Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 09-10-2018
Uitgever: NRIT

Internationale prijzenregen voor Attractiepark Toverland

Internationale prijzenregen voor Attractiepark Toverland

Toverland mocht de afgelopen week maar liefst zes internationale awards in ontvangst nemen. In Spanje en Duitsland werd Toverland uitgeroepen tot Beste Attractiepark van Europa en wing coaster Fenix sleepte Italiaanse en Duitse awards voor Beste Nieuwe Attractie in de wacht. Ook het nieuwe entreegebied Port Laguna en het nieuwe themagebied Avalon vielen in de prijzen. In totaal won Toverland dit najaar al negen awards.

De Spaanse Parks and Attractions Community reisde speciaal naar Toverland om Algemeen Directeur Caroline Kortooms een tweetal PAC Awards te overhandigen. Op basis van honderden reviews en het oordeel van een vakjury werd Toverland verkozen tot Beste Attractiepark van Europa. Ook werden Port Laguna en Avalon uitgeroepen tot Beste Nieuwe Attractie.

Duits succes
Ook bij onze oosterburen is de recente uitbreiding van Toverland niet onopgemerkt gebleven. Bij de Parkscout Awards, een initiatief van vaktijdschrift parkscout|plus, werd Toverland uitgeroepen tot Beste Attractiepark van Europa tot 1 miljoen bezoekers. Ook verkozen 35.000 lezers van de website Worldofparks.eu Fenix tot Beste Nieuwe Attractie. Toverland kreeg daarnaast een tweede plaats in de categorie Beste Europese Attractiepark voor kinderen. Vaktijdschrift Kirmes & Park Revue kende Toverland enkele weken geleden al een drietal European Star Awards toe, voor Beste Attractiepark tot 1 miljoen bezoekers en voor de achtbanen Fenix en Troy. 

Italiaanse Pretparkoscar
Ook in Italië viel Fenix in de prijzen. De spectaculaire achtbaan won de Parksmania Award voor Beste Nieuwe Attractie. Deze awards worden uitgegeven door het online magazine Parksmania.it en staan bekend als de Oscars van de Italiaanse vrijetijdsbranche.

Link: https://www.toverland.com/
Trefwoorden: Internationale prijzen, attractieparken, beste nieuwe attractie

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...