Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 19-04-2019

Sustainable Brand Index voor Landal

Sustainable Brand Index voor Landal
Foto: Landal GreenParks.

Landal GreenParks heeft de Sustainable Brand Index van 2019 in de categorie Travel en Leisure gewonnen. Nadat de vakantieaanbieder ook vorig jaar de onderscheiding al in de wacht sleepte, mag Landal zich ook dit jaar het meest duurzame reismerk van Nederland noemen. De onderscheiding werd gisteravond in Amsterdam uitgereikt aan Tanja Roeleveld Programma Manager Duurzaam & Betrokken Ondernemen van Landal GreenParks.


De Sustainable Brand Index is een internationaal onafhankelijk onderzoek waarbij consumenten worden geïnterviewd over duurzaamheid en de communicatie van consumentenmerken. De Sustainable Brand Index wordt jaarlijks uitgevoerd in Zweden, Noorwegen, Denemarken, Finland en sinds 2017 ook in Nederland. Dit jaar zijn 1148 merken beoordeeld, waarvan 167 uit Nederland. Landal GreenParks voert de sector Travel & Leisure aan, een van de elf sectoren waarin de merken zijn verdeeld. In de overall ranking van alle elf sectoren is Landal zeven plaatsen gestegen, van de 25e plaats in 2018 naar de 18e plaats dit jaar.


"Deze waardering door gasten is een geweldige erkenning van onze ambities en inspanningen op het gebied van duurzaamheid. Het was al bijzonder om deze onderscheiding vorig jaar uitgereikt te krijgen, maar om hem voor de tweede keer op rij te winnen is een grote eer,” aldus Dirk Anbeek, algemeen directeur van Landal GreenParks. "In deze award klinkt door wat onze gasten op de parken ervaren. We integreren duurzaamheid als onderdeel van de vakanties van onze gasten. We laten hen de natuur beleven, zodat zij het bewustzijn van onze leefomgeving en de liefde voor de natuur mee naar huis nemen. Onvergetelijke vakanties met een positieve impact op natuur, regio, mensen en klimaat.”


Goed imago

Ook uit onderzoek, uitgevoerd door Landal GreenParks, onder haar gasten blijkt dat Landal een goed imago heeft op het gebied van duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het onderzoek is in de belangrijkste vier bestemmingsgebieden Nederland, Duitsland, Vlaanderen en Denemarken, uitgevoerd.


- Het overgrote deel van de gasten uit alle landen (tweederde tot bijna 95% van de gasten), geeft aan dat ze het belangrijk vinden dat vakantieparken duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Minder dan 10% vindt niet belangrijk.


- Zo’n 60% - 70% van de gasten geeft aan dat ze het (zeer) eens is met de stelling dat Landal GreenParks een duurzame en maatschappelijk verantwoorde organisatie is. Wel is er nog een groep gasten (onder Duitsers en Denen ruim 10%) die niet weten in hoeverre dat het geval is.


- Duitsers hechten het grootste belang aan duurzaamheid; bij het afnemen van diensten in algemene zin en het (boeken van) bungalowvakanties in het bijzonder. De Denen hechten daar juist het minste belang aan.


- Duitsers en Denen vertalen het belang van duurzaamheid vrij consequent naar al dan niet boeken. Bij Nederlanders en Vlamingen zit er een groter verschil tussen wat zij vinden en hoe ze ook daadwerkelijk handelen (boeken).

Trefwoorden: duurzaam, reizen, accommodatie

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH



    ||| Nieuws |||

    12/06/25
    Exclusief voor leden
    Texel krijgt betere kustbescherming
    Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
    12/06/25
    Regionale stakingen NS vrijdag 13 juni
    Als gevolg van een regionale staking, rijden op vrijdag 13 juni geen NS-treinen in grote delen van Noord- en Zuid-Nederland. Deze staking heeft mogelijk ook impact op reizigers in de rest van Nederland.
    12/06/25
    Mijlpaal EuroParcs Enkhuizer Strand: eerste gasten gearriveerd
    Vrijdag 6 juni arriveerden de eerste gasten voor hun vakantie op EuroParcs Enkhuizer Strand aan het IJsselmeer.
    11/06/25
    Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
    De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
    11/06/25
    Exclusief voor leden
    Omzet reisbranche blijft sterk groeien
    De omzet van de zakelijke dienstverlening groeide in het eerste kwartaal van 2025 met 3,0% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De reisbranche was met een groei van 8,8% de sterkste groeier.
    10/06/25
    Eurostar rijdt naar Frankfurt en Genève
    Eurostar heeft voor het derde jaar op rij positieve eindejaarsresultaten en groeicijfers gemeld. Interessanter is het feit dat met de vernieuwing van de treinstellen ook nieuwe bestemmingen zijn aangekondigd in het hart van Europa.
    10/06/25
    Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
    MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
    10/06/25
    Barteld de Jong wint sKBL Fotowedstrijd met betoverend beeld van Landgoed Calorama
    Barteld de Jong uit Noordwijk is de grote winnaar van de fotowedstrijd die de stichting Kastelen, historische Buitenplaatsen & Landgoederen (sKBL) organiseerde in het kader van de Dag van het Kasteel.

    ||| Agenda |||

    19/06/25
    19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
    Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
    24/06/25
    24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
    Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
    25/06/25
    25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
    Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
    27/06/25
    27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
    De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
    27/08/25
    27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
    Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...