Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-07-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Kick off Gastvrije Binnenstad Eindhoven

Kick off Gastvrije Binnenstad Eindhoven

Eindhoven is een van de 4 pilot-steden in het landelijke project Gastvrije Binnenstad. Het project draait om het verhogen van de gastvrijheid in de stad door het trainen van medewerkers in de horeca en retail, van culturele instellingen en hotels en van de Ergon om naast hun normale werkzaamheden ook ambassadeur van Eindhoven te worden.


Er is bewust gekozen om te investeren in mensen, zodat de stad weer een sociale ontmoetingsplaats wordt en gastvrijheid uitstraalt. Zodat bezoekers zich gastvrij ontvangen voelen, daardoor vaker terugkomen en langer blijven én dit op hun beurt uitdragen naar de mensen om zich heen. 

Eindhoven zet naast de ambassadeurs, ook in op city hosts die de gastvrijheid op straat en tijdens evenementen naar een hoger niveau gaan brengen.

Project coördinatie
Het landelijke project is geïnitieerd door Stad&Co. Zij voeren het landelijke projectleiderschap. Lokaal trekken Eindhoven247 en Stad&Co gezamenlijk op en voert Eindhoven247 de project coördinatie. 

Metingen onderzoeksbureau
Een landelijk onderzoeksbureau heeft een nulmeting uitgevoerd in alle pilotsteden om de gastvrijheid te meten. Verder in het jaar volgt er een tussenmeting en een eindmeting, onder meer door het inzetten van mystery guests. Omdat nauw wordt samengewerkt met de Stichting Gastvrij Den Bosch en hun Blauwe Engelen die als geen ander weten wat Eindhoven wil bereiken, zullen zij worden ingezet als mystery guest. Hiermee kan er een groeicurve getoond worden en het belang van het project worden onderstreept.

Werving city hosts
De wervingsactie is gestart voor city hosts (internationals en Eindhovenaren). Er zijn al diverse aanmeldingen van zowel internationals als Eindhovenaren. De werving loopt tot half augustus. Ook wordt er gewerkt aan een passende herkenbaarheid en naam voor de city hosts.

Pilotjaar 2018
Eindhoven wil het project Gastvrije Binnenstad voortzetten na het pilotjaar 2018. BIZ Centrum Eindhoven heeft inmiddels een financiële bijdrage aan het project toegezegd.

Link: http:/http://www.eindhoven247.nl/nl
Trefwoorden: gastvrije binnenstad, werving city host

CELTH




||| Nieuws |||

19/08/25
Booking.com merkt de onrust in de markt van hotels door de komende btw-verandering van 9 naar 21%. D...
19/08/25
Aanmelden Duurzame KampeerAwards
De Duurzame KampeerAwards zetten bedrijven in het zonnetje die de kampeerbranche verduurzamen. Of het nu gaat om een innovatief kampeermiddel, een natuurvriendelijke kampeerplek of een slim concept dat de sector verder helpt. Aanmelden voor deze awards kan nog tot 29 augustus.
19/08/25
Exclusief voor leden
Programma B&B Vol liefde stimuleert boekingen
Nederlandse Bed & Breakfasts doen deze zomer goede zaken, blijkt uit de nieuwste cijfers van Bedandbreakfast.nl. Het aantal reserveringsaanvragen op de website ligt deze zomer 13% hoger ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
18/08/25
Jacqueline Lijs nieuwe directeur-bestuurder Visit Flevoland
Per 15 september van dit jaar zal Jacqueline Lijs de rol van directeur-bestuurder van Visit Flevoland vervullen. Hiermee volgt zij Brigitte Daalder op.
14/08/25
Trend: Nederlanders zoeken vaker koelere destinaties op
Terwijl Nederland massaal op vakantie is, draait de ANWB Alarmcentrale op volle kracht. Halverwege het zomerseizoen heeft de ANWB Alarmcentrale al ruim 450.000 meldingen ontvangen van vakantiegangers in binnen- en buitenland. Op drukke dagen gaat het om zo’n 15.000 digitale meldingen en telefoontjes per dag. Opvallend is dat steeds meer pechhulpvragen komen uit Scandinavië, terwijl het aantal meldingen uit traditionele zonbestemmingen zoals Frankrijk en Italië achterblijft.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in het zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
11/11/25 t/m 13-11-25
11/11/25 t/m 13-11-25: Recreatie Vakbeurs
Recreatie Vakbeurs is dé jaarlijkse vakbeurs voor professionals in de recreatiebranche in de ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...