Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-09-2018
Auteur: Marc Gerlings

Air Miles worden ingewisseld

Air Miles worden ingewisseld

Per 1 november 2018 vervallen de eerste Air Miles die vijf jaar geleden of langer zijn uitgegeven. Loyalty Management Netherlands B.V. heeft in oktober 2013 aangekondigd dat Air Miles een beperkte geldigheidsduur hebben. In de afgelopen maanden liep een uitgebreide informatiecampagne met veel extra inwisselacties om er voor te zorgen dat spaarders op de hoogte zijn van die vervaldatum en tijdig hun Air Miles inwisselen. Ook in toerisme zijn veel acties gehouden met Air Miles.

Sinds enkele weken worden klanten bovendien persoonlijk en op maat geïnformeerd over hun mogelijk te vervallen Air Miles. Dit gebeurt via e-mail of per post. Deze aanpak brengt veel spaarders in beweging. Maar nog steeds moeten veel spaarders in actie komen. Zij hebben nog tot 1 november om hun Air Miles in te wisselen of te doneren aan een goed doel.

Jacques Hoendervangers, Managing Director Loyalty Management Netherlands: "Air Miles hebben een geldigheid van 5 jaar. Dat hebben we in 2013 aangekondigd. Per 1 november 2018 vervallen de Air Miles die voor 1 november 2013 zijn gespaard. Air Miles die daarna zijn gespaard zijn vanaf het moment van sparen 5 jaar geldig. We vinden het heel belangrijk om onze spaarders tijdig te informeren dat zij een deel van hun Air Miles dreigen te verliezen als zij deze niet voor die tijd inwisselen. We voeren een uitgebreide informatiecampagne om spaarders te informeren en in actie te laten komen. Het is nu echt tijd om in actie te komen en een goede besteding te kiezen voor deze oudere Air Miles. Gelukkig doen veel spaarders dat ook. Bij veel van onze inwisselpartners, zoals Bol.com en Air Miles Shop, maar ook bij Albert Heijn, Praxis en Shell wordt nu 2 tot zelfs 4 keer zoveel ingewisseld. Ook reizen en dagjes uit doen het opvallend goed. Maar er zijn nog ruim 700.000 spaarders die nog in actie moeten komen. Als we in dit tempo doorgaan, lukt het om ruim twee derde van de oude Air Miles tijdig te laten inwisselen, maar het liefst willen we dat iedereen die oude Air Miles inwisselt. En daarnaast kunnen ze natuurlijk gewoon doorgaan met Air Miles sparen. Nieuw gespaarde Air Miles zijn vijf jaar geldig.”


Air Miles vijf jaar geldig
Net zoals bij de meeste spaarsystemen hebben Air Miles een beperkte geldigheidsduur. Bij Air Miles is dat vijf jaar. Sinds november 2017 is Loyalty Management Netherlands spaarders weer actief gaan informeren over de vervaldatum van hun Air Miles. Sindsdien zijn al meer dan 2,3 miljard ‘oude’ Air Miles ingewisseld. Op dit moment bedraagt het aantal Air Miles dat dreigt te vervallen nog 2,9 miljard. Loyalty Management Netherlands wil er alles aan doen om spaarders zo veel mogelijk Air Miles te laten inwisselen voordat deze vervallen. Op de website www.airmiles.nlstaat uitgebreide informatie over de manier waarop spaarders hun Air Miles kunnen inwisselen bij een van de partners. Spaarders kunnen hier ook eenvoudig vinden welk deel van hun Air Miles dreigt te vervallen.


Goede doelen profiteren van inwisselcampagne
Veel Air Miles spaarders besluiten hun ‘oude’ Air Miles te doneren aan eengoed doel. Sinds eind augustus is het aantal gedoneerde Air Miles meer dan vertienvoudigd: van 600.00 Air Miles per week naar 8 miljoen Air Miles per week.

Trefwoorden: marketing, toerisme, loyaliteit, actie

CELTH




||| Nieuws |||

11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...