Geplaatst op: 26-03-2019
Auteur: Marc Gerlings

Golden Rating maatschappelijk ondernemen voor CWT

Golden Rating maatschappelijk ondernemen voor CWT

CWT, het business-to-business-for-employees (B2B4E) reisplatform, heeft voor het derde jaar op rij een Ecovadis golden rating in de wacht gesleept met haar activiteiten op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. 


EcoVadis is het onafhankelijke ratingbureau voor maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Hiermee behoort CWT tot de top 1% van de meer dan 55.000 geëvalueerde bedrijven die elk jaar in 150 landen worden beoordeeld.


"Het behalen van de hoogste EcoVadis-onderscheiding, voor het derde jaar op rij, is een bewijs van CWT’s toewijding op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen,” aldus Françoise Grumberg, CWT’s Vice-President, Global Responsible Business and Diversity & Inclusion. "Dit succes zou niet mogelijk zijn geweest zonder de inzet en het harde werk van al onze medewerkers wereldwijd.”


Maatschappelijk verantwoord ondernemen staat centraal in de cultuur van CWT. De gouden onderscheiding van EcoVadis weerspiegelt de toewijding van CWT om te werken volgens de hoogste normen van maatschappelijk verantwoord ondernemen.

"Eén van de redenen voor de toekenning van deze onderscheiding is de aanzienlijke vooruitgang die we hebben geboekt op gebieden als diversiteit en inclusie en anti-mensenhandel,” aldus Grumberg. "Tot onze vele successen in 2018 behoorden de publicatie van een diversiteits- en inclusiehandvest, de ondertekening van de VN Women’s Empowerment Principles, bedrijfsbrede trainingen over onbewuste vooroordelen en het vergroten van het bewustzijn ten aanzien van mensenhandel bij onze interne en externe stakeholders.”


EcoVadis beoordeelt bedrijven volgens 21 MVO-criteria, verdeeld over vier grote thema’s: milieu, arbeid, eerlijk zakendoen en duurzame inkoop. De prestaties van CWT op elk van deze vier thema’s werden geëvalueerd op basis van beleid, acties en resultaten.

Trefwoorden: toerisme, zakelijk, reizen, duurzaamheid, duurzaam reizen, zakenreis

||| Blogs |||

22/05/15
Managing visitor pressure in urban tourism
The discussion around the balance between visitors and inhabitants is discussed frequently in the ...
07/12/14
Trends & Hypes november 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
10/11/14
Trends & Hypes oktober 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
05/09/14
Trends & Hypes augustus 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
15/06/14
Trends & Hypes NRIT Media juli 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...



||| Twitter |||

||| Nieuws |||

12/11/19
Trendrapport Live: Gratis kennismiddag rond Trendrapport
Op maandagmiddag 25 november 2019 organiseren CBS, NBTC Holland Marketing, CELTH en PleisureWorld NRIT bij het CBS in Den Haag het jaarlijkse event Trendrapport Live.
18/10/19
Grootste easyHotel opent haar deuren bij Amsterdam Airport Schiphol
easyHotel Benelux heeft gister de deuren van haar nieuwste vestiging Amsterdam Airport Schiphol voll...
17/10/19
Bedrijven nemen meer maatregelen voor cyberveiligheid
Bedrijven en overheden nemen meer maatregelen voor cyberveiligheid. Hoe effectief die maatregelen zi...
17/10/19
Fletcher Hotels zet de teller op 100
Met de bouw van een volledig nieuw hotel in het Zeeuwse Burgh Haamstede, zet Fletcher Hotels de tell...
08/10/19
KLM viert haar verjaardag met 100 jaar vooruitgang
Vandaag bestaat KLM precies 100 jaar. Het is de eerste commerciële luchtvaartmaatschappij die sinds...
04/10/19
Hospitalitynetwerk krijgt nieuw evenement: Hotelborrel Haarlemmermeer
Event Park Amsterdam, het Convention Bureau van regio Haarlemmermeer, organiseert op 25 oktober 2019...
28/08/19
Center Parcs met Bizcation op de zakelijke markt
Center Parcs groeit sterk in zakelijke evenementen. Het aantal boeking voor de zogenaamde Bizcations groeide de eerste jaarhelft met 15 procent.
26/07/19
Exclusief voor leden
Trend: meer breakout ruimten bij hotels?
Exploiteer je een hotel dat is gericht op zakelijke gasten en business evenementen? Dan is de kans ...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk