Nieuwe website voor golftoerisme in en naar Nederland
Gisteren werd de website www.PlayGolfinHolland.nl
gelanceerd; een online platform en loket voor golftoeristen. Met deze nieuwe
website wordt het aanbod aan golfbanen gebundeld en ontsloten voor
golftoeristen vanuit binnen- en buitenland.
In samenwerking met de
NHTV heeft de Nederlandse Vereniging van Golfaccommodaties (NVG) een aantal onderzoeken geïnitieerd naar de potentie van
inkomend golftoerisme vanuit Duitsland, België, Verenigd Koninkrijk, Ierland en
Scandinavië. Deze marktonderzoeken tonen aan dat er veel interesse is om te
golfen in Nederland, maar dat goede praktische informatie voor golftoeristen
lastig te vinden was. Vandaar het initiatief voor de website PlayGolfinHolland.nl,
waar op overzichtelijke wijze de aangesloten golfbanen zich presenteren.
Herman Lier, NHTV hogeschooldocent en betrokken bij de
oprichting van Play Golf in Holland; ‘Wanneer we kijken naar het economisch
rendement dan zien we dat de totale economische waarde van toerisme en
recreatie voor Nederland in 2016 76 miljard euro was, waarvan zo’n 21 miljard
euro voor rekening kwam van het inkomend toerisme. Een succesvolle impuls van
het golftoerisme is nationaal interessant omdat golftoeristen meer uitgeven dan
de gemiddelde toerist’.
Play Golf in Holland
De Nederlandse
golfbanen beschikken over kwalitatief goede banen en hebben op het gebied van
gastronomie en gastvrijheid veel te bieden. Het online platform biedt de
mogelijkheid voor golftoeristen om in Nederland hun golfronde rechtstreeks te
boeken bij de banen. Dat kan via een greenfee (Play) of via een arrangement met
overnachting (Play & Stay). Van de verschillende golfbanen die zich verspreid
in Nederland bevinden, is er op de website ook toeristische informatie
beschikbaar.
De NVG
De Nederlandse Vereniging van Golfaccommodaties is mede initiatiefnemer van PlayGolfinHolland.nl
, NVG directeur Lodewijk Klootwijk toont zich verheugt met deze nieuwe
mogelijkheid. "Het mooie van dit platform is dat dit een platform is van de
banen. Golfers hebben behoefte aan rechtstreeks contact met de baan waar ze
willen spelen. De banen willen dat andersom ook. Banen en clubs die geloven in
golftoerisme raad ik aan om aan te sluiten, want dit initiatief is mede van de
banen zelf."
Link: https://www.playgolfinholland.nl
Trefwoorden: spor, golfen, golfbanen, marketing, inkomend toerisme
|
|
11/08/25
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
|
11/08/25
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
|
11/08/25
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
|
11/08/25
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
|
06/08/25
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
|
06/08/25
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
|
05/08/25
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
|
05/08/25
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
|
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
03/09/25 t/m 07-09-25
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
|
11/09/25
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
|
22/09/25
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
|
01/10/25
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
|
|