Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 06-11-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

VS bovenaan bucketlist als ultieme vakantiebestemming

VS bovenaan bucketlist als ultieme vakantiebestemming

De Verenigde Staten staan bovenaan de bucketlist van veel consumenten die er nog niet zijn geweest, maar er wél heel graag een keer naar toe willen. Als goede tweede, blijkt uit onderzoek van reisbrancheorganisatie ANVR en onderzoeksbureau GfK, staat bestemming Australië op de lijst van meest populaire vakantielanden, gevolgd door het ‘in de buurt gelegen’ Nieuw Zeeland.


Naast de Verenigde Staten, waarbij een bezoek aan de Westkust de voorkeur geniet boven de Oostkust, is ook Canada een gewilde bestemming. En blijven we even op het Amerikaanse continent, zien we dat Curacao en Cuba wel gewild zijn, maar niet een plaats halen binnen de bucketlist. Dichter bij huis op het Europese continent is Spanje de meest favoriete vakantiebestemming. Vooral de Canarische Eilanden en de Balaeren scoren hoog onder de Spaanse zon. Halverwege de bucketlist top 10 vinden we opvallend genoeg Noorwegen als bestemming om naar uit te kijken, gevolgd door grotere vakantiebestemmingen als Duitsland en Italië. Het ‘vakantie-wensenlijstje’ wordt afgesloten door Japan, de meest begeerde bestemming in Azië, en Zuid-Afrika.


Top 10 Bucketlist
1. Verenigde Staten                5/6. Canada/Noorwegen                            
2. Australië                             7. Duitsland                                                               
3. Nieuw-Zeeland                   8. Italië                                                         
4. Spanje                                9/10. Japan/Zuid-Afrika                                     

Lekker lui
GfK onderzocht in opdracht van de ANVR ook hóe de vakantieganger het liefst zijn vrije tijd doorbrengt, want we beleven een vakantie op verschillende manieren. Maar liefst een derde gaf aan te willen uitrusten en lekker te relaxen. Een kwart van de vakantiegangers gaat op pad om culturele bezienswaardigheden te bezoeken, terwijl bijna een op de vijf reizigers de gezelligheid met vrienden en/of familie het belangrijkste vindt. Ruim 15% gaat voor actie en wandelt of sport tijdens zijn welverdiende vakantie. En tenslotte geniet bijna 1 op de 10 het liefst van de prachtige natuur op de bestemming.


Top 5 Vakantiebeleving
1. Uitrusten/ontspannen (31%)
2. Cultureel bezoek (24,1%)
3. Gezellig met vrienden en/of familie (17,8%)
4. Sporten, wandelen (15,4%)
5. In de natuur (9,5%)

Link: https://www.anvr.nl/default.aspx
Trefwoorden: Bucketlist, reizen, vakantiebeleving

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...