Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 27-06-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Carlson Wagonlit Travel boekt aanzienlijke vooruitgang in maatschappelijkverantwoord ondernemen

Carlson Wagonlit Travel boekt aanzienlijke vooruitgang in maatschappelijkverantwoord ondernemen

Carlson Wagonlit Travel (CWT), de wereldwijde zakenreis-managementorganisatie, publiceert haar jaarlijkse Responsible Business rapport. Er is aanzienlijke vooruitgang geboekt richting de doelstellingen voor 2020. Dit rapport heeft ook het Global Compact Advanced Level van de Verenigde Naties (VN) bereikt, dit onderstreept het succes van het CWT’s programma voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO).

Voor het tweede achtereenvolgende jaar heeft CWT de EcoVadis gold rating ontvangen. Dit toont aan dat CWT op de goede weg is naat maatschappelijk verantwoord ondernemen.

CWT’s Responsible Business rapport geeft blijk van de inzet van CWT om op integere wijze te denken, te handelen en te leven. Het beschrijft de belangrijkste prestaties van CWT op de zeven gebieden van MVO: Verantwoorde Bedrijfsstrategie & Bestuur, Bedrijfsethiek en -gedrag, Human Recources, Mensenrechten, Milieu, Maatschappelijke Betrokkenheid en Verantwoorde Produkten & Diensten.

 De belangrijkste resultaten in 2017:

  • CWT heeft twee taskforces in het leven geroepen die zich richten op culturele diversiteit op de werkvloer en de bestrijding van mensenhandel.
  • CWT heeft haar gedragscode voor bedrijfsethiek en -gedrag grondig herzien in lijn met de meest recente reglementen en wetgeving in de sector. Ook is de verplichte gedragscode training voor nieuwe en huidige werknemers voortgezet; 99% van de medewerkers heeft deze voltooid. 
  • Voor het klimaatneutraal maken van twee wereldwijde evenementen heeft CWT 515 ton CO2-equivalenten gecompenseerd via het Carbon for Water™ initiatief. Dit project helpt de plattelandsgemeenschappen in Kenia door het uitdelen van waterfilters. Zo wordt voorkomen dat er bomen moeten worden gekapt voor het verkrijgen van veilig drinkwater. Dankzij CWT werden in 2017 maar liefst 1.155 waterfilters uitgedeeld aan ongeveer 10.945 begunstigden in Kenia. 
  • CWT lanceerde haar sociale intranet netwerk voor meer dan 18.000 gebruikers in bijna 50 CWT-landen. In slechts drie maanden tijd gebruikte driekwart van de medewerkers deze nieuwe digitale tool, genaamd 'Buzz'. Het helpt medewerkers op de hoogte te blijven van alle relevante bedrijfsinformatie, interne contacten te leggen en samen te werken.
  • CWT heeft haar strijd tegen mensenhandel geïntensiveerd door invoering van een steviger beleid, mensen meer bewust maken door middel van educatie en een nauwere samenwerking met belanghebbenden en leidende partijen. Medewerkers van CWT konden participeren in de wereldwijde 'Walk The World Together Challenge' voor het ondersteunen van ECPAT International*. Dit initiatief om gezamenlijk 24.901 mijl (de omtrek van de aarde) te lopen heeft het bewustzijn en de financiële steun voor de aanpak van mensenhandel vergroot.
  • CWT organiseerde in 2017 - in samenwerking met 79 liefdadigheidsorganisaties - wereldwijd meer dan 100 initiatieven voor het vergroten van de maatschappelijke betrokkenheid.

Deze resultaten laten zien dat CWT op koers ligt om haar ambities voor het jaar 2020 op het vlak van maatschappelijk verantwoord ondernemen te realiseren. Tegelijkertijd laten de resultaten zien op welke wijze CWT voldoet aan de eisen van de Global Compact Advanced Level van de VN.

 

Link: https://www.carlsonwagonlit.com/nl/nl/home/
Trefwoorden: zakenreis, publicatie rapportage, maatschappelijk verantwoord ondernemen

CELTH



||| Nieuws |||

17/07/25
Exclusief voor leden
Kom je in aanmerking voor regeling Kunst Erfgoed Festival?
Organiseer je een festival, biënnale/triënnale of vergelijkbaar evenement gericht op beeldende kunst en/of erfgoed? Of wil je beeldende kunst en/of erfgoed tonen binnen een andersoortige context, zoals een pop- of theaterfestival? Misschien kom je in aanmerking voor een bijdrage Kunst Erfgoed Festival van Mondriaan Fonds.
17/07/25
easyJet boekt sterke winstgroei in derde kwartaal 2025 en blijft optimistisch over toekomst
Luchtvaartmaatschappij easyJet heeft in het derde kwartaal achter de rug met meer winst, capaciteit en bezetting.
16/07/25
Ga mee op inspiratiereis naar Montpellier – beleef de Europese recreatiesector van binnenuit
Van 3 t/m 6 november 2025 organiseert HISWA-RECRON samen met France-Compagnie opnieuw een unieke inspiratiereis voor recreatieprofessionals. Inmiddels hebben 23 ondernemers en managers uit de Nederlandse recreatiesector zich aangemeld voor deze exclusieve reis. Wil jij er ook bij zijn? Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.
16/07/25
Eerste podhotel van Nederland opent in hartje Den Haag
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.
16/07/25
Exclusief voor leden
Hoe gaat Nederland last minute op vakantie?
Een deel van de vakantiegangers hoopt op een last minute. Maar wat weten we eigenlijk van ze? Wat voor type vakantie boeken ze, waar vertrekken ze en hoeveel zijn ze bereid te betalen. De VakantieDiscounter dook in haar data en komt met interessante bevindingen. We zetten ze in 6 punten op een rijtje.
16/07/25
Exclusief voor leden
Dagattracties kunnen sleutelrol spelen in verduurzaming reisgedrag
Dagattracties zoals pretparken, dierentuinen en musea kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan duurzamer reisgedrag van hun bezoekers. Dat blijkt uit een onderzoek van reizigersvereniging Rover.
16/07/25
Merlin investeert 70 miljoen pond in ruimtevaartthema
Merlin Entertainment heeft op 15 juli de eerste details onthuld van het ruimtevaartthema dat wordt ontwikkeld in LEGOLAND Resorts in Florida en Californië, met onder meer indoor achtbanen.
16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.