Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-12-2018
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Frans van der Avert weg bij Amsterdam Marketing

Frans van der Avert weg bij Amsterdam Marketing
Directeur Frans van der Avert stopt bij Amsterdam Marketing en maakt een switch naar Paleis Soestdijk waar hij zich gaat bezighouden met de ontwikkeling van vaste en tijdelijke presentaties, educatieve programma's en marketing.

Per 1 maart aanstaande is Frans van der Avert door de MeyerBergman Erfgoed Groep benoemd als directeur van het concept Made By Holland voor Paleis Soestdijk.

Van der Avert is sinds 2011 betrokken bij Amsterdam Marketing en werd in 2013 na de fusie van drie onderliggende marketingorganisaties directeur. Daarvoor heeft hij lang in museale marketing gezeten. Vanaf begin jaren negentig bij het Rijksmuseum, Nieuwe Kerk en de Hermitage. Hij heeft Amsterdam Marketing met veel energie en enthousiasme aangestuurd. Onder zijn leiding zijn er talloze activiteiten, campagnes en projecten gerealiseerd. De laatste jaren is er onder meer expliciete aandacht voor het vinden van de juiste balans tussen leefbaarheid en welvaart.

Voorzitter van de Raad van Toezicht Anita Nijboer:"Met het vertrek van Frans verliezen wij een bevlogen en goed in de Amsterdamse netwerken ingevoerde directeur. Hij heeft Amsterdam Marketing sinds 2013 omgevormd tot een prachtige organisatie die in het veranderende beeld over de verschillende stakeholders van de stad een belangrijke rol speelt; zowel nationaal als internationaal. Wij betreuren zijn vertrek maar feliciteren hem tegelijkertijd met deze prachtige uitdaging bij Paleis Soestdijk."

Begin dit jaar gaf Frans van der Avert een exclusief interview voor PleisureWorld NRIT over de spagaat van een citymarketingorganisatie die geen extra toeristen meer mag trekken: https://www.nritmedia.nl/kennisbank/38953/Wat_doet_een_citymarketingorganisatie_die_geen_extra_toeristen_meer_mag_trekken?


Topics:Toerisme
Trefwoorden: toerisme, overtourism, amsterdam

CELTH



||| Nieuws |||

11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
11/06/25
Exclusief voor leden
Omzet reisbranche blijft sterk groeien
De omzet van de zakelijke dienstverlening groeide in het eerste kwartaal van 2025 met 3,0% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De reisbranche was met een groei van 8,8% de sterkste groeier.
10/06/25
Eurostar rijdt naar Frankfurt en Genève
Eurostar heeft voor het derde jaar op rij positieve eindejaarsresultaten en groeicijfers gemeld. Interessanter is het feit dat met de vernieuwing van de treinstellen ook nieuwe bestemmingen zijn aangekondigd in het hart van Europa.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Barteld de Jong wint sKBL Fotowedstrijd met betoverend beeld van Landgoed Calorama
Barteld de Jong uit Noordwijk is de grote winnaar van de fotowedstrijd die de stichting Kastelen, historische Buitenplaatsen & Landgoederen (sKBL) organiseerde in het kader van de Dag van het Kasteel.
10/06/25
Exclusief voor leden
Maatregelen handbagage laat Nederlanders nadenken over vliegreis
Vliegmaatschappijen scherpen de handbagageregels verder aan, waardoor reizigers meer betalen voor ingecheckte bagage en minder kunnen meenemen. Als gevolg daarvan overweegt een grote groep Nederlanders (37%) met een ander vervoermiddel op vakantie te gaan in plaats van te vliegen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...