Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 01-06-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Nieuwe commercieel directeur Stromma Nederland

Nieuwe commercieel directeur Stromma Nederland
Renée Cohen
Renée Cohen (54) de nieuwe commercieel directeur van Stromma Nederland. Cohen heeft brede (inter)nationale commerciële ervaring in de hotellerie en hospitality. Zo werkte ze onder andere NH Hotels en Accor Hotels. Cohen start per 1 juli en wordt verantwoordelijk voor de positionering en verdere ontwikkeling van Stromma Nederland als toeristisch bedrijf.


Cohen stapt vol enthousiasme aan boord van Stromma Nederland. "Ik wil mijn kennis en ervaring inzetten om het productaanbod te verbreden en de samenwerking met stakeholders te versterken in de groeiende Amsterdamse toeristische markt. Daarnaast wil ik als bewoner van Amsterdam bijdragen aan een betere balans tussen bewoner en bezoeker”, aldus Cohen.


Wat doet Stromma Nederland?
Stromma Nederland (voorheen Canal Company) is sinds 2016 onderdeel van de Zweedse Stromma Group (Strömma Turism & Sjöfart). Stromma Nederland voert de merken ‘Canal Tours Amsterdam,’ ‘Canal Tours Utrecht’, ‘Hop on-Hop off’, ‘Amsterdam Excursions’ en ‘Amsterdam Pass’ met distributiekanaal Stromma.com. Het bedrijf ontvangt jaarlijks anderhalf miljoen gasten op 32 rondvaartboten, een passagiersschip op het IJ, veertien sloepen, een salonboot, honderd waterfietsen en binnenkort ook bussen. Daarnaast ontwikkelt Stromma Nederland producten en activiteiten die bezoekers van Amsterdam ook delen buiten het stadshart laten zien, zoals de A’DAM LOOKOUT: het observatiedek op de A’DAM Toren waar het afgelopen jaar 530.000 gasten Amsterdam vanuit de hoogte hebben ervaren. Zo’n 40% van de bezoekers schommelt ‘over the edge’ van de uitkijktoren, op een huiveringwekkende hoogte van bijna 100 meter boven de grond.


Verbreding productaanbod

Cohen richt zich de komende tijd op de doorontwikkeling van het productaanbod, waaronder het nieuwe product ‘Amsterdam Pass’. Met deze pas faciliteert Stromma Nederland als Host of Amsterdam een totaalpakket van toeristische activiteiten, waaronder producten van Stromma en musea en attracties. Door de handen ineen te slaan met partners in de stad, biedt Stromma Nederland de ultieme Amsterdambeleving en wordt het keuzeproces van haar gasten vergemakkelijkt. Naast de Amsterdam Pass ligt de focus van Cohen de komende tijd op de nieuwe Hop on-Hop off busservice, zodat gasten ook stadsdelen buiten het centrum kunnen ontdekken. Stromma Nederland is de eerste in ons land die elektrische Hop on-Hop off bussen inzet.


Nieuwe aanwinst

Peter Duwel, CEO van Stromma Nederland, is blij met de nieuwe commercieel directeur: "Renée heeft een brede commerciële ervaring in de toeristische branche en zal onze positie als internationaal toeristisch bedrijf versterken en verder uitbreiden.”


Topics:Toerisme
Trefwoorden: toerisme, amsterdam, excursies, bussen, rondvaartboten

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...