Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-10-2018
Auteur: Marc Gerlings

Tourism Management Inholland Rotterdam pakt eerste plaats

Tourism Management Inholland Rotterdam pakt eerste plaats
Foto: Inholland.

Van de Nederlandse toerismeopleidingen staat de opleiding Tourism Management van Inholland Rotterdam bovenaan, zo blijkt uit het onderzoek Beste studies 2018 van Elseviers Weekblad. Met een gemiddelde van 75 punten krijgt de opleiding een dikke voldoende van de studenten. Ze zijn vooral te spreken over de faciliteiten (85 punten), het onderwijs (79 punten) en de toetsing (75 punten).


"Ik ben heel blij dat ik anderhalf jaar geleden heb besloten deze opleiding te gaan volgen”, zegt tweedejaars TM-student Nova van Wieringen in een bevestigende reactie op het goede nieuws. "Er heerst een fijne sfeer in de gangen, de docenten zijn heel begaan met de studenten waardoor je echt het gevoel krijgt dat je wordt gezien. Ze vragen ons bovendien regelmatig naar hoe de opleiding beter kan. Onze voorgedragen oplossingen of verbeteringen worden serieus genomen. Er wordt dus echt naar de studenten geluisterd waardoor wij ons gewaardeerd en betrokken voelen bij de opleiding!”


Taart en zonnebrillen

Vanzelfsprekend is ook het docententeam zeer te spreken over de ereplek in de special van Elsevier. "Wij zijn als creatief en innovatief docententeam heel blij met deze behaalde titel!”, zegt TM-docent Wendy Raaphorst. "Dit is een opleiding waarbij de student centraal staat en coaching krijgt naar zijn toekomst in de reisbranche. Al tijdens zijn studie heeft de student daar volop contact mee.” Uit blijk van dank voor docenten en studenten is er taart besteld en zijn er zonnebrillen uitgedeeld met de tekst ‘TM 010 Gewoon de beste’.


In de jaarlijkse special Beste studies 2018, die net als de Keuzegids HBO 2019 deze week verscheen, geeft Weekblad Elsevier aan hoe tevreden studenten zijn over hun opleiding op universiteiten en hogescholen. Het onderzoek is gebaseerd op oordelen van studenten over hun opleiding in de Nationale Studenten Enquête (NSE) van 2018. In de ranglijst van brede hogescholen staat Inholland op de dertiende plaats.


De oordelen in Beste studies over Tourism Management zijn grotendeels gebaseerd op de oordelen van studenten in de Nationale Studenten Enquête 2018. Studenten geven daarin onder andere positieve oordelen over de inhoudelijke deskundigheid van docenten, de mate waarin je betrokken wordt bij de verbetering van de opleiding en de inhoud van de opleiding.


'Je leert hier een vak waarmee je middenin de wereld komt te staan'

De opleiding Tourism Management aan Hogeschool Inholland onderscheidt zich op een aantal punten, staat in de special van Elsevier. "We garanderen een relevant programma met veel nadruk op praktijk gerelateerd onderwijs. Je leert hier een vak waarmee je middenin de wereld komt te staan. Verder kun je rekenen op veel persoonlijke aandacht en kleinschaligheid. Je eigen inbreng en creativiteit krijgen alle ruimte. We hebben geweldige partnerships met internationale spelers, en er is binnen deze opleiding veel ruimte voor studie- en taalreizen.”

De resultaten van Elsevier per opleiding vind je hier.


Trefwoorden: toerisme, opleiding

CELTH



||| Nieuws |||

11/07/25
De fuik van nepadvertenties voor vakanties
Cybercriminelen zetten online advertenties in om vakantiegangers op te lichten. Mensen die dit niet op tijd door hebben, lopen het risico om aan oplichters allerlei persoonlijke informatie of creditcardgegevens prijs te geven. Daarom is het belangrijk dat mensen altijd eerst de officiële contactinformatie van reisorganisaties checken voordat ze contact opnemen.
09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
24/06/25
Exclusief voor leden
Pathé ombouw in Vlissingen maar Terneuzen wordt gesloten
Pathé zet de volgende stap in Zeeland: vanaf donderdag 26 juni verandert CineCity in Pathé Vlissingen. Terneuzen krijgt niet genoeg bezoekers en daarom wordt CineCity Terneuzen gesloten.
20/06/25
Rode Kruis: gebruik je verstand bij warme festivals
Komend weekend lopen de temperaturen in Nederland met gemak op tot boven de 30 graden. Er staan diverse grote festivals op de agenda. Daarom doet het Rode Kruis een dringende oproep: bereid je goed voor, gebruik je gezonde verstand en luister goed naar je lichaam.