Geplaatst op: 09-05-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

NBTC lanceert campagne voor zakelijk toerisme

NBTC lanceert campagne voor zakelijk toerisme



NBTC lanceert de #likeholland campagne op Nederland als zakelijke bestemming te promoten. Met de campagne brengt NBTC zakelijk Nederland onder de aandacht bij internationale meeting planners in Europa en Noord-Amerika. Het doel van de campagne is om de bekendheid van Nederland als meetings- en congresbestemming te vergroten en daarmee het aantal zakelijke bijeenkomsten in Nederland te stimuleren.


Met de nieuwe #likeholland campagne gaat NBTC op zoek naar een manier om Nederland als zakelijke bestemming onder de aandacht te brengen bij internationale meeting planners. "Na de succesvolle Meet Mr. Holland campagne waarmee we Nederland vijf jaar in de spotlight hebben gezet als zakelijke bestemming, willen we de meeting planners nu meenemen in de Nederlandse mentaliteit. Focus binnen de campagne is dat meeting planners een meetings- of congresbestemming willen ‘like Holland’, zoals: ‘multilingual #likeholland’, ‘relax #likeholland’ en ‘historical venues #likeholland’, aldus Eric Bakermans, manager Meetings en Conventions NBTC.


We like Holland, Be like Holland

Met #likeholland belicht NBTC Nederland vanuit verschillende perspectieven. De diversiteit van Nederland, de toegankelijkheid, de openheid en de uitstekende infrastructuur maken ons land bijzonder geschikt voor internationale zakelijke bijeenkomsten. Binnen de campagne wordt #likeholland daarom op twee manieren gebruikt: We like Holland (wij houden van Nederland) en Be like Holland (doe zoals de Nederlanders doen). ‘We like Holland’ omdat Nederlanders organisatietalent hebben, meerdere talen spreken en sterk zijn in het zoeken naar een win-win situatie. ‘Be like Holland’ in verband met de toegankelijkheid, de korte reisafstanden en het economisch en politiek stabiele klimaat van ons land.




Economisch belang zakelijke markt

De zakelijke reismarkt is van groot economisch belang voor Nederland. Jaarlijks bezoeken ruim 1 miljoen buitenlandse zakenreizigers ons land voor het bijwonen van een vergadering, beurs of congres. De totale economische waarde bedraagt meer dan € 1,2 miljoen.

Trefwoorden: zakelijk toerisme, congressen, beurzen, evenementen

||| Blogs |||

27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...
22/05/15
Managing visitor pressure in urban tourism
The discussion around the balance between visitors and inhabitants is discussed frequently in the ...
07/12/14
Trends & Hypes november 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
10/11/14
Trends & Hypes oktober 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
05/09/14
Trends & Hypes augustus 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

03/08/20
A380 weer dagelijks op Schiphol
Emirates vliegt sinds afgelopen zaterdag weer elke dag met haar A380 van Dubai naar Amsterdam. ’s ...
14/07/20
Exclusief voor leden
Hele diepe dip voor vak- en publieksbeurzen na prima 2019
Vak- en publieksbeurzen waren in 2019 goed voor een bijdrage van 4 miljard euro aan de Nederlandse economie. De sector leverde maar liefst 24.000 banen op. Vooral vakbeurzen zaten in de lift. Helaas wordt 2020 vanwege de coronacrisis een dramatisch jaar met een krimp van wel 80%.
23/06/20
Exclusief voor leden
Nieuwe internationale intercity verbindt Randstad, Brabant en Limburg met Aken
Voor het toerisme komt een interessante treinverbinding tot stand, bijna van de Noordzee tot aan het Duitse Aken. De probleempunten zitten in de infrastructuur en daarom meldt NS pas een aanvangsjaar 2025. Een nog lastiger punt, de lijn is volgens de huidige berekening niet kostendekkend. Aken is populair, zowel in Duitsland maar ook bij Nederlanders die Duitsland bezoeken.
12/06/20
Den Haag wil meer concurrentie op het spoor voor internationale verbindingen
Uit oogpunt van kwaliteit en stabiliteit gaat de concessie voor het landelijke spoorwegnet (hoofdrailnet) na 2024 opnieuw naar NS. Voor internationale verbindingen en op een aantal regionale lijnen moet er juist meer ruimte komen voor concurrentie.
10/06/20
De meeste bedrijven vinden duurzaam zakenreizen belangrijk maar weten niet hoe dit aan te pakken
Bedrijven willen graag duurzamer zakenreizen maar moeten rekening houden met de impact op mensen, de...
26/05/20
Na weken van videobellen lijkt vraag naar meetings groot
Op 1 juni openen de meeste meetingbedrijven weer hun deuren. Na de lockdown sinds 15 maart maken de ...
30/04/20
CELTH schetst vier scenario’s voor de bezoekerseconomie na de crisis
Op welke wijze en hoe snel kan de vrijetijdssector zich na de crisis herstellen? CELTH verkent daarvoor vier scenario's.
05/03/20
Vijf veelbelovende bedrijven geselecteerd voor deelname aan Travel Startup Accelerator
87Labs, Airtrotter, Hi,hi Guide, Ventoura en Via Ella zijn de vijf startups die gaan deelnemen aan d...