Geplaatst op: 22-11-2018

Vernieuwd Anne Frank Huis vertelt meer over de context

Vernieuwd Anne Frank Huis vertelt meer over de context

Het opvallendste punt in de nieuwe opzet is het omdraaien van de in- en uitgang. Daarachter vind je een vernieuwd tentoonstellingsconcept en dat is zeker voor vakgenoten interessant. De bezoekers van het Anne Frank Huis zijn vaak jong en zij willen meer weten over de historie en de context voor de familie Frank.

Na twee jaar vernieuwingswerkzaamheden is het Anne Frank Huis klaar voor een nieuwe generatie bezoekers. Op donderdagochtend 22 november opende het vernieuwde museum in aanwezigheid van Koning Willem-Alexander.


Meer context is nodig
De interesse in het levensverhaal van Anne Frank is onverminderd groot. Veel van de bezoekers zijn jonger dan >>>

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Topics:Cultuur
Trefwoorden: museum, historie, tentoonstelling,
Vacature

||| Blogs |||

13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
06/09/18
Van marketing naar mattering
Van marketing naar mattering
06/09/18 · Cultuur · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Column van Hanita van der Schaaf over Culturele Hoofdstad van Europa 2018, Leeuwarden
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
01/04/16
Wordt cultuurtoerisme bedreigd?
Wordt cultuurtoerisme bedreigd?
01/04/16 · Cultuur · Toerisme · Vakanties · Han Verheijden | Lees meer
Naast mijn werk als lector en adviseur ben ik ook actief als vrijwilliger. PUM (een initiatief van ...
27/05/15
New cultural venue management, need or nonsense?
Op de NHTV Academy for Leisure is één van de postpropedeutische specialisatietrac...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

26/06/19
Exclusief voor leden
Welke iconen bepalen de culturele identiteit van de provincies?
In het Vrije Tijd Merkenonderzoek heeft Hendrik Beerda Brand Consultancy het maatschappelijk draagvlak en de waardering voor alle cultuurinstellingen, sportorganisaties, dagattracties en evenementen onderzocht onder de provinciebevolking.
25/06/19
Rijksmuseum van Oudheden zoekt Kunstdetectives
Altijd al een echte detective willen zijn? Met de gratis Kunstdetective-speurroute kan dat deze zome...
24/06/19
Exclusief voor leden
Koning opent paviljoen Park Hoge Veluwe
Afgelopen vrijdag opende Koning Willem-Alexander officieel het Park Paviljoen, het nieuwe publieksge...
07/06/19
Rembrandts breed op gevels universiteit Leiden
Hoe groot kun je Rembrandt afbeelden? De universiteit van Leiden kiest voor de overtreffende trap....
05/06/19
CORPUS in China: de bouw gaat van start
Tijdens een ceremoniële bijeenkomst op de bouwplaats op zo’n 45 kilometer ten zuiden van Nanjing ...
03/06/19
Bijna €4 miljoen opgehaald door non-profit organisaties via Airbnb Experiences - Airbnb breidt Nederlands aanbod uit
Airbnb gaat het aantal social impact experiences in Nederland vergroten. Social impact experiences z...
03/06/19
Primeur Rijksmuseum videotour in gebarentaal
Het Rijksmuseum heeft als eerste museum een videotour in Nederlandse Gebarentaal.
29/05/19
Rotterdam in transitie met nieuwe cultuurnota
Met de Uitgangspuntennota Cultuurbeleid 2021-2024 ‘Stad in transitie, cultuur in verandering’ kiest Rotterdam voor een culturele sector waarin voor iedere Rotterdammer een plek is als bezoeker, medewerker of maker.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk