Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-10-2018
Uitgever: NRIT

Utrechts Erfgoed wordt wereldberoemd met Swing by, Say hi

Utrechts Erfgoed wordt wereldberoemd met Swing by, Say hi

Op zaterdag 6 oktober was de feestelijke prijsuitreiking van de prijsvraag Utrecht Wereldberoemd. Van ruim 140 ingezonden ideeën presenteerden tien finalisten hun idee om het erfgoed in de provincie Utrecht in het zonnetje te zetten en met Swing by, Say hi wordt Utrecht wereldberoemd!


Ontdek de schommels en beleef het erfgoed vanuit een ander perspectief. Dat is waar het winnende idee Swing by, Say hi over gaat. Al schommelend bouwen we volgens bedenker Adjo Tjon bruggen naar het verleden, heden en de toekomst. Bij het ontwikkelen van de schommels wil ze kunstenaars betrekken, zodat het echt plekken worden waar je naar op zoek gaat. De jury was onder de indruk van haar idee omdat het voor alle doelgroepen toegankelijk is, online met offline verbindt en draait om beleving.

De Top drie
De eerste plaats was voor Swing by, Say hi, op de voet gevolgd door EARTH, Art Festival Utrecht die tweede werd en de derde plaats ging naar De Utrechtse 2-daagse.
Het idee EARTH, door Eamon Quinlan, gaat over een jaarlijks tweedaags festival dat plaatsvindt op de Utrechtse Heuvelrug, met focus op creativiteit en duurzaamheid. De jury roemde het idee vanwege het ambitieniveau, het feit dat het identiteit kan geven aan het Nationaal park de Utrechtse Heuvelrug en dat het aansluit bij het actuele thema gezond, stedelijk leven. De Utrechtse 2-daagse van Jasper Versteege is een jaarlijks terugkerende tweedaagse fietstocht die je door het prachtige landschap langs de hoogtepunten van de provincie voert. Dit idee werd gewaardeerd om de jaarlijkse Utrechtse traditie die het zou kunnen worden, en de verbindende functie die het kan invullen voor het erfgoed in Utrecht.

De publieksprijs
De meeste stemmen zijn verzameld door Jan Visser met zijn Pop-Up Hangmat Paradijs die er met de Utrecht Wereldberoemde fiets vandoor ging!

De overige finalisten
De overige finalisten wonnen een luchtballonvaart boven de provincie. 


Link: https://www.utrechtwereldberoemd.nl/challenges
Trefwoorden: prijsuitreiking, prijsvraag

CELTH




||| Nieuws |||

06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
05/08/25
CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
05/08/25
Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...