Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 27-08-2018
Auteur: Marc Gerlings

Bijzondere De Stijl fiets gewonnen door Utrechter

Bijzondere De Stijl fiets gewonnen door Utrechter
Foto: Routebureau Utrecht. Fotograaf: Anne Hamers

Op vrijdag 24 augustus is bij het Mondriaanhuis in Amersfoort de speciale Sandwichbike De Stijl uitgereikt aan Nico van den Berg uit Utrecht. Hij won de fiets door mee te doen aan een win-actie van het Routebureau Utrecht. De bijzondere fiets werd vorig jaar in het Stijljaar ontworpen door FREEM Bikes & Coffee en werd beschikbaar gesteld door de provincie Utrecht. Daarnaast mocht Nico ook twee Citycards van de VVV Amersfoort in ontvangst nemen.


De fiets is als blikvanger gebruikt tijdens de Fiets en Wandelbeurs 2018 in de Jaarbeurs. Het Routebureau stond met meerdere Utrechtse partners op een stand en onder meer deze unieke fiets werd verloot. "Het was een mooie blikvanger. Graag willen we op een beurs meer laten zien dan alleen folders en boekjes. Deze fiets trok veel aandacht,” meldt Jeroen van Noort, manager van het Routebureau.


Nico en zijn vriendin zijn grote fietsliefhebbers en maken vaak lange fietstochten. Hij was dan ook blij verrast dat hij deze speciale Stijl-editie van de Sandwichbike gewonnen had: "Nu win ik zomaar een mooie fiets in de kleuren van mijn favoriete Utrechtse architect!”


Routebureau Utrecht

Fiets- en wandelroutes zijn een belangrijk middel om Utrechtse iconen zoals de Stijl te beleven. Gemeenten en de provincie Utrecht hebben de ambitie om meer inwoners en bezoekers op de fiets, al wandelend of varend te laten genieten van onze provincie. Om in Utrecht één aanspreekpunt te hebben voor alles wat met routes te maken heeft, hebben zij begin dit jaar het Routebureau Utrecht opgericht. Het Routebureau Utrecht heeft als doel de kwaliteit van de routes en routenetwerken bewaken, thematische routes en routenetwerken ontwikkelen en routegebonden recreatie stimuleren.


RoutesinUtrecht.nl

Het Routebureau Utrecht heeft onder andere de website www.RoutesinUtrecht.nl ontwikkeld. Deze website voor inwoners en bezoekers van de provincie Utrecht laat een doorlopend aanbod van de beste fiets-, wandel- en vaarroutes door de regio zien. Bijvoorbeeld de Stijlroute, een fietsroute die talrijke verhalen van De Stijl tussen Utrecht en Amersfoort met elkaar verbindt.

Trefwoorden: fietsen, toerisme, Utrecht, Amersfoort, marketing

CELTH




||| Nieuws |||

11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...