Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-09-2018
Auteur: Marc Gerlings

TUI investeert in talenten

TUI investeert in talenten
Simone Groen directeur tourism management Inholland en Arjan Kers CEO TUI.
Hogeschool Inholland tekende op 4 september een samenwerkingsovereenkomst met marktleider in de reiswereld TUI. De samenwerking betekent een structurele uitwisseling van kennis, concepten, ideeën, stages en gastcolleges. TUI wil graag de talenten van de opleiding in beeld krijgen en daarom kwam CEO Arjan Kers naar Diemen voor de handtekening van de overeenkomst.

Marco Bijsterbosch, docent en ook accountmanager TUI bij Inholland beziet de samenwerkingsovereenkomst eerder als een versterking van de relatie in plaats van een start. De touroperator had geen zin in een constante stroom van aanvragen van studenten. Ook Inholland wilde graag een stevige structuur geven aan de bestaande contacten. De structuur is twee jaar geleden opgezet en 2017 gold als pilot voor het project. Het uitwisselingsproject gaat over onderwijsopdrachten, stages, docentenstages en gastcolleges. Een einddatum voor de samenwerking is niet vastgesteld. 

De eerstejaars studenten moeten meteen in het eerste blok hard aan de slag om een nieuw concept voor TUI te bedenken. Ook in het laatste blok van dit studiejaar volgt een speciale opdracht. Tussendoor worden stages en gastcolleges georganiseerd waardoor TUI en Inholland het hele jaar elkaar blijven inspireren. De meer dan 450 studenten van de drie Inholland vestigingen waar tourism management wordt gegeven waren voor deze dag naar de vestiging in Diemen gereisd. Zij moesten aan de bak met hun opdracht. De groep jongens die in 2017 de concepting opdracht won, maakten een speciaal reisprogramma voor gamers.
Trefwoorden: onderwijs, toerisme, concept, samenwerking, TUI, touroperator

CELTH



||| Nieuws |||

19/06/25
Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.
19/06/25
Exclusief voor leden
BRO wordt Movares
"De naam BRO gaat verdwijnen en dat doet wel pijn", meldt de directie van BRO. "We gaan met 10 afzonderlijke bedrijven samen het nieuwe Movares vormen."
18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Exclusief voor leden
Siblu breidt uit in Europa met focus op tweede huis in de natuur
De Franse vakantieorganisatie Siblu zet een nieuwe stap in haar Europese groeistrategie met de overname van zeven vakantieparken. Interessant is de nieuwe focus op het eigen gebruik van de tweede woning door de eigenaren.
18/06/25
Nederlanders kiezen massaal voor zekerheid op vakantie
Een zorgeloze vakantie begint voor veel Nederlanders met een goede voorbereiding. Uit onderzoek van Allianz Direct blijkt dat 77% van de Nederlanders een reisverzekering heeft of afsluit. Daarbij kiest 24% voor een doorlopende verzekering, terwijl 22% een kortlopende variant verkiest.
18/06/25
Exclusief voor leden
Dantumadiel en Overijssel aan kop in JetCamp-onderzoek naar beste kampeerlocaties van Nederland
Dantumadiel heeft gemiddeld de best beoordeelde campings van Nederland. De negen campings in deze Friese gemeente behalen gemiddeld een rapportcijfer 9,1. Van de provincies scoort Overijssel met een 8,5 het best. In Europa staat Nederland met een 8,3 op een 12e plaats.
18/06/25
Europa-Park opent Silver Lake City: een nieuwe dimensie in thematisch overnachten
Rustieke westernsfeer en moderne comfortvoorzieningen komen samen in Silver Lake City, de nieuwste uitbreiding van het Europa-Park Resort. Het voormalige Camp Resort is volledig herontwikkeld tot een authentiek westernstadje met een breed scala aan overnachtingsmogelijkheden en belevingen voor het hele gezin.
18/06/25
Zandvoort lanceert vernieuwde toeristische website met directe boekingsoptie
Zandvoort zet een grote stap vooruit in het toerisme met de lancering van een vernieuwde, drietalige website: VisitZandvoort.nl, VisitZandvoort.de en VisitZandvoort.com. . De website heeft een moderne, organische uitstraling en is nu gebruiksvriendelijker en rijker aan regionale content.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...