Geplaatst op: 28-05-2019
Auteur: Marc Gerlings

Toevoeging aan Recreatie Vakbeurs: Entertainment Experience Center

Toevoeging aan Recreatie Vakbeurs: Entertainment Experience Center
Foto: Easyfairs

Beursorganisator Easyfairs lanceert in samenwerking met bureau Kwan Leisure een nieuw initiatief op Recreatie Vakbeurs 2019: het Entertainment Experience Center. Voor dit concept wordt in hal 7 een gethematiseerd entertainment centrum opgebouwd waar exposanten hun innovaties en nieuwste attracties kunnen demonstreren aan duizenden professionals uit de recreatiesector.

"Niet door middel van een presentatie in een stand, maar de attracties maken onderdeel uit van dit entertainment centrum. Zo kunnen de nieuwste games en attracties hier daadwerkelijk worden beleefd”, zegt Sanne Kanter namens Recreatie Vakbeurs.


Potentiële klanten zijn altijd benieuwd naar hoe een bepaalde attractie er uit ziet en hoe de beleving voelt. Vaak kan dit niet op de beursvloer zelf en moeten klanten een beslissing maken op basis van een foto, video of een afspraak na afloop van de beurs. Door dit jaar een Entertainment Experience Center te faciliteren, geven Kwan Leisure en Easyfairs exposanten de mogelijkheid om de klant direct te binden en te overtuigen van hun product(en). 


Eerder dit jaar maakte organisator Easyfairs al bekend dat de beursvloer en openingstijden voor komende editie zijn gewijzigd. Zo is het segment ‘Outdoor Living’ aan het beursconcept toegevoegd en maakt Happy Camping plaats voor een ‘stijlstudio’. Het thema ‘Food & Beverage’ krijgt voor het eerst een volledige beurshal tot zijn beschikking en op verzoek vanuit de sector zijn de openingstijden aangepast, waardoor de beurs nu gedurende de dag geopend is.


De achttiende editie van Recreatie Vakbeurs vindt plaats op dinsdag 26, woensdag 27 en donderdag 28 november 2019 in Evenementenhal Hardenberg. De nieuwe openingstijden zijn van 10.00 tot 18.00 uur. Voor meer informatie: www.recreatie-vakbeurs.nl.

Trefwoorden: beurs, recreatie, leisure

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
13/12/19
Pleasure for all! Hoe gastvrij zijn vrijetijdsbedrijven …?
Nederland heeft 2 miljoen mensen met een beperking. Wat doet de vrijetijdssector om ook deze gasten een warm welkom te heten?

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

26/05/20
Ons virtueel prikbord van inspiratie: Orchideeën van luchtvaartmaatschappij voor ouderen in Amsterdam
Naast ons coronadossier met actualiteiten willen we in deze nare tijden ook hoop en inspiratie bieden.
18/05/20
World Series of Fitness voor vier jaar naar Maastricht
Original World Series of Fitness HYROX komt op 23 januari 2021 voor het eerst naar Maastricht. Er is...
11/05/20
Overijssel past investeringsprogramma aan op coronacrisis
De provincie Overijssel gaat het investeringsprogramma voor de Vrijetijdssector 2020-2023 aanpassen vanwege de coronacrisis. De provincie wil bedrijven in de sector helpen om te herstellen. In samenspraak met de sector Gastvrij Overijssel zijn de plannen aangepast om in te spelen op de nu ontstane situatie.
30/04/20
CELTH schetst vier scenario’s voor de bezoekerseconomie na de crisis
Op welke wijze en hoe snel kan de vrijetijdssector zich na de crisis herstellen? CELTH verkent daarvoor vier scenario's.
28/04/20
Tips voor een intelligente open up
Tientallen tips om je vrijetijdsbedrijf voor te bereiden op de 1,5 meter economie en toch nog een goede businesscase te draaien.
21/04/20
Beiten moet commercie Ticketveiling verbeteren
Martine Beiten – tot voor kort Country Manager Benelux bij Groupon – is per 15 april in dienst getreden bij Ticketveiling.nl. Het platform is één van de grootste veilingsites in Nederland. Beiten bekleedt er vanaf nu de functie van Director E-commerce, Sales en Marketing. Ticketveiling.nl heeft een geheel eigen businessmodel en dat is aan verbetering toe.
24/03/20
Samen uit de crisis: R&T gratis
In een normale wereld verschijnt vakblad R&T gewoon op papier. De artikelen uit R&T verschij...
23/03/20
Waterschappen springen bedrijven te hulp
De waterschappen hebben een hechte band met recreatie. Zij zorgen onder meer voor schoon water, voor...