Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 24-05-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Bijzondere special van National Geographic over de Wadden

Bijzondere special van National Geographic over de Wadden
Vandaag vallen de eerste exemplaren van de National Geographic uitgave ‘Schoonheid van de Wadden’ op de mat bij alle abonnees van National Geographic. De special is door Marketing Groningen gemaakt in nauwe samenwerking met de redactie van National Geographic en belicht de bijzondere flora en fauna in het gebied. Het eerste exemplaar werd afgelopen vrijdag door de Groningse gedeputeerde Henk Staghouwer uitgereikt aan minister van LNV Carola Schouten, tijdens de Trilaterale Regeringsconferentie van Waddenzeelanden in Leeuwarden.


De uitgave werd gefinancierd door het INTERREG V A programma Deutschland-Nederland van het Europese Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRE), de Niedersäschsisches Ministerium für Bundes- und Europaangelegenheiten en Regionale Entwicklung en de provincies Fryslân en Groningen. De marketingbureaus van Groningen, Friesland en Noord-Holland willen in de toekomst de Wadden meer gezamenlijk promoten.


Schoonheid van de Wadden

De redactie van het magazine is in het Nederlandse en Duitse Waddengebied geweest, om met eigen oren en ogen te ervaren hoe bijzonder het daar is. Met de titels ‘Unesco Werelderfgoed’ en ‘Mooiste Natuurgebied van Nederland’ op zak, hebben de Wadden de natuurliefhebber veel te bieden. Zowel de waddenkust als de zee en de eilanden komen uitgebreid aan bod en ook voor het Duitse waddengebied is volop aandacht.


Gratis aan te vragen

De special is als bijlage bij de normale uitgave van National Geographic, bij ruim 42.000 adressen in Nederland bezorgd. In juni krijgen de 17.000 lezers van National Geographic Traveler het boekje bezorgd. Geïnteresseerden die geen abonnee zijn maar wel een exemplaar willen bestellen, kunnen een gratis exemplaar aanvragen via www.visitwadden.nl/national-geographic.


Gezamenlijke promotie van de Wadden

De special markeert mogelijk het begin van de gezamenlijke promotie van de Wadden. De marketingbureaus van Friesland, Groningen en Noord-Holland willen de boer op met de Waddenzee als Unesco Werelderfgoed. Hiervoor is een aanvraag bij het Waddenfonds en de drie provincies ingediend om de campagne te financieren. Een gezamenlijke aanpak is gewenst, het Waddengebied stopt immers ook niet bij de provinciegrenzen. Als de aanvraag wordt gehonoreerd voorziet deze in een langdurige samenwerking om de Wadden duurzaam op de kaart te zetten bij nieuwe doelgroepen.

Trefwoorden: marketing, toerisme, kustgebieden, waddengebied, groningen, noord-holland, friesland

CELTH



||| Nieuws |||

16/07/25
Merlin investeert 70 miljoen pond in ruimtevaartthema
Merlin Entertainment heeft op 15 juli de eerste details onthuld van het ruimtevaartthema dat wordt ontwikkeld in LEGOLAND Resorts in Florida en Californië, met onder meer indoor achtbanen.
16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.
15/07/25
Boekingsplatform Vipio lanceert rubriek 'Bekend van TV'
Vipio heeft een speciale categorie gelanceert in de nieuwe rubriek over accommodaties die eerder te zien waren in populaire televisieprogramma's.
15/07/25
Laadnetwerk voor elektrische vliegtuigen naar Lelystad
Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...
15/07/25
Royal Den Haag viert de vrijheid
Het is inmiddels een traditie. Den Haag viert Royal September. Dit jaar kleurt de hofstad in de aanloop naar Prinsjesdag feestelijk oranje. Deze 10-daagse staat in het teken van vrijheid.
15/07/25
Vernieuwde fietsroute 'Duits Lijntje' laat je de historie van een Europese spoorlijn beleven
Fietsers kunnen vanaf 14 juli de rijke geschiedenis van de bijzondere spoorlijn het 'Duits Lijntje' ervaren via een nieuwe themaroute.
15/07/25
Sal weer in winteraanbod Corendon
Touroperator Corendon voegt het Kaapverdische eiland Sal weer toe aan het winteraanbod. Vanaf november 2025 vliegen reizigers drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) met Corendon Dutch Airlines vanaf Amsterdam naar Sal.
15/07/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs stroomlijnt registratie tot leadgeneratie
Koninklijke Jaarbeurs bundelt haar krachten met het internationale eventmanagementplatform Visit by GES. Met deze stap brengt de Utrechtse evenementenorganisatie al haar registratie, ticketing, matchmaking en leadgeneratie onder in één centraal platform.