Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 15-10-2018
Auteur: Redactie
Pleisureworld NRIT

ToerismeTop: Marketing Oost kijkt trots terug

ToerismeTop: Marketing Oost kijkt trots terug
Gedeputeerde Eddy van Hijum
Marketing Oost kijkt met een trots gevoel terug op de ToerismeTop en de HollandCity Global Travel Trade Show.


Overijssel was vorige gastprovincie van deze evenementen die samen met het ministerie van Economische Zaken en Klimaat voor het eerst in Nederland werden gehouden. Een mooie beloning voor het initiatief van gedeputeerde Eddy van Hijum die het idee zelf bij de Tweede Kamer inbracht. Volgend jaar is Zeeland gastprovincie.


Global Travel Trade Show

In twee dagen tijd hebben meer dan 100 touroperators van over de hele wereld en vertegenwoordigers van 75 bedrijven Zwolle en de regio ontdekt. Het doel van het meerdaagse evenement is om Nederland bij internationale reisorganisaties op de kaart te zetten als inspirerende reisbestemming. "In samenwerking met NBTC, VisitVeluwe en Drenthe Marketing hebben we laten zien welke geweldige plekken in het Oosten van het land te ontdekken zijn”, schrijft Marketing Oost enthousiast. "Vele media hebben over het tweedaags event geschreven, waar naast het ontdekken van mooie plekken ook speeddates plaats vonden tussen touroperators en verblijfsaccommodaties uit de regio.” Ook in nationale en regionale media stond de branche twee dagen volop in de schijnwerpers.


Nationale Toerisme Top 2018

Woensdag 10 oktober vond de eerste editie plaats van de Nationale Toerisme Top in Hanzestad Deventer. Als initiator van deze top had Overijssel de eer om gastheer te zijn van 500 bestuurders, ondernemers, DMO’s en tal van professionals binnen de vrijetijdseconomie. "Als mede organisator kijken wij als MarketingOost vol trots terug op deze dag. Samen met provincie Overijssel, gemeenten en Gastvrij Overijssel werken we aan de visie en meerjarenplannen voor Overijssel en de bijdrage van onze provincie binnen de nationale aanpak.”

Topics:Toerisme
Trefwoorden: toerisme, inkomend toerisme

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...