Geplaatst op: 18-09-2018
Auteur: Team
Pleisureworld NRIT
Publicatie: Recreatie & Toerisme september 2018

Pleisureworld NRIT gaan samen verder in advies, inspiratie en kennis

Pleisureworld NRIT gaan samen verder in advies, inspiratie en kennis
Pleisureworld en NRIT Media gaan intensief samenwerken en presenteren zich vanaf 18 september onder één naam in de markt: Pleisureworld NRIT.


Pleisureworld heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot adviesbureau en organisator van succesvolle Vakdagen en Expertmeetings voor de gastvrijheidsbranche. NRIT Media is met publicaties, tijdschriften, een online kennisplatform en events een belangrijke informatie- én inspiratiebron voor de branche. De joint venture tussen Pleisureworld en NRIT verbindt deze activiteiten tot een complete dienstverlening naar de gastvrijheidsbranche: Pleisureworld NRIT.


Twee werelden samen

Waar NRIT Media een focus heeft op overheid, onderwijs en onderzoek, heeft Pleisureworld een goede aansluiting op het ondernemersperspectief. Met de joint venture komen deze werelden onder één paraplu samen en worden ondernemers, onderzoekers, overheid en onderwijs optimaal met elkaar verbonden.


Door de groeiontwikkelingen in de leisure markt is het samenvoegen van de activiteiten een logische stap voor schaalvergroting. Al op korte termijn worden synergievoordelen bereikt. Op lange termijn worden meer evenementen en mediaproducten ontwikkeld. De versterking van beide bedrijven leidt tot een betere concurrentiepositie. De partners zien veel kansen in de markt voor deze combinatie.


Arend Jan Kornet directeur en eigenaar van NRIT Media: "Dat gaan we doen met onderzoek en advies, in offline en online publicaties en op live events. Belangrijke pareltjes als de Vakdagen, het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd, Recreatie & Toerisme, Vrijetijdstudies en het online kennisplatform worden naast het advies aan ondernemers en overheden verder uitgebouwd. Natuurlijk houden de enorm populaire blogs van Hans van Leeuwen met een eigenzinnige kijk op de branche in binnen- en buitenland een prominente plaats.”


Meer ondernemen

Hans van Leeuwen directeur en eigenaar van Pleisureworld is enthousiast over de samenwerking: "Op projectniveau werken we al enige maanden intensief samen en nu zetten we een nieuwe stap door onder één naam naar buiten te treden.” Arend Jan Kornet vult aan: "Met NRIT hebben we bewust een koers uitgezet richting de top van de markt met veel producten op het gebied van strategie, onderzoek en beleid. We hebben daartoe een uitstekend netwerk opgebouwd met overheden, onderzoekers en onderwijs. Met de joint venture Pleisureworld NRIT kunnen we overheden, onderzoekers en onderwijs nu ook het uitstekende ondernemersnetwerk van Pleisureworld aanbieden. Ook ondernemers krijgen een betere aansluiting op de kennis vanuit onderzoek en onderwijs waar de redactie van NRIT Media zorgt voor de praktische vertaalslag. Vanuit die verbinding ontstaat grote meerwaarde voor iedereen.”


Hans van Leeuwen gaat zich binnen de joint venture concentreren op advies voor overheden en ondernemers: "Er lopen bij provincies en ondernemers diverse adviesopdrachten en die gaan we samen met NRIT, dat een rijke onderzoekshistorie heeft, verder uitbouwen. Ik wil er zijn voor ondernemers en overheden die willen ondernemen. Daarbij gaan we verder dan alleen papieren adviezen want we hebben een drive om zaken echt te realiseren. Ik ben nog altijd zelf ondernemer en zo sta ik er in.”


Online treft u ons aan op www.nritmedia.nl (kennisplatform, events en store) en www.pleisureworld.nl (onderzoek en advies).

Trefwoorden: nrit, pleisureworld, kennis, onderzoek, advies, trends

CELTH
 






||| Nieuws |||

29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
25/03/24
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Royal Delft
Dat het inkomend toerisme in 2023 weer volop draaide zagen ze ook bij Royal Delft. De bezoekersaantallen en omzet groeiden fors. Het bedrijf richt zich met een unieke propositie op de toeristische markt.
13/12/23
Impact maken met Bureau Ruimte voor Vrije Tijd
Door de toenemende vraag naar beleidsvisies en onderzoeken over recreatie en toerisme is Bureau Ruimte voor Vrije Tijd op zoek naar een projectleider vrijetijdseconomie.
05/12/23
26 miljoen euro voor grote winkelgebieden in negen gemeenten
Negen gemeenten ontvangen in totaal 26 miljoen euro om hun winkelgebied aan te pakken. Dat heeft minister Adriaansens van Economische Zaken en Klimaat (EZK) vandaag bekendgemaakt.
26/04/23
Internationale conferentie over consumentengedrag in toerisme naar Nederland
De Breda University of Applied Sciences heeft een toonaangevende internationale conferentie binnengehaald. De vijftiende editie van het jaarlijkse Consumer Behaviour in Tourism Symposium (CBTS) is van 31 mei tot 2 juni 2023 in Breda.
21/04/23
Met Hospitality Pact Regio Zwolle presenteert vrijetijdssector zich als aantrekkelijke werkgever
Op vrijdag 14 april 2023 is in het Mac3Park Stadion in Zwolle het Hospitality Pact Regio Zwolle ondertekend door vertegenwoordigers van de overheid, het beroepsonderwijs en ondernemersorganisaties actief in de vrijetijdssector.
15/02/23
Hartverwarmend Noordwijk
Campagne Valentijnsdag in Noordwijk. Genieten van "love" op het gebied van culinair, hotels en winkels en een hartenjagen speurtocht.
16/01/23
Beste seizoen ooit voor Europa-Park
Europa-Park in Duitsland heeft in het seizoen 2022 voor het eerst meer dan zes miljoen bezoekers in één seizoen ontvangen. Het park wordt daarmee door de bezoekers ‘beloond’ voor de 80 miljoen euro die de afgelopen drie jaar in het park werd geïnvesteerd. Maar er zijn ook grote uitdagingen.