Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 26-09-2018
Auteur: Marc Gerlings

Kom naar Zet je regio op de kaart (en 5 redenen waarom)

Kom naar Zet je regio op de kaart (en 5 redenen waarom)
Op 1 november 2018 vindt in Roermond plaats de inspirerende vakdag Zet je regio op de kaart. Jij bent er toch ook bij? Natuurlijk kom je er beladen met kennis en praktijkvoorbeelden van terug maar er is meer.

1) Topsprekers

Elizabeth Pilat, Joep Naber, Henk van Voornveld, Stefan Hartman, Anya Niewierra en Paul Makken om maar een paar topsprekers te noemen. Wat hebben zij met elkaar gemeen? Dat ze precies weten hoe je regio’s ontwikkelt en op de kaart zet. Ieder met zijn eigen specialisaties maar allemaal kennen ze de lastige uitdagende praktijk.

2) Praktijk, met de handen in de klei

Van ervaringen in het jonge Afsluitdijk Wadden Center tot en met hoe je in één weekend heel veel online aandacht voor je regio krijgt. De vakdag zit vol met echte praktijkvoorbeelden, van sprekers die het hebben opgezet en meemaakten.

3) Innovatieplein

Het innovatieplein is permanent open tijdens de dag. Je kunt hier makkelijk netwerken of bijvoorbeeld nog eens de sprekers vragen stellen. Neem daarom zeker je eigen ideeën voor je regio mee en vraag om feed back.

4) Zet je regio op de kaart Award 2018

Op het einde van de dag wordt de Zet je regio op de kaart Award 2018 uitgereikt. Welke regio is top in Nederland in ontwikkeling en marketing? We zijn heel nieuwsgierig. Het is meteen een moment van benchmark om te zien waar jij met je regio staat.

5) Nederland in beeld

De dag vindt plaats in Roermond maar bewust is gekozen om Nederland breed, kennis en praktijkvoorbeelden te bieden. Van Friesland tot en met Limburg, heel veel regio’s komen aan bod.

Schrijf je vandaag nog in en kom op donderdag 1 november 2018 naar Roermond.
Trefwoorden: vakdag, regio, marketing, beleid, inspiratie, kennis, netwerk

CELTH




||| Nieuws |||

11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...