Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 19-07-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Omzet Scheveningse Pier groeit met 40%

Omzet Scheveningse Pier groeit met 40%
Sinds heropening van De Pier in de zomer van 2015 gaat het goed met de Scheveningse iconische locatie. Binnen 5 maanden na heropening in 2015 werd het recordaantal van 1 miljoen bezoekers bereikt. In de twee jaar daarna trok De Pier meer dan 2,5 miljoen bezoekers per jaar. Het gedeelte dat zich toespitst op de zakelijke markt draagt fundamenteel bij aan het succes: het aantal business events in 2017 ligt maar liefst 50% hoger dan in 2016. De Pier is inmiddels winstgevend en ziet de omzet jaarlijks toenemen. In 2017 viel de omzet zelfs ruim 40% hoger uit dan in 2016.


Herman Smit, general manager bij De Pier deelt deze nieuwe groeicijfers graag: "Deze cijfers zijn voor ons een extra bevestiging van de juistheid van de ingeslagen - maar gewaagde - koers. Het is ons doel om deze unieke locatie helemaal tot zijn recht te laten komen. We zijn trots op de balans die we gevonden hebben in het bedienen van twee uiteenlopende doelgroepen: enerzijds de consument en aan de andere kant de zakelijke markt."


De Pier is sinds oktober 2014 in handen van projectontwikkelaar Kondor Wessels Vastgoed & DanZep Hotels (Easyhotels). Na de verbouwing, die zowel de veiligheid als de aantrekkingskracht van de locatie wist te herstellen, heropende De Pier in de zomer van 2015. De Pier omvat een Foodboulevard vol horeca en shops, de luxe Pier Suites, en activiteiten als het bungeejumpen, ziplinen en het reuzenrad.


Focus op zakelijke markt

Sinds de heropening richt De Pier zich ook op de zakelijke markt, met op het Zuidereiland ruimtes voor congressen, vergaderingen, meetings, netwerkborrels en flexwerken voor groepen tot maar liefst 2.500 personen. De Pier is 365 dagen per jaar gratis toegankelijk en is met jaarlijks meer dan 2,5 miljoen bezoekers een van de grootste toeristische attracties van Nederland. De voornaamste redenen dat het aantal business events sterk toeneemt is de iconische locatie met een uitzicht op de golven dat inspireert waardoor mensen letterlijk even weg zijn van het vaste land.


Op De Pier zijn op dit moment twintig verschillende ondernemers actief die de verschillende activiteiten, horeca- en retailconcepten exploiteren. Daarnaast zijn er gedurende het jaar allerlei evenementen en pop-up stores te vinden. De Pier biedt volop ruimte voor creatief ondernemerschap en andere mooie plannen. Inmiddels zijn er meer dan 150 mensen werkzaam op De Pier.

Trefwoorden: attracties, horeca, hotels, restaurants, entertainment, zuid-holland

CELTH



||| Nieuws |||

06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
06/06/25
Exclusief voor leden
JetCamp maakt duurzaamheidslabels voor Europese campings inzichtelijk
Steeds meer vakantiegangers kiezen bewust voor duurzame vakanties, maar wat betekent het eigenlijk als een camping ‘duurzaam’ is? JetCamp, het grootste zoek- en boekingsplatform voor Europese campings, brengt daar nu helderheid in. Het platform vermeldt voortaan bij steeds meer campings welke internationale duurzaamheidslabels zij voeren, zoals Green Key, EcoCamping, EU Ecolabel en ISO 14001.
06/06/25
Exclusief voor leden
Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
06/06/25
Exclusief voor leden
Nederlandse campingprijzen blijven relatief stabiel ten opzichte van Europa
Kamperen in Nederland is dit jaar gemiddeld 5% duurder geworden, blijkt uit de jaarlijkse inventarisatie van campingspecialist ACSI. Daarmee blijft de prijsstijging in eigen land onder het Europese gemiddelde. De sterkste prijsstijgingen zijn te zien in Kroatië en Noorwegen.
05/06/25
Exclusief voor leden
Strategische samenwerking Unseen en Art Rotterdam
De dertiende editie van fotografiebeurs Unseen, nu als onderdeel van Art Rotterdam, vindt eind maart 2026 plaats; dus niet, als eerder aangekondigd door de organisatie, komende september in de Amsterdamse NDSM Loods.
05/06/25
Wereldwijde luchtvaart in 2025: herstel, groei en nieuwe uitdagingen
Volgens de nieuwste Global Outlook van IATA (juni 2025) zijn de vooruitzichten voor het passagiersvervoer door de lucht positief, maar niet zonder uitdagingen. Terwijl de vraag naar vliegreizen wereldwijd toeneemt, worstelt de sector met capaciteitsbeperkingen, veranderend reizigersgedrag en de noodzaak tot verduurzaming.
05/06/25
European Running Championships 2029 in Utrecht
Op World Running Day (4 juni) kwam mooi nieuws van European Athletics naar buiten. Utrecht wordt gastheer van de derde editie van de Europese Kampioenschappen Hardlopen, die in mei 2029 plaatsvinden.

||| Agenda |||

10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...