Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-05-2018
Auteur: Klaas van Erp MRICS RTgzv
Maas Recreatie Bedrijfsmakelaardij
Publicatie: Recreatie & Toerisme mei 2018

Aanbod verkoop recreatiebedrijven groeit

Overdracht in de zomer is geen punt meer

Aanbod verkoop recreatiebedrijven groeit

De economie draait goed, bedrijven zien de toekomst positief in en dat zet veel ondernemers in de recreatiesector aan om nieuwe plannen te maken. Makelaar Klaas van Erp van Maas recreatie bedrijfsmakelaardij sprak tijdens het Trendcongres 2018 uit dat het aanbod van bedrijven in de etalage fors omhoog gaat.


Het inkomend toerisme blijft maar groeien maar ook de Nederlanders hebben weer meer zin in vrije tijd buiten het eigen huis. Daarmee gaan bezettingscijfers omhoog maar ook het bedrag van bestedingen in toerisme lijkt te groeien. Daar komt een belangrijke trend in het vakgebied bij. Nog maar enkele jaren geleden werd de verkoop van een recreatiebedrijf het liefst ver in het najaar of in de winter afgehandeld. Die tijd is voorbij. Of het nu het begin is van een nieuw toeristisch seizoen, of zelfs in de zomer, de overdracht na verkoop van recreatiebedrijven wordt gewoon gedaan. De traditie was dat recreatieondernemers vooral de kansrijke zomer volop wilden benutten. Geen enkel aanbod zou die exploitatiefocus omver krijgen. Anno 2018 is het de normaalste zaak van de wereld, in alle seizoenen worden recreatiebedrijven verkocht en aangekocht. Als makelaar ziet Van Erp daarin de trend dat recreatie professionaliseert.


De bedrijven die nu verkocht en aangekocht worden, zijn steeds vaker van ondernemers die een stevige visie hebben op recreatie en de markt. Voor hen is het duidelijk dat je in de winter investeert in nieuwe producten tot en met herinrichting met vernieuwende concepten. Zij zorgen er voor dat het onderhoud vóór het voorjaar is uitgevoerd. De operationele zaken worden opgeschaald met de kansen die het weer biedt. Dat betekent ook dat het niet veel meer uitmaakt op welk moment een bedrijf overgaat naar een nieuwe eigenaar. De zaken lopen goed door en in- en verkoop past in een strategische visie.


Brochure met 18 bedrijven

Alle ontwikkelingen bij elkaar loopt het aanbod van bedrijven dat nu te koop staat op. Of het nu aan de kust is, aan een meer of op de mooie Veluwe, exploitanten en investeerders krijgen volop de keuze. Van Erp: "Nu al hebben we achttien bedrijven in de etalage staan." U vindt deze in de bijgevoegde folder in Recreatie & Toerisme." Folder weg? Geen punt, je kunt het ook als download vinden op nritmedia.nl.


Heeft u interesse in één van deze dossiers, schroom dan niet om contact met Klaas van Erp en zijn team op te nemen: 073-640 88 88.



Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH




    ||| Nieuws |||

    06/08/25
    Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
    In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
    06/08/25
    Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
    Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
    05/08/25
    Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
    Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
    05/08/25
    Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
    Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
    05/08/25
    CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
    CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
    05/08/25
    Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
    Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
    05/08/25
    Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
    In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
    05/08/25
    Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
    Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.

    ||| Agenda |||

    27/08/25
    27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
    Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
    03/09/25 t/m 07-09-25
    03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
    In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
    11/09/25
    11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
    Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
    22/09/25
    22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
    De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
    01/10/25
    01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
    Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...