Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 27-06-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Carlson Wagonlit Travel boekt aanzienlijke vooruitgang in maatschappelijkverantwoord ondernemen

Carlson Wagonlit Travel boekt aanzienlijke vooruitgang in maatschappelijkverantwoord ondernemen

Carlson Wagonlit Travel (CWT), de wereldwijde zakenreis-managementorganisatie, publiceert haar jaarlijkse Responsible Business rapport. Er is aanzienlijke vooruitgang geboekt richting de doelstellingen voor 2020. Dit rapport heeft ook het Global Compact Advanced Level van de Verenigde Naties (VN) bereikt, dit onderstreept het succes van het CWT’s programma voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO).

Voor het tweede achtereenvolgende jaar heeft CWT de EcoVadis gold rating ontvangen. Dit toont aan dat CWT op de goede weg is naat maatschappelijk verantwoord ondernemen.

CWT’s Responsible Business rapport geeft blijk van de inzet van CWT om op integere wijze te denken, te handelen en te leven. Het beschrijft de belangrijkste prestaties van CWT op de zeven gebieden van MVO: Verantwoorde Bedrijfsstrategie & Bestuur, Bedrijfsethiek en -gedrag, Human Recources, Mensenrechten, Milieu, Maatschappelijke Betrokkenheid en Verantwoorde Produkten & Diensten.

 De belangrijkste resultaten in 2017:

  • CWT heeft twee taskforces in het leven geroepen die zich richten op culturele diversiteit op de werkvloer en de bestrijding van mensenhandel.
  • CWT heeft haar gedragscode voor bedrijfsethiek en -gedrag grondig herzien in lijn met de meest recente reglementen en wetgeving in de sector. Ook is de verplichte gedragscode training voor nieuwe en huidige werknemers voortgezet; 99% van de medewerkers heeft deze voltooid. 
  • Voor het klimaatneutraal maken van twee wereldwijde evenementen heeft CWT 515 ton CO2-equivalenten gecompenseerd via het Carbon for Water™ initiatief. Dit project helpt de plattelandsgemeenschappen in Kenia door het uitdelen van waterfilters. Zo wordt voorkomen dat er bomen moeten worden gekapt voor het verkrijgen van veilig drinkwater. Dankzij CWT werden in 2017 maar liefst 1.155 waterfilters uitgedeeld aan ongeveer 10.945 begunstigden in Kenia. 
  • CWT lanceerde haar sociale intranet netwerk voor meer dan 18.000 gebruikers in bijna 50 CWT-landen. In slechts drie maanden tijd gebruikte driekwart van de medewerkers deze nieuwe digitale tool, genaamd 'Buzz'. Het helpt medewerkers op de hoogte te blijven van alle relevante bedrijfsinformatie, interne contacten te leggen en samen te werken.
  • CWT heeft haar strijd tegen mensenhandel geïntensiveerd door invoering van een steviger beleid, mensen meer bewust maken door middel van educatie en een nauwere samenwerking met belanghebbenden en leidende partijen. Medewerkers van CWT konden participeren in de wereldwijde 'Walk The World Together Challenge' voor het ondersteunen van ECPAT International*. Dit initiatief om gezamenlijk 24.901 mijl (de omtrek van de aarde) te lopen heeft het bewustzijn en de financiële steun voor de aanpak van mensenhandel vergroot.
  • CWT organiseerde in 2017 - in samenwerking met 79 liefdadigheidsorganisaties - wereldwijd meer dan 100 initiatieven voor het vergroten van de maatschappelijke betrokkenheid.

Deze resultaten laten zien dat CWT op koers ligt om haar ambities voor het jaar 2020 op het vlak van maatschappelijk verantwoord ondernemen te realiseren. Tegelijkertijd laten de resultaten zien op welke wijze CWT voldoet aan de eisen van de Global Compact Advanced Level van de VN.

 

Link: https://www.carlsonwagonlit.com/nl/nl/home/
Trefwoorden: zakenreis, publicatie rapportage, maatschappelijk verantwoord ondernemen

CELTH




||| Nieuws |||

14/08/25
Trend: Nederlanders zoeken vaker koelere destinaties op
Terwijl Nederland massaal op vakantie is, draait de ANWB Alarmcentrale op volle kracht. Halverwege het zomerseizoen heeft de ANWB Alarmcentrale al ruim 450.000 meldingen ontvangen van vakantiegangers in binnen- en buitenland. Op drukke dagen gaat het om zo’n 15.000 digitale meldingen en telefoontjes per dag. Opvallend is dat steeds meer pechhulpvragen komen uit Scandinavië, terwijl het aantal meldingen uit traditionele zonbestemmingen zoals Frankrijk en Italië achterblijft.
13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in het zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...