Dunkin’ Donuts ook in Nederland verder onder naam Dunkin’
Achter de naamsverandering aanpassing in waardepropositie
De koffie- en donutgigant verandert haar naam naar Dunkin’. Visueel verandert weinig, het vertrouwde ronde lettertype blijft.Het Nederlandse leisure landschap in steden is stevig veranderd door de sterke opmars van horecaketens in stadscentra. Aan Nederland de eer om na Amerika de allereerste Dunkin’ van Europa met de nieuwe huisstijl te openen in Almere. De koffie- en donutgigant verandert haar naam naar Dunkin’. Visueel verandert weinig, het vertrouwde ronde lettertype blijft.
Reden voor de naamsverandering is voornamelijk de groei die een van ’s werelds grootste coffee and baked good merken gemaakt heeft, waarbij de focus is verlegd naar niet alleen de welbekende donuts, maar ook de fairtrade koffie die bij Dunkin’ wordt geserveerd.
Logo en branding worden aangepast Ondanks de inkorting van de naam blijft de huisstijl vertrouwd, want het bekende lettertype met roze en oranje kleuren blijven. De naamsverandering betekent niet dat Dunkin’s iconische donuts niet meer verkrijgbaar zullen zijn in de restaurants. Donuts zullen, evenals lokale favorieten, dagelijks in elke vestiging beschikbaar blijven. In de komende jaren zal het nieuwe Dunkin’ logo en branding verschijnen in alle vestigingen van Nederland. >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: keten, horeca, stad, leisure
|
|
05/12/25
Bijna 7 procent van de bedrijven beoordeelt in november 2025 de eigen schulden als problematisch, nagenoeg evenveel als een jaar eerder. Maar in sport, cultuur en recreatie ligt dat percentage op 11,6% blijkt uit data van CBS. Echt zwaar heeft de horeca, met 20%.
|
05/12/25
Camping TerSpegelt gaat na de vernieuwing van het centrumgebouw door met de verbetering van kampeerplaatsen voor gezinnen.
|
04/12/25
Een uitzendbureau uit Rotterdam heeft vorig jaar tijdens de Dutch Grand Prix in Zandvoort 60 vreemde...
|
03/12/25
Als ondernemer in de toerisme en recreatiesector ben je altijd in beweging. Je bezoekt nieuwe locaties, hebt afspraken met partners of bent onderweg naar een evenement dat je organiseert. De vrijheid om te gaan en staan waar je wilt, is direct verbonden met het succes van je bedrijf. Goede mobiliteit is dan ook geen luxe, maar een absolute noodzaak.
|
03/12/25
Nieuwe Merkregisseur Twente is Adam Butler (34). Butler kwam op 27 oktober in dienst bij Twente Marketing. Met zijn achtergrond in merkstrategie en storytelling gaat hij aan de slag om het merk Twente verder te versterken en samen met partners het regionale verhaal nóg herkenbaarder en krachtiger neer te zetten.
|
03/12/25
Luchtvaartmaatschappij Emirates introduceert de Emirates Asia Pass. Dit is een nieuwe flexibele manier om meerdere bestemmingen in Zuidoost-Azië te ontdekken. Met één boeking kunnen reizigers hun eigen route uitstippelen.
|
03/12/25
BillyBird heeft de Europese openbare aanbesteding voor de exploitatie van openluchtzwembad Het Run in Drunen gewonnen. Daarmee blijft BillyBird, dat het zwembad al sinds 2019 beheert, ook de komende jaren verantwoordelijk voor de exploitatie.
|
02/12/25
De omzet van de horeca groeide in het derde kwartaal van 2025 met 3,3 procent ten opzichte van het derde kwartaal van 2024, meldt het CBS. De omzet van horeca in logiesverstrekking lag maar 0,7 procent hoger.
|
|
07/01/26 t/m 08-01-26
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
|
08/01/26 t/m 11-01-26
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
|
27/01/26 t/m 30-01-26
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
|
02/04/26
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...
|
22/04/26 t/m 23-04-26
A firm fixture in the calendar of independent hoteliers and industry professionals alike, the show p...
|
|