Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-07-2018
Publicatie: Recreatie & Toerisme juni 2018

Trend: Open verkoop recreatiebedrijven

Klaas van Erp: “Stel met makelaar heldere strategie op hoe je vastgoed verkoopt”

Trend: Open verkoop recreatiebedrijven

De crisis in de verkoop van recreatief vastgoed liep iets langer door dan in de gewone huizenmarkt. Toen eenmaal de terughoudendheid voorbij was, vonden veel veranderingen plaats in de markt. Het aanbod in recreatieve bedrijven is dit jaar sterk toegenomen. De trend die daarbij meespeelt: het verkopen van recreatief vastgoed is veranderd.


Traditioneel waren eigenaren van recreatieve bedrijven wat voorzichtig bij het verkopen van hun parels. Het ging allemaal terughoudend, en met de nodige tact. Het bedrijf moest doordraaien maar aan de andere kant werd gezocht naar een koper. In de afgelopen twee jaar is een andere methode ontwikkeld. Zeker bedrijven met een sterke naam en een stevige staat van investeringen konden openlijk laten blijken dat het te koop bord bij het bedrijf stond. Er is een echte omslag geweest in het open op de markt brengen van recreatiebedrijven.


Tijd van online en social media

"Het past bij de tijd van netwerken, online actief zijn en social media inzetten. Je mag je mooie bedrijf nu echt openlijk in de etalage zetten. Met enkele sterke voorbeelden in 2016 en 2017 hebben we de ervaring dat dit goed uitpakt voor de bedrijven. Overigens willen niet alle eigenaren zo prominent naar buiten en dan passen we daar ook de verkoopstrategie op aan,” meldt makelaar Klaas van Erp van Maas recreatie bedrijfsmakelaardij.


Klaas van Erp: "Maak heldere keuzes”

Klaas geeft het advies om de verkoopontwikkelingen in de gaten te houden en niet alleen te kijken naar verkoopprijzen en doorloopsnelheid van projecten. De manier waarop je vastgoed verkoopt is van invloed op succes maar ook op hoe opvolgers zich willen verbinden aan de toekomst van het bedrijf. Maak daarom met je makelaar heldere keuzes in hoe je het bedrijf wil verkopen. Beter vooraf helderheid dan irritatie tijdens het verkoopproces. Met de ervaringen van de afgelopen twee jaar kiezen meer eigenaren voor het open op de markt brengen van bedrijven. Het lijkt verkoop, opvolging en strategische keuzes voor de bedrijven alleen maar positief te beïnvloeden. Wil je meer weten over hoe je vastgoed open op de markt brengt, neem dan contact op met Klaas van Erp: 073-640 88 88 of kijk op www.maasrbm.nl

Trefwoorden: recreatiebedrijven, campings, bungalowparken, jachthavens, horeca, hotels

CELTH



||| Nieuws |||

16/06/25
Exclusief voor leden
PMV neemt 39 procent belang in Brussels Airport
Op 13 juni heeft PMV, de Participatiemaatschappij Vlaanderen een overeenkomst bereikt met het Canadese pensioenfonds Ontario Teachers’ Pension Plan, OTPP, om haar onrechtstreeks belang in Brussels Airport Company te verwerven.
16/06/25
ZOOmer Festival in DierenPark Amersfoort
Deze zomer, van 23 tot en met 26 juli, verandert DierenPark Amersfoort van 16.00 tot 21.00 uur in een vrolijk festivalbos voor het hele gezin. Tijdens het ZOOmer Festival kunnen bezoekers genieten van swingende muziek, entertainment en foodtrucks, allemaal te midden van de dieren.
16/06/25
Exclusief voor leden
Rijden in het buitenland? Toch wel eng
34 procent van de Nederlandse vrouwen vindt autorijden in het buitenland spannend, terwijl 82 procent van de mannen gerust achter het stuur stapt.
13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
13/06/25
Exclusief voor leden
Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...