Geplaatst op: 28-05-2019
Auteur: Marc Gerlings

Toevoeging aan Recreatie Vakbeurs: Entertainment Experience Center

Toevoeging aan Recreatie Vakbeurs: Entertainment Experience Center
Foto: Easyfairs

Beursorganisator Easyfairs lanceert in samenwerking met bureau Kwan Leisure een nieuw initiatief op Recreatie Vakbeurs 2019: het Entertainment Experience Center. Voor dit concept wordt in hal 7 een gethematiseerd entertainment centrum opgebouwd waar exposanten hun innovaties en nieuwste attracties kunnen demonstreren aan duizenden professionals uit de recreatiesector.

"Niet door middel van een presentatie in een stand, maar de attracties maken onderdeel uit van dit entertainment centrum. Zo kunnen de nieuwste games en attracties hier daadwerkelijk worden beleefd”, zegt Sanne Kanter namens Recreatie Vakbeurs.


Potentiële klanten zijn altijd benieuwd naar hoe een bepaalde attractie er uit ziet en hoe de beleving voelt. Vaak kan dit niet op de beursvloer zelf en moeten klanten een beslissing maken op basis van een foto, video of een afspraak na afloop van de beurs. Door dit jaar een Entertainment Experience Center te faciliteren, geven Kwan Leisure en Easyfairs exposanten de mogelijkheid om de klant direct te binden en te overtuigen van hun product(en). 


Eerder dit jaar maakte organisator Easyfairs al bekend dat de beursvloer en openingstijden voor komende editie zijn gewijzigd. Zo is het segment ‘Outdoor Living’ aan het beursconcept toegevoegd en maakt Happy Camping plaats voor een ‘stijlstudio’. Het thema ‘Food & Beverage’ krijgt voor het eerst een volledige beurshal tot zijn beschikking en op verzoek vanuit de sector zijn de openingstijden aangepast, waardoor de beurs nu gedurende de dag geopend is.


De achttiende editie van Recreatie Vakbeurs vindt plaats op dinsdag 26, woensdag 27 en donderdag 28 november 2019 in Evenementenhal Hardenberg. De nieuwe openingstijden zijn van 10.00 tot 18.00 uur. Voor meer informatie: www.recreatie-vakbeurs.nl.

Trefwoorden: beurs, recreatie, leisure

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Toeristische bestedingen in Zuid-Limburg stijgen naar recordhoogte
Zuid-Limburg heeft in 2023 een indrukwekkende groei doorgemaakt als toeristische bestemming. Uit onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg blijkt dat toeristen en recreanten samen maar liefst €1,59 miljard uitgaven in de regio. Deze groei onderstreept het belang van toerisme als economische motor voor de regio.
04/07/25
Waar genieten Nederlanders deze zomer van hun vakantie?
De zomervakantie staat voor de deur en veel Nederlanders maken zich op voor een welverdiende reis naar het buitenland. Volgens reisorganisatie TUI blijven Spanje, Griekenland en Turkije de populairste Europese vliegbestemmingen.
04/07/25
Air France-KLM wil meerderheidsbelang in SAS
Air France-KLM wil haar belang in het aandelenkapitaal van SAS verhogen van 19,9% naar 60,5% door de volledige overname van de aandelen van Castlelake en Lind Invest.
03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.