Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 26-04-2019
Auteur: redactie
PleisureWorld NRIT

Hoofdrol voor locals in nieuwe campagne VisitBrabant

Hoofdrol voor locals in nieuwe campagne VisitBrabant

VisitBrabant heeft deze week Brabant is Open 2019 gelanceerd. In deze campagne, waarin meer dan 30 Brabantse partijen samenwerken om Brabant (inter)nationaal stevig op de kaart te zetten, speelt dit jaar de Brabander een prominente rol.


Brabant is Open duidt de typisch Brabantse mentaliteit en gastvrijheid, en daarmee het karakter van de Brabanders. Zij zetten het beste van Brabant op de kaart en laten zien dat in Brabant de deuren altijd open zijn; voor (inter)nationale bezoekers, studenten en expats.

Tips van locals

  

In inspirerende video’s delen locals hun favoriete plek in Brabant en roepen iedereen op hetzelfde te doen. VisitBrabant heeft tot nu toe al  meer dan 1.000 tips ontvangen Deze local tips – van culturele hotspots en must-sees tot favoriete restaurants en praktische tips voor een ultiem verblijf in Brabant – worden gebundeld in toplijsten waarmee VisitBrabant potentiele bezoekers in Nederland, België en Duitsland inspireren tot een shortstay naar Brabant.



Unieke influencer strategie

  

Net zoals voorgaande jaren worden de meest iconische plekken van Brabant ook bezocht door influencers; zorgvuldig geselecteerde (inter)nationale bloggers, instagrammers en andere contentmakers bezoeken dit jaar twee keer in teams Brabant. Elk team stelt zélf hun twee shortstays samen, gebaseerd op local tips en iconische highlights. VisitBrabant voorziet de teams daarnaast van allerlei tips voor hun ultieme shorstay-beleving en tijdens hun reizen ontmoeten zij locals en worden ze verrast met gastinfluencers en bijzondere gebeurtenissen. Zij delen hun ervaringen live en inspireren hun achterban met verhalen, video’s en foto’s over Brabant via (social)media en andere platformen met hashtag #BrabantisOpen


De Campagne Brabant is Open 2019 loopt van april tot november 2019.

 
Link: https://www.visitbrabant.com/nl/brabant-is-open
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, Noord-Brabant

CELTH



||| Nieuws |||

27/06/25
Exclusief voor leden
Wordt Groningen de AI-stad van Nederland?
Kunstmatige intelligentie (AI) is de technologie die onze economie, veiligheid en manier van leven de komende jaren gaat bepalen. Maar op dit moment komen de belangrijkste innovaties uit de Verenigde Staten en China. Dat maakt Europa, en dus ook Nederland, te afhankelijk van anderen. In Groningen moet een AI-fabriek komen die in 2027 operationeel wordt.
27/06/25
Exclusief voor leden
Gratis handbagage in aantocht
De Europese Unie wil nieuwe regels invoeren die luchtvaartmaatschappijen verplichten om passagiers gratis een handbagagekoffer toe te staan, naast een persoonlijk item zoals een handtas of laptoptas. Luchtvaartmaatschappijen zijn niet blij.
27/06/25
Nieuwe borden markeren Van Gogh Nationaal Park langs Brabantse snelwegen
Reizigers die begin juli over de A2, A58, A50 en N65 rijden, zullen het meteen merken: de bruine Groene Woud-borden maken plaats voor nieuwe exemplaren die het Van Gogh Nationaal Park markeren. De vervanging volgt op de toekenning van de status Nationaal Park in oktober 2024.
27/06/25
DierenPark Amersfoort lanceert zomers familie-evenement
Deze zomervakantie verandert DierenPark Amersfoort in een bruisend festivalbos. Van 23 tot en met 26 juli vindt de eerste editie van het ZOOmer Festival plaats. Bezoekers kunnen genieten van livemuziek, entertainment en zomerse lekkernijen.
27/06/25
Exclusief voor leden
Hoge prijzen zetten Nederlandse kusttoerisme onder druk
De Nederlandse kust dreigt binnen- en buitenlandse toeristen kwijt te raken door oplopende prijzen. Een dagje strand kost al snel 100 euro. Dat zet de concurrentiepositie van de Nederlandse kustregio’s onder druk. De kust kan aantrekkelijk blijven als horecaondernemers inzetten op een betere prijs-kwaliteitverhouding. Dat stelt sectorspecialist Services & Leisure Sjuk Akkerman van ING.
26/06/25
Rotterdam ontvangt internationale experts voor advies over cultuur
Van 2 tot en met 5 juli ontvangt Rotterdam tien internationale experts, vanuit alle windstreken, om mee te denken over de culturele toekomst van Rotterdam.
26/06/25
VVKR ontvangt 500ste lid
De Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VVKR) verwelkomt met trots haar 500ste lid: Tuktuk Reis Sri Lanka.
26/06/25
Exclusief voor leden
Wat zijn de best gewaardeerde Europese en Nederlandse stranden?
De zomer van 2025 staat voor de deur en strandliefhebbers kunnen hun hart ophalen. Maar waar kunnen ze het best hun handdoekje leggen? Vakantieplatform Holidu analyseerde de Google Maps-recensies. Beste Europese strand is Spiaggia dei Conigli op Lampedusa in Italië. Voor het beste Nederlandse strand moet je naar dat van Renesse in Zeeland.

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...