer naar een totaal van 2.316 kilometer. Dat blijkt uit een inventarisatie van samenwerkingsorganisatie Tour de Force.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...