Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-12-2018
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Strand Nederland en KHN gaan intensiever samenwerken

Strand Nederland en KHN gaan intensiever samenwerken
Strand Nederland en Koninklijke Horeca Nederland (KHN) hebben een overeenkomst ondertekend om intensiever samen te werken. Doel is om gezamenlijk de belangen te behartigen van de horecaondernemers langs de Nederlandse kust. Het gaat daarbij zowel om beleidsmatige onderwerpen die voor de ondernemers van belang zijn als om het stimuleren van het toerisme langs de kust.


In de samenwerkingsovereenkomst zijn afspraken gemaakt over de inhoud van de samenwerking waarbij HKN zich concentreert op de beleidsmatige kant en Strand Nederland op de promotie van de kust.


Michel Kloeg, lid van het landelijk bestuur van KHN: "Strand Nederland en KHN werkten al langer samen. Maar met deze ondertekening hebben we onze samenwerking bekrachtigd. Een goede zaak, vind ik, want we werken allebei aan een sterke en toekomstbestendige horeca langs de Nederlandse kust. En op deze manier geven we de horeca samen nog meer power.”


KHN: Kustpact

KHN behartigt de inhoudelijke belangen van haar leden: zowel lokaal als regionaal en landelijk. Eén van de onderwerpen is het Kustpact, waar op dit moment gesprekken over plaatsvinden. Om deze belangenbehartiging goed te doen, is in vier regio’s (Zeeland, Zuid-Holland, Noord-Holland en de Waddeneilanden) een regionaal overleg ingericht. Dit regionale overleg wordt ondersteund door een regiomanager van KHN die nauw samenwerkt met de afdeling Belangenbehartiging van KHN in Woerden.


Strand Nederland: Promotie

Strand Nederland neemt de promotie van de horeca langs de kust en op het strand voor haar rekening. Hiervoor organiseren zij onder meer de Landelijke Stranddagen, de Landelijke Strandbeurs en de verkiezingen van het Beste Strandpaviljoen en het Schoonste Strand van Nederland.


Over Strand Nederland

Strand Nederland is het communicatieplatform voor de strandexploitanten. Wij werken samen met de lokale verenigingen, KHN, NBTC Holland Marketing, stichting Nederland Schoon en diverse overheidsorganisaties om het strand zo goed mogelijk te ondersteunen.


Over KHN

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is de grootste horeca brancheorganisatie in ons land. Met 243 afdelingen door heel Nederland vertegenwoordigen zij ruim 20.000 horecaondernemers met zo’n 255.000 horecamedewerkers. Ze ondersteunen hun leden door lobby, advies en financiële ledenvoordelen.

Trefwoorden: dagrecreatie, brancheorganisaties, kustgebieden, noordzeekust

CELTH



||| Nieuws |||

03/06/25
Herre Dijkema vertrekt als directeur toerisme veluwe arnhem nijmegen
Herre Dijkema stapt per 1 augustus 2025 over naar de rol van directeur van de Koninklijke NRVD.
03/06/25
Oostenrijk en Liechtenstein in EuroVelo 15
Ter gelegenheid van Wereldfietsdag kondigt de Europese Fietsersfederatie (ECF) de uitbreiding van EuroVelo 15 – Rijnfietsroute aan tot aan de rechteroever van de Rijn, tussen Trübbach en Lustenau.
03/06/25
Klimrijk Brabant verwelkomt 15.000ste bezoeker tijdens jubileumjaar
Het vijftienjarig jubileum van het park was een mooie aanleiding om de 15.000ste bezoeker extra in het zonnetje te zetten.
03/06/25
Recreatie Vakbeurs kiest Villa Pardoes als goede doel voor 2025-editie
Recreatie Vakbeurs heeft Villa Pardoes benoemd tot officieel goede doel voor de beurseditie die zal plaatsvinden op 11, 12 en 13 november 2025.
03/06/25
Collectief van toonaangevende horecapartners lanceert cruciaal onderzoek naar digitale toekomstbestendigheid sector
Vandaag start het eerste nationale Horeca 2.0 onderzoek. Het onderzoek komt op een kritiek moment voor een sector die kampt met een ongekende combinatie van personeelstekorten, stijgende kosten en veranderende consumenteneisen
03/06/25
Van Hooff voorzitter Talent Alliantie
Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs, is benoemd tot nieuwe voorzitter van de Utrecht Talent Alliantie (UTA). Van Hooff volgt bestuursvoorzitter Hogeschool Utrecht Wilma Scholte op Reimer op.
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...