Geplaatst op: 23-04-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Rivierenland zet in op Aziatische toeristen

Rivierenland zet in op Aziatische toeristen
De Japanse gezinnen gingen op de foto met Gedeputeerde van de provincie Gelderland, Bea Schouten, directeur van RBT Rivierenland, Richard de Bruin en Kaori Goyen-Chiba van reclamebureau LiQUA.
Rivierenland wil meer toeristen uit Azië ontvangen. Afgelopen week is daartoe een start gemaakt met het bewerken van de Japanse markt.


Op 21 april hebben twee Japanse gezinnen Rivierenland bezocht op uitnodiging van het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland. De gezinnen maakten kennis met de bloesem in het gebied en hiervan is een fotoreportage gemaakt. Met het beeldmateriaal dat er geschoten is, wil RBT Rivierenland voorbereidingen treffen om meer buitenlanders naar Rivierenland te trekken.


Voor de Japanse bevolking heeft kersenbloesem een symbolische betekenis. Zij zien de bloesem als kenmerk van een nieuw begin. Door te beginnen met het aanspreken van de Japanse markt, hoopt RBT Rivierenland in de toekomst ook toegang te krijgen tot de rest van de Aziatische markt.


Rivierenland wil hiermee ook haar steentje bijdragen aan het spreiden van toeristen over Nederland. Het kabinet wil de komende jaren de toeristen spreiden over de verschillende provincies in Nederland, zodat toeristen niet alleen de grote trekpleisters bezoeken, maar ook de minder bekende plekken in Nederland aandoen. Met het plan om in te zetten op de Aziatische markt, geeft RBT Rivierenland invulling aan de wens van het kabinet en de provincie Gelderland om een actief spreidingsbeleid te voeren.


De fotoreportage is gemaakt tijdens De Rode Kruis Bloesemtocht, één van de grootste wandelevenementen in Nederland. Op zaterdag 21 april liepen er 32.860 mensen door de streek, dwars door bloeiende boomgaarden. Gedeputeerde van de provincie Gelderland, Bea Schouten liep ook mee met de Rode Kruis Bloesemtocht. Onderweg nam zij de tijd om samen met de Japanse gezinnen op de foto te gaan.

Topics:Toerisme
Trefwoorden: inkomend toerisme, rivierenland, japan

CELTH



||| Nieuws |||

05/12/25
Exclusief voor leden
Vaak problematische schuldenlast bij recreatie maar horeca heeft het zwaarder
Bijna 7 procent van de bedrijven beoordeelt in november 2025 de eigen schulden als problematisch, nagenoeg evenveel als een jaar eerder. Maar in sport, cultuur en recreatie ligt dat percentage op 11,6% blijkt uit data van CBS. Echt zwaar heeft de horeca, met 20%.
05/12/25
TerSpegelt verbetert luxe plekken voor gezinnen
Camping TerSpegelt gaat na de vernieuwing van het centrumgebouw door met de verbetering van kampeerplaatsen voor gezinnen.
04/12/25
Exclusief voor leden
Hoge boetes voor inzet vreemdelingen bij GP Zandvoort
Een uitzendbureau uit Rotterdam heeft vorig jaar tijdens de Dutch Grand Prix in Zandvoort 60 vreemde...
03/12/25
Zakelijk leasen voor kleine ondernemers
Als ondernemer in de toerisme en recreatiesector ben je altijd in beweging. Je bezoekt nieuwe locaties, hebt afspraken met partners of bent onderweg naar een evenement dat je organiseert. De vrijheid om te gaan en staan waar je wilt, is direct verbonden met het succes van je bedrijf. Goede mobiliteit is dan ook geen luxe, maar een absolute noodzaak.
03/12/25
Adam Butler merkregisseur Twente
Nieuwe Merkregisseur Twente is Adam Butler (34). Butler kwam op 27 oktober in dienst bij Twente Marketing. Met zijn achtergrond in merkstrategie en storytelling gaat hij aan de slag om het merk Twente verder te versterken en samen met partners het regionale verhaal nóg herkenbaarder en krachtiger neer te zetten.
03/12/25
Combinatie vliegreizen Azië met Asia Pass
Luchtvaartmaatschappij Emirates introduceert de Emirates Asia Pass. Dit is een nieuwe flexibele manier om meerdere bestemmingen in Zuidoost-Azië te ontdekken. Met één boeking kunnen reizigers hun eigen route uitstippelen.
03/12/25
BillyBird exploiteert openluchtzwembad Het Run tot 2030
BillyBird heeft de Europese openbare aanbesteding voor de exploitatie van openluchtzwembad Het Run in Drunen gewonnen. Daarmee blijft BillyBird, dat het zwembad al sinds 2019 beheert, ook de komende jaren verantwoordelijk voor de exploitatie.
02/12/25
Licht dalende groei horecaomzet
De omzet van de horeca groeide in het derde kwartaal van 2025 met 3,3 procent ten opzichte van het derde kwartaal van 2024, meldt het CBS. De omzet van horeca in logiesverstrekking lag maar 0,7 procent hoger.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...
22/04/26 t/m 23-04-26
22/04/26 t/m 23-04-26: Independent Hotel Show Amsterdam
A firm fixture in the calendar of independent hoteliers and industry professionals alike, the show p...