Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 03-05-2018
Auteur: Tonny Klinkien
NRIT Media

Nominaties Nationale Citymarketing Trofee 2018 bekend

Nominaties Nationale Citymarketing Trofee 2018 bekend

De nominaties voor de 9eeditie van de Nationale Citymarketing Trofee (NCT) zijn bekend. Net als voorgaande edities zijn er twee categorieën waarin genomineerden strijden om de titel "Beste citymarketing gemeente van Nederland”.


De gemeenten Den Haag, Dordrecht, Leeuwarden en Tilburg zijn genomineerd in de categorie gemeenten met meer dan 100.000 inwoners. In de categorie gemeenten tot 100.000 inwoners maken Doetinchem, Lelystad, Woerden en Zandvoort kans op de prestigieuze trofee. De uitreiking vindt plaats op maandag 4 juni in de Culturele Hoofdstad Leeuwarden tijdens het Nationaal Congres Citymarketing, het congres dat wetenschap, overheid en bedrijfsleven verbindt.


Een groep van experts op het gebied van citymarketing is gevraagd om een selectie te maken van gemeenten die in 2017 progressie hebben gemaakt op citymarketing-gebied. Deze gemeenten zijn vervolgens benaderd met de vraag om die progressie toe te lichten. Daarbij is gekeken naar progressie op aspecten als draagvlak onder partners, co-financiering, doelgroepbenadering, onderzoek & monitoring en uitgevoerde activiteiten.


De jury
De jury staat onder leiding van Ton Rombouts, oud-burgemeester van ’s-Hertogenbosch en Citymarketing Personality van het jaar 2017. De jury bestaat verder uit Erik Braun (universitair docent aan de Erasmus Universiteit Rotterdam), Hans Oostendorp (directeur Necker van Naem) en Machteld Beekhuis (adviseur gebiedsontwikkeling en –communicatie Urban Solutions). Peter Kentie (Eindhoven 365) is dit jaar adviseur van de jury. Gemeente Eindhoven won vorig jaar de NCT-trofee in de categorie 100.000+.


De winnaars van de voorgaande edities
Vorig jaar won de gemeente Eindhoven voor de derde keer in vier jaar de NCT-trofee in de categorie 100.000+. Vanaf dit jaar is het niet meer mogelijk om de Nationale Citymarketing Trofee twee jaar achtereen te winnen. Daarom is Eindhoven dit jaar uitgesloten van deelname en is Peter Kentie, citymarketeer van Eindhoven, dit jaar als adviseur toegevoegd aan de jury. In de categorie tot 100.000 inwoners was er vorig jaar geen winnaar, wel kregen Lelystad en Woerden beiden een aanmoedigingsprijs van de jury.

Link: http://www.nationaalcongrescitymarketing.nl
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, citymarketing, prijzen, awards

CELTH




||| Nieuws |||

11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...