Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-04-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Rivierenland zet in op Aziatische toeristen

Rivierenland zet in op Aziatische toeristen
De Japanse gezinnen gingen op de foto met Gedeputeerde van de provincie Gelderland, Bea Schouten, directeur van RBT Rivierenland, Richard de Bruin en Kaori Goyen-Chiba van reclamebureau LiQUA.
Rivierenland wil meer toeristen uit Azië ontvangen. Afgelopen week is daartoe een start gemaakt met het bewerken van de Japanse markt.


Op 21 april hebben twee Japanse gezinnen Rivierenland bezocht op uitnodiging van het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland. De gezinnen maakten kennis met de bloesem in het gebied en hiervan is een fotoreportage gemaakt. Met het beeldmateriaal dat er geschoten is, wil RBT Rivierenland voorbereidingen treffen om meer buitenlanders naar Rivierenland te trekken.


Voor de Japanse bevolking heeft kersenbloesem een symbolische betekenis. Zij zien de bloesem als kenmerk van een nieuw begin. Door te beginnen met het aanspreken van de Japanse markt, hoopt RBT Rivierenland in de toekomst ook toegang te krijgen tot de rest van de Aziatische markt.


Rivierenland wil hiermee ook haar steentje bijdragen aan het spreiden van toeristen over Nederland. Het kabinet wil de komende jaren de toeristen spreiden over de verschillende provincies in Nederland, zodat toeristen niet alleen de grote trekpleisters bezoeken, maar ook de minder bekende plekken in Nederland aandoen. Met het plan om in te zetten op de Aziatische markt, geeft RBT Rivierenland invulling aan de wens van het kabinet en de provincie Gelderland om een actief spreidingsbeleid te voeren.


De fotoreportage is gemaakt tijdens De Rode Kruis Bloesemtocht, één van de grootste wandelevenementen in Nederland. Op zaterdag 21 april liepen er 32.860 mensen door de streek, dwars door bloeiende boomgaarden. Gedeputeerde van de provincie Gelderland, Bea Schouten liep ook mee met de Rode Kruis Bloesemtocht. Onderweg nam zij de tijd om samen met de Japanse gezinnen op de foto te gaan.

Topics:Toerisme
Trefwoorden: inkomend toerisme, rivierenland, japan

CELTH




||| Nieuws |||

18/08/25
Jacqueline Lijs nieuwe directeur-bestuurder Visit Flevoland
Per 15 september van dit jaar zal Jacqueline Lijs de rol van directeur-bestuurder van Visit Flevoland vervullen. Hiermee volgt zij Brigitte Daalder op.
14/08/25
Trend: Nederlanders zoeken vaker koelere destinaties op
Terwijl Nederland massaal op vakantie is, draait de ANWB Alarmcentrale op volle kracht. Halverwege het zomerseizoen heeft de ANWB Alarmcentrale al ruim 450.000 meldingen ontvangen van vakantiegangers in binnen- en buitenland. Op drukke dagen gaat het om zo’n 15.000 digitale meldingen en telefoontjes per dag. Opvallend is dat steeds meer pechhulpvragen komen uit Scandinavië, terwijl het aantal meldingen uit traditionele zonbestemmingen zoals Frankrijk en Italië achterblijft.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in het zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
18/07/25
OECD prijst Nederlandse Landelijke Data Alliantie als inspirerend voorbeeld
De Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OECD) noemt de Nederlandse Landelijke Data Alliantie een inspirerend voorbeeld in haar recente rapport 'Using alternative data sources and tools to measure and monitor tourism.' De LDA wordt geprezen om haar innovatieve aanpak in het verzamelen, standaardiseren en delen van toerismedata.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
11/11/25 t/m 13-11-25
11/11/25 t/m 13-11-25: Recreatie Vakbeurs
Recreatie Vakbeurs is dé jaarlijkse vakbeurs voor professionals in de recreatiebranche in de ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...