Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-09-2018
Auteur: Marc Gerlings

Sterke groei aantal online bezoekers aan Noord-Holland Noord

Sterke groei aantal online bezoekers aan Noord-Holland Noord

Het toerisme in de regio Noord-Holland Noord zit sterk in de lift. Destinatiemarketingorganisatie Holland boven Amsterdam merkt dit vooral aan de positieve resultaten van de marketingcampagnes die dit jaar werden ingezet en de sterke groei van het aantal websitebezoekers. Dit is gegroeid van 50 naar 2.500 bezoekers per dag.


De websites van Holland boven Amsterdam, waaronder ook de Kop van Noord-Holland valt, realiseerden met dit aantal bezoekers een groei van maar liefst 1.900%. In de zomermaanden juli en augustus werden er zelfs uitschieters van 4.000 websitebezoekers per dag genoteerd.


Thuismarkt
Vooral Nederlanders zijn nieuwsgierig naar wat er in eigen land te doen is. Bijna een half miljoen Nederlanders raadpleegden de websites van Holland boven Amsterdam. De destinatieorganisatie laat ook weten wat dan de meest bezochte attracties zijn online.


De top 5 van meest bezochte evenementen/iconen in Noord-Holland:

1. Robbentocht Den Oever

2. Koningsdag

3. Kaasmarkt Alkmaar

4. Weekmarkt Schagen

5. Juttersmarkt Den Helder


Kinderen zijn belangrijk
Bij een bezoek aan de regio wordt ook veel gezocht op locaties geschikt voor jonge kinderen: De top 5 van meest bezochte locaties met kinderen:

1. Landgoed Hoenderdaell

2. De Klimvallei

3. Sprookjeswonderland

4. Duynpark Het Zwanenwater

5. Museum stoomtram Hoorn-Medemblik


Internationaal bezoek

De inzet van internationale campagnes zorgde er ook voor dat steeds meer Duitsers (105.208 bezoekers / 23%) en Belgen (24.675 bezoekers / 5%) de websites van Holland boven Amsterdam raadpleegden. Met name de strandpagina was een populaire pagina onder Duitse bezoekers.


"Flink druk in de regio”
Jeroen Kor van Destinatiemarketingorganisatie Holland boven Amsterdam: "Het was deze zomer flink druk in onze regio. Het weer heeft daar natuurlijk een groot aandeel in gehad, maar ook de marketingcampagne en de samenwerkingen met ondernemers hadden hierop een positieve invloed. We konden bezoekers een gevarieerd aanbod van activiteiten en evenementen aanbieden. Dankzij een aantal win- en kortingsacties waren hier mooie voordelen aan verbonden."


Thema’s aanspreken
Holland boven Amsterdam is van plan onverminderd door te gaan met de marketingcampagnes om zo de toestroom naar de regio te blijven stimuleren en te ondersteunen in de behoefte van Amsterdam om de druk in de hoofdstad te verminderen.


"Met de ondernemers blijven we bezoekers aan Noord-Holland Noord een warm en gastvrij welkom bieden. Met aansprekende campagnes combineren we de iconen van onze regio op verrassende wijze met elkaar. Voor het najaar staan de themapagina’s ‘nazomerenbovenamsterdam.nl, herfst- en winterboven-amsterdam.nl al klaar. Daarbij hebben we weer een aantal win- en kortingsacties op de planning waarin een hoofdrol is weggelegd voor de sfeer in de regio en de streekproducten", aldus Kor.
Trefwoorden: Holland, toerisme, bezoek, spreiding

CELTH



||| Nieuws |||

15/07/25
Laadnetwerk voor elektrische vliegtuigen naar Lelystad
Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...
15/07/25
Royal Den Haag viert de vrijheid
Het is inmiddels een traditie. Den Haag viert Royal September. Dit jaar kleurt de hofstad in de aanloop naar Prinsjesdag feestelijk oranje. Deze 10-daagse staat in het teken van vrijheid.
15/07/25
Vernieuwde fietsroute 'Duits Lijntje' laat je de historie van een Europese spoorlijn beleven
Fietsers kunnen vanaf 14 juli de rijke geschiedenis van de bijzondere spoorlijn het 'Duits Lijntje' ervaren via een nieuwe themaroute.
15/07/25
Sal weer in winteraanbod Corendon
Touroperator Corendon voegt het Kaapverdische eiland Sal weer toe aan het winteraanbod. Vanaf november 2025 vliegen reizigers drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) met Corendon Dutch Airlines vanaf Amsterdam naar Sal.
15/07/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs stroomlijnt registratie tot leadgeneratie
Koninklijke Jaarbeurs bundelt haar krachten met het internationale eventmanagementplatform Visit by GES. Met deze stap brengt de Utrechtse evenementenorganisatie al haar registratie, ticketing, matchmaking en leadgeneratie onder in één centraal platform.
15/07/25
Prognose zomer 2025: toeristisch bezoek stijgt in regio's Veluwe, Arnhem en Rijk van Nijmegen
De zomer van 2025 brengt groei voor de regio’s Veluwe, Arnhem en het Rijk van Nijmegen. Dat blijkt uit de nieuwste prognose van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen.
14/07/25
Frieslands museumnacht 2025 'Als sterren vallen'
Op zaterdag 27 september 2025 beleeft Friesland de vierde editie van Museumnacht FRL. Het thema is 'Als sterren vallen'. Dit is de enige provinciebrede museumnacht in Nederland.
14/07/25
Groene Hart Visie: Recreatie is geen bedreiging, maar een kans – mits goed georganiseerd
Het Groene Hart staat op scherp. In de nieuwste editie van het digitale magazine Groene Hart Visie wordt duidelijk dat recreatie in dit kwetsbare landschap niet alleen spanning oproept, maar ook richting kan geven.