Geplaatst op: 26-04-2019
Auteur: redactie
PleisureWorld NRIT

Hoofdrol voor locals in nieuwe campagne VisitBrabant

Hoofdrol voor locals in nieuwe campagne VisitBrabant

VisitBrabant heeft deze week Brabant is Open 2019 gelanceerd. In deze campagne, waarin meer dan 30 Brabantse partijen samenwerken om Brabant (inter)nationaal stevig op de kaart te zetten, speelt dit jaar de Brabander een prominente rol.


Brabant is Open duidt de typisch Brabantse mentaliteit en gastvrijheid, en daarmee het karakter van de Brabanders. Zij zetten het beste van Brabant op de kaart en laten zien dat in Brabant de deuren altijd open zijn; voor (inter)nationale bezoekers, studenten en expats.

Tips van locals

  

In inspirerende video’s delen locals hun favoriete plek in Brabant en roepen iedereen op hetzelfde te doen. VisitBrabant heeft tot nu toe al  meer dan 1.000 tips ontvangen Deze local tips – van culturele hotspots en must-sees tot favoriete restaurants en praktische tips voor een ultiem verblijf in Brabant – worden gebundeld in toplijsten waarmee VisitBrabant potentiele bezoekers in Nederland, België en Duitsland inspireren tot een shortstay naar Brabant.



Unieke influencer strategie

  

Net zoals voorgaande jaren worden de meest iconische plekken van Brabant ook bezocht door influencers; zorgvuldig geselecteerde (inter)nationale bloggers, instagrammers en andere contentmakers bezoeken dit jaar twee keer in teams Brabant. Elk team stelt zélf hun twee shortstays samen, gebaseerd op local tips en iconische highlights. VisitBrabant voorziet de teams daarnaast van allerlei tips voor hun ultieme shorstay-beleving en tijdens hun reizen ontmoeten zij locals en worden ze verrast met gastinfluencers en bijzondere gebeurtenissen. Zij delen hun ervaringen live en inspireren hun achterban met verhalen, video’s en foto’s over Brabant via (social)media en andere platformen met hashtag #BrabantisOpen


De Campagne Brabant is Open 2019 loopt van april tot november 2019.

 
Link: https://www.visitbrabant.com/nl/brabant-is-open
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, Noord-Brabant

CELTH



||| Nieuws |||

12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
12/06/25
Regionale stakingen NS vrijdag 13 juni
Als gevolg van een regionale staking, rijden op vrijdag 13 juni geen NS-treinen in grote delen van Noord- en Zuid-Nederland. Deze staking heeft mogelijk ook impact op reizigers in de rest van Nederland.
12/06/25
Mijlpaal EuroParcs Enkhuizer Strand: eerste gasten gearriveerd
Vrijdag 6 juni arriveerden de eerste gasten voor hun vakantie op EuroParcs Enkhuizer Strand aan het IJsselmeer.
11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
11/06/25
Exclusief voor leden
Omzet reisbranche blijft sterk groeien
De omzet van de zakelijke dienstverlening groeide in het eerste kwartaal van 2025 met 3,0% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De reisbranche was met een groei van 8,8% de sterkste groeier.
10/06/25
Eurostar rijdt naar Frankfurt en Genève
Eurostar heeft voor het derde jaar op rij positieve eindejaarsresultaten en groeicijfers gemeld. Interessanter is het feit dat met de vernieuwing van de treinstellen ook nieuwe bestemmingen zijn aangekondigd in het hart van Europa.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Barteld de Jong wint sKBL Fotowedstrijd met betoverend beeld van Landgoed Calorama
Barteld de Jong uit Noordwijk is de grote winnaar van de fotowedstrijd die de stichting Kastelen, historische Buitenplaatsen & Landgoederen (sKBL) organiseerde in het kader van de Dag van het Kasteel.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...