Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-07-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Nieuwe website voor golftoerisme in en naar Nederland

Nieuwe website voor golftoerisme in en naar Nederland

Gisteren werd de website www.PlayGolfinHolland.nl gelanceerd; een online platform en loket voor golftoeristen. Met deze nieuwe website wordt het aanbod aan golfbanen gebundeld en ontsloten voor golftoeristen vanuit binnen- en buitenland.

In samenwerking met de NHTV heeft de Nederlandse Vereniging van Golfaccommodaties (NVG) een aantal onderzoeken geïnitieerd naar de potentie van inkomend golftoerisme vanuit Duitsland, België, Verenigd Koninkrijk, Ierland en Scandinavië. Deze marktonderzoeken tonen aan dat er veel interesse is om te golfen in Nederland, maar dat goede praktische informatie voor golftoeristen lastig te vinden was. Vandaar het initiatief voor de website PlayGolfinHolland.nl, waar op overzichtelijke wijze de aangesloten golfbanen zich presenteren.


Herman Lier, NHTV hogeschooldocent en betrokken bij de oprichting van Play Golf in Holland; ‘Wanneer we kijken naar het economisch rendement dan zien we dat de totale economische waarde van toerisme en recreatie voor Nederland in 2016 76 miljard euro was, waarvan zo’n 21 miljard euro voor rekening kwam van het inkomend toerisme. Een succesvolle impuls van het golftoerisme is nationaal interessant omdat golftoeristen meer uitgeven dan de gemiddelde toerist’.

Play Golf in Holland
De Nederlandse golfbanen beschikken over kwalitatief goede banen en hebben op het gebied van gastronomie en gastvrijheid veel te bieden. Het online platform biedt de mogelijkheid voor golftoeristen om in Nederland hun golfronde rechtstreeks te boeken bij de banen. Dat kan via een greenfee (Play) of via een arrangement met overnachting (Play & Stay). Van de verschillende golfbanen die zich verspreid in Nederland bevinden, is er op de website ook toeristische informatie beschikbaar.

De NVG
De Nederlandse Vereniging van Golfaccommodaties is mede initiatiefnemer van PlayGolfinHolland.nl , NVG directeur Lodewijk Klootwijk toont zich verheugt met deze nieuwe mogelijkheid. "Het mooie van dit platform is dat dit een platform is van de banen. Golfers hebben behoefte aan rechtstreeks contact met de baan waar ze willen spelen. De banen willen dat andersom ook. Banen en clubs die geloven in golftoerisme raad ik aan om aan te sluiten, want dit initiatief is mede van de banen zelf."


Link: https://www.playgolfinholland.nl
Topics:Sport
Trefwoorden: spor, golfen, golfbanen, marketing, inkomend toerisme

CELTH




||| Nieuws |||

11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...