Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-01-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Vacanceselect onthult op vakantiebeurs Walkie Talkie-tent voor kinderen

Retrogadgets op vakantie moeten buiten spelen extra stimuleren

 Vacanceselect onthult op vakantiebeurs Walkie Talkie-tent voor kinderen

Op de eerste dag van de komende Vakantiebeurs (9 t/m 14 januari) onthult Vacanceselect de ‘Walkie Talkie’-tent. Deze speciaal ingerichte glampingtent voor kinderen is vernoemd naar de walkie talkie, die in de tent hangt. Hiermee staan ‘de kids’ in contact met hun ouders, die ernaast verblijven. Maar, vooral leuk, ze kunnen er ook buiten mee spelen. Zo leveren deze retrogadgets een extra bijdrage aan de wens van veel vaders en moeders, dat kinderen vooral tijdens de vakantie het gebruik van mobiel en tablet verminderen.


Deze Walkie Talkie-tent, die komende zomer op verschillende campings in Zuid-Europa zijn vuurdoop beleeft, is onderdeel van de zogenaamde TwinLodge. Dit is een romantisch tentenduo: één voor de kinderen, één voor de ouders. In beide tenten is de walkie talkie-apparatuur aanwezig. Verder beschikt de ouderaccommodatie over een elegante kamer met een tweepersoonsbed en daarnaast een veranda met tuinmeubilair. Achter het slaapvertrek bevindt zich een badkamer met douche en toilet. Hiernaast staat voor de kinderen de eigen tent, met twee eigen bedden.


Extra Funfactor
Vacanceselect introduceerde deze communicatie-apparatuur in de duo-tenten naar aanleiding van eigen consumentenonderzoek (Nationaal Camping- en Glampingonderzoek, juni 2018). Met name tijdens de vakantie hopen ouders dat kinderen minder met mobiel en tablet aan de gang gaan en zich vooral buiten vermaken. Deze walkie talkies haken direct op deze wens in. De retrogadgets kunnen zich komende zomervakantie ontwikkelen tot een extra funfactor voor de kinderen. Ook handig in het contact met de ouders, als zij zich in de naastgelegen tent bevinden. Maar vooral erg leuk om op de camping en in de vrije natuur mee te spelen en zo bij te dragen aan een onvergetelijke, ouderwets leuke, vakantie.

Link: https://www.vacanceselect.com/nl/over-ons/nieuws-pers
Trefwoorden: Glamping tent, twinlodge, retrogadgets voor kinderen

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...