Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 11-07-2018
Auteur: Marc Gerlings

Provincie Limburg daagt ondernemers uit in ontwikkeling Maas en Maasplassen (met video)

Provincie Limburg daagt ondernemers uit in ontwikkeling Maas en Maasplassen (met video)

De toeristische sector in de provincie Limburg genereert ieder jaar 4 miljard euro omzet. Bezoekers komen graag naar Limburg, onder meer vanwege de Maas en de Maasplassen met de waterrecreatie op en langs het water. Waterrecreatie is een belangrijk speerpunt voor de versterking van het Limburgse toerisme. Veel Limburgers genieten ervan om in en aan het water te recreëren en het trekt veel binnen- en buitenlandse bezoekers. Onder meer via een video daagt de provincie ondernemers uit om waterrecreatie sterker te ontwikkelen.


Voorbeelden
Windsurfen op de Oolderplas, raften op de Maas, duiken in de Boschmolenplas of relaxen aan een dagstrand met zicht op een van de hoogste fonteinen van Europa. Het zijn maar enkele van de vele wateractiviteiten die Limburg biedt.


Video inspelen op waterrijk
‘De waterrecreatie in Limburg is van topkwaliteit en dat willen we zo houden. Daarom ontwikkelt de provincie programma’s om de kwaliteit nog verder te verbeteren. En ook marketing is belangrijk om nieuwe doelgroepen op het water te krijgen, zowel jong als oud. Maar het allerbelangrijkste zijn de ondernemers. Zonder hen was er geen waterrecreatie in Limburg. Hoe enkele Limburgse ondernemers inspelen op de waterrijke mogelijkheden van onze provincie, zie je in deze video,’ meldt de provincie.



Ben je zelf ook geprikkeld om Limburg toeristisch op de kaart te zetten? Bezoek dande pagina Gastvrij Limburgen ontdek hoe de provincie jou kan ondersteunen.

Trefwoorden: recreatie, water, toerisme, varen, surfen, raften, Maas, beleid, ondernemen

CELTH




||| Nieuws |||

19/08/25
Booking.com berekent voorlopig commissie over laag btw-percentage
Booking.com merkt de onrust in de markt van hotels door de komende btw-verandering van 9 naar 21%. D...
19/08/25
Aanmelden Duurzame KampeerAwards
De Duurzame KampeerAwards zetten bedrijven in het zonnetje die de kampeerbranche verduurzamen. Of het nu gaat om een innovatief kampeermiddel, een natuurvriendelijke kampeerplek of een slim concept dat de sector verder helpt. Aanmelden voor deze awards kan nog tot 29 augustus.
19/08/25
Exclusief voor leden
Programma B&B Vol liefde stimuleert boekingen
Nederlandse Bed & Breakfasts doen deze zomer goede zaken, blijkt uit de nieuwste cijfers van Bedandbreakfast.nl. Het aantal reserveringsaanvragen op de website ligt deze zomer 13% hoger ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
18/08/25
Jacqueline Lijs nieuwe directeur-bestuurder Visit Flevoland
Per 15 september van dit jaar zal Jacqueline Lijs de rol van directeur-bestuurder van Visit Flevoland vervullen. Hiermee volgt zij Brigitte Daalder op.
14/08/25
Trend: Nederlanders zoeken vaker koelere destinaties op
Terwijl Nederland massaal op vakantie is, draait de ANWB Alarmcentrale op volle kracht. Halverwege het zomerseizoen heeft de ANWB Alarmcentrale al ruim 450.000 meldingen ontvangen van vakantiegangers in binnen- en buitenland. Op drukke dagen gaat het om zo’n 15.000 digitale meldingen en telefoontjes per dag. Opvallend is dat steeds meer pechhulpvragen komen uit Scandinavië, terwijl het aantal meldingen uit traditionele zonbestemmingen zoals Frankrijk en Italië achterblijft.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in het zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
11/11/25 t/m 13-11-25
11/11/25 t/m 13-11-25: Recreatie Vakbeurs
Recreatie Vakbeurs is dé jaarlijkse vakbeurs voor professionals in de recreatiebranche in de ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...