Geplaatst op: 12-12-2018
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Dirk Beljaarts nieuwe algemeen directeur Koninklijke Horeca Nederland

Dirk Beljaarts nieuwe algemeen directeur Koninklijke Horeca Nederland
Dirk Beljaarts wordt de nieuwe algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Hij volgt Rob Bongenaar op, die op 1 oktober jl. afscheid nam. Beljaarts is vanaf 2014 General Manager van Novotel Amsterdam City en lid van het Landelijk Bestuur van KHN.


Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: "Ik ben er heel blij mee dat Dirk Beljaarts de nieuwe algemeen directeur van onze branchevereniging wordt. Dirk is niet alleen iemand die de horeca door-en-door kent, maar ook een charismatisch leider en een betrokken, open persoon. Hij is een strategisch bestuurder met gevoel voor politiek, een ondernemer en iemand die mensen met elkaar weet te verbinden. En dat is precies wat we nodig hebben bij KHN. Zeker in de huidige turbulente tijd waarin digitalisering, flexibilisering (blurring) en personalisering impact heeft op de horeca. Juist nu moeten wij als branchevereniging onze toegevoegde waarde aantonen. Ik heb er alle vertrouwen in dat Dirk daar een succes van gaat maken.”


Over Dirk Beljaarts

Dirk Beljaarts begint op 1 februari 2019 als algemeen directeur van KHN. Naast zijn huidige functie bij Novotel Amsterdam City is hij lid van de Raad van Advies bij het Frans Hals Museum in Haarlem en Honorair Consul van Hongarije in Nederland. Hij was eerder onder meer General Manager bij diverse Golden Tulip Hotels Nederland en Duitsland. Daarnaast was hij als toezichthouder jarenlang actief in de Raad van Toezicht van zorgorganisatie Merinos-De Merwelanden in Dordrecht.


KHN wil het verschil maken voor leden

Dirk Beljaarts: "Ik heb een enorme passie voor de horeca. Na de hoge hotelschool heb ik altijd in de horeca gewerkt. Ik kijk er erg naar uit om voor KHN te gaan werken. Sámen met alle medewerkers wil ik me ervoor inzetten dat onze leden zien én merken dat we ons hard voor ze maken: zowel collectief als individueel. Ik geloof in de kracht van goede belangenbehartiging in politiek Den Haag en op lokaal niveau. Dáár moeten we opkomen voor het belang van horecaondernemers. Daarnaast gaan we ervoor om vanuit KHN een pakket van goede producten en diensten aan te bieden dat voor onze leden het verschil maakt. En ten slotte kunnen KHN-leden ook voor advies en ondersteuning op maat bij ons terecht. Met die drie pijlers, waar ik heel erg in geloof, ondersteunen we onze leden; nu en in de toekomst. Zodat zij ervoor kunnen zorgen dat hun gasten waardevolle momenten beleven.”

Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, brancheorganisaties
     

||| Blogs |||

14/01/19
Oude strijder
Oude strijder
14/01/19 · Attractieparken · Beleid · Dagrecreatie · Duurzaam toerisme · Horeca · Leisure · Marketing · Natuur · Retail · Sport · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Watersport · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
06/02/18
Zingevend consumptielandschap?
Zingevend consumptielandschap?
06/02/18 · Natuur · Han Verheijden | Lees meer
Nog niet zo heel lang geleden was de zondag de enige vrije dag. Deze werd beschouwd als een rus...
30/11/16
Wordt de kust echt bedreigd?
Wordt de kust echt bedreigd?
30/11/16 · Beleid · Dagrecreatie · Natuur · Han Verheijden | Lees meer
In de afgelopen maanden hebben alle kranten volgestaan met nerveuze berichten over ons kust. Ze...
30/06/15
Wie heeft het Groene Hart lief?
Momenteel ben ik betrokken bij twee adviestrajecten in het Groene Hart. Met meer dan gewone belangs...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

18/10/19
Cheese Valley bundelt toeristische partijen in stichting
De Cheese Valley regio maakte gisteravond bekend dat ze zich begin 2020 samen met private partijen v...
11/10/19
Food is toeristische kans voor de regio
Think global act local is een aloude managementwijsheid. Als het gaat om het thema food als kans voo...
09/10/19
NP Utrechtse Heuvelrug geeft vervolg aan Beleefweek
Op zaterdag 19 oktober gaat, na het succes van 2018, de tweede Beleefweek van Nationaal Park Utrecht...
09/10/19
Natuurorganisatie grijpen stikstofcrisis aan als kans
Veertien natuurorganisaties, waaronder IVN, Natuurmonumenten en WNF komen met een gezamenlijk statem...
03/10/19
Johan Grijpstra stimuleert natuur via mienskip
De provincie en de partijen van het Friese ‘Natuer mei de Mienskip’ hebben Johan Grijpstra aange...
17/09/19
Exclusief voor leden
Calculator voor stikstof bijgesteld
De vergunningverlening voor projecten die door de stikstofuitspraak tijdelijk stil liggen, komt in e...
16/09/19
Wandelroute naar reddingsactie Dobbepaarden compleet
Afgelopen zomer werd midden in de Ozingadobbe bij het Friese Marrum het fotokunstwerk door visual ar...
16/09/19
Texelse Hoge Berg icoonlandschap
Tijdens Open Monumentendag afgelopen 14 september is de Texelse Hoge Berg uitgeroepen tot Icoonlands...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk