Geplaatst op: 04-07-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Kick off Gastvrije Binnenstad Eindhoven

Kick off Gastvrije Binnenstad Eindhoven

Eindhoven is een van de 4 pilot-steden in het landelijke project Gastvrije Binnenstad. Het project draait om het verhogen van de gastvrijheid in de stad door het trainen van medewerkers in de horeca en retail, van culturele instellingen en hotels en van de Ergon om naast hun normale werkzaamheden ook ambassadeur van Eindhoven te worden.


Er is bewust gekozen om te investeren in mensen, zodat de stad weer een sociale ontmoetingsplaats wordt en gastvrijheid uitstraalt. Zodat bezoekers zich gastvrij ontvangen voelen, daardoor vaker terugkomen en langer blijven én dit op hun beurt uitdragen naar de mensen om zich heen. 

Eindhoven zet naast de ambassadeurs, ook in op city hosts die de gastvrijheid op straat en tijdens evenementen naar een hoger niveau gaan brengen.

Project coördinatie
Het landelijke project is geïnitieerd door Stad&Co. Zij voeren het landelijke projectleiderschap. Lokaal trekken Eindhoven247 en Stad&Co gezamenlijk op en voert Eindhoven247 de project coördinatie. 

Metingen onderzoeksbureau
Een landelijk onderzoeksbureau heeft een nulmeting uitgevoerd in alle pilotsteden om de gastvrijheid te meten. Verder in het jaar volgt er een tussenmeting en een eindmeting, onder meer door het inzetten van mystery guests. Omdat nauw wordt samengewerkt met de Stichting Gastvrij Den Bosch en hun Blauwe Engelen die als geen ander weten wat Eindhoven wil bereiken, zullen zij worden ingezet als mystery guest. Hiermee kan er een groeicurve getoond worden en het belang van het project worden onderstreept.

Werving city hosts
De wervingsactie is gestart voor city hosts (internationals en Eindhovenaren). Er zijn al diverse aanmeldingen van zowel internationals als Eindhovenaren. De werving loopt tot half augustus. Ook wordt er gewerkt aan een passende herkenbaarheid en naam voor de city hosts.

Pilotjaar 2018
Eindhoven wil het project Gastvrije Binnenstad voortzetten na het pilotjaar 2018. BIZ Centrum Eindhoven heeft inmiddels een financiële bijdrage aan het project toegezegd.

Link: http:/http://www.eindhoven247.nl/nl
Trefwoorden: gastvrije binnenstad, werving city host

CELTH
 





||| Nieuws |||

25/03/24
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Royal Delft
Dat het inkomend toerisme in 2023 weer volop draaide zagen ze ook bij Royal Delft. De bezoekersaantallen en omzet groeiden fors. Het bedrijf richt zich met een unieke propositie op de toeristische markt.
13/12/23
Impact maken met Bureau Ruimte voor Vrije Tijd
Door de toenemende vraag naar beleidsvisies en onderzoeken over recreatie en toerisme is Bureau Ruimte voor Vrije Tijd op zoek naar een projectleider vrijetijdseconomie.
05/12/23
26 miljoen euro voor grote winkelgebieden in negen gemeenten
Negen gemeenten ontvangen in totaal 26 miljoen euro om hun winkelgebied aan te pakken. Dat heeft minister Adriaansens van Economische Zaken en Klimaat (EZK) vandaag bekendgemaakt.
26/04/23
Internationale conferentie over consumentengedrag in toerisme naar Nederland
De Breda University of Applied Sciences heeft een toonaangevende internationale conferentie binnengehaald. De vijftiende editie van het jaarlijkse Consumer Behaviour in Tourism Symposium (CBTS) is van 31 mei tot 2 juni 2023 in Breda.
21/04/23
Met Hospitality Pact Regio Zwolle presenteert vrijetijdssector zich als aantrekkelijke werkgever
Op vrijdag 14 april 2023 is in het Mac3Park Stadion in Zwolle het Hospitality Pact Regio Zwolle ondertekend door vertegenwoordigers van de overheid, het beroepsonderwijs en ondernemersorganisaties actief in de vrijetijdssector.
15/02/23
Hartverwarmend Noordwijk
Campagne Valentijnsdag in Noordwijk. Genieten van "love" op het gebied van culinair, hotels en winkels en een hartenjagen speurtocht.
16/01/23
Beste seizoen ooit voor Europa-Park
Europa-Park in Duitsland heeft in het seizoen 2022 voor het eerst meer dan zes miljoen bezoekers in één seizoen ontvangen. Het park wordt daarmee door de bezoekers ‘beloond’ voor de 80 miljoen euro die de afgelopen drie jaar in het park werd geïnvesteerd. Maar er zijn ook grote uitdagingen.
10/01/23
Exclusief voor leden
Binnensteden weer iets aantrekkelijker voor retail
Investeringsmaatschappij Syntrus Achmea Real Estate & Finance geeft een signaal af dat winkelformules weer meer kansen krijgen in een aantrekkelijke stad.